کد خبر 904642
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
نامزد خاشقچی

مقامات استان استانبول از پلیس ترکیه خواستند «خدیجه چنگیز» نامزد روزنامه‌نگار سعودی مقتول را تحت حفاظت 24 ساعته خود قرار دهند.

به گزارش مشرق، بعد از مشخص شدن جزئیات بیشتری از ماجرای قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری سعودی در استانبول، نامزد وی تحت حفاظت پلیس ترکیه قرار گرفت.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» به نقل از یک منبع امنیتی، استانداری استانبول به اداره پلیس این منطقه دستور داده «خدیجه چنگیز» نامزد خاشقچی را تحت حفاظت 24 ساعته قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

تصاویر جدید از ورود خاشقچی به کنسولگری سعودی

این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، درباره دلیل این تصمیم استانداری برای قرار دادن نامزد خاشقچی تحت حفاظت پلیس صحبتی نکرد.

در حالی مقامات استانداری استانبول درباره دلیل این اقدام خود اظهار نظر نمی‌کنند، که به نظر می رسد طی روزهای اخیر و بعد از افشای جزئیاتی از نحوه کشته شدن خاشقچی توسط سعودی‌ها، خطری نامزد وی را تهدید می‌کند و ماجرا هنوز تمام نشده است.

بعد از نزدیک به سه هفته از ورودِ بی بازگشت این روزنامه‌نگار سعودی به داخل کنسولگری ریاض در استانبول، مقامات این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کردند که خاشقچی در پی درگیری داخل این ساختمان کشته شده است. این در حالی است که در تمام این مدت سعودی‌ها نه تنها منکر مرگ وی می‌شدند بلکه اصرار می‌کردند خاشقچی از کنسولگری خارج شده است.

در بیانیه دیوان سلطنتی سعودی ادعا شده که خاشقچی بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، با عده‌ای که قصد «ترغیب کردن» وی برای «بازگشت» به ریاض را داشتند، درگیر شده و نهایتا در پی یک «اشتباه» مرده است.

تیم تحقیقاتی ترکیه شامل بازرسان و نیروهای امنیتی این کشور دو بار جهت انجام تفتیش حول پرونده مفقود شدن خاشقچی، وارد ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول شده‌اند (+). پلیس ترکیه با ظن اینکه سه خودرو متعلق به کنسولگری سعودی در استانبول مفقود شده، دو منطقه (جنگل بلگراد و مزرعه‌ای در شهر یالووا) در نزدیکی شهر استانبول را بازرسی کرد.

بعد از گزارش «نیویورک تایمز» مبنی بر به قتل رسیدن سپس تکه تکه شدن جسد خاشقچی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری، روزنامه «صاباح» ترکیه نیز بامداد چهارشنبه با انتشار نام و تصویر ۱۵ سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا منتشر کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس