شجاع خلیل زاده پرسپولیس

مدافع مازندرانی سرخ‌پوشان درباره دیدار برگشت نیمه‌نهایی گفت: به السد گل بزنم به ماهینی تقدیم می‌کنم.

به گزارش مشرق، دقایقی با شجاع خلیل‌زاده مدافع مازندرانی پرسپولیس گپ زدیم. شماره ۳ پرسپولیس یکی از خوش‌صحبت‌ترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شود که دیروز درباره مسائل مختلفی صحبت کردیم. او از نود ارومیه شروع و به دیدار برگشت السد رسید و در نهایت هم یادی از نساجی مازندران تیم شهرش کرد و... اگر کنجکاوید بدانید بین ما و شجاع خلیل‌زاده چه گذشته است مصاحبه زیر را بخوانید.

چرا بازی شما با نود ارومیه گره خورد؟
بازی حذفی با لیگ برتر فرق می‌کند. تیم‌های کمتر شناخته شده با حداکثر انرژی و انگیزه مقابل تیم‌هایی مثل پرسپولیس قرار می‌گیرند. نود ارومیه هم چنین شرایطی داشت. این تیم به آزادی آمده بود که شگفتی‌ساز شود. به این نکته توجه کنید که نود ارومیه چیزی برای از دست دادن نداشت. اگر می‌باخت چیزی را از دست نمی‌داد، اما اگر می‌برد شاهکار محسوب می‌شد.

همان جمله معروف تیم حریف چیزی برای از دست دادن نداشت.
بله، نود ارومیه البته تیم قابل احترامی بود. خیلی خوب دفاع کرد ولی خدا را شکر ما بردیم و به مرحله بعد صعود کردیم.

برانکو هم قبل از مسابقه با نود ارومیه گفته قهرمانی جام‌حذفی را می‌خواهد و با حداکثر توان برابر این تیم دسته اولی بازی خواهید کرد.
دقیقاً همین‌طور بود. ما امسال همه جام‌ها را می‌خواهیم. هر چند مشکلات زیادی هم داریم.

منظورت کمبود بازیکن بود؟
این و مسائل دیگر که...

سیدجلال هم اشاره‌ای به مشکلات مختلف پرسپولیس داشت.
بله، سیدجلال کاپیتان تیم است و به خوبی هم به وظیفه خود عمل می‌کند. به هر حال همه ایران می‌دانند ما مشکل مالی داریم. خیلی مسائل دیگر هم وجود دارد، اما همگی یک‌دل و هم‌قسم کنار هم هستیم.

مثل اینکه بازیکنان خارجی هم پول نگرفته‌اند.
هم بازیکنان و هم مربیان خارجی و خود آقای برانکو پول خود را نگرفته‌اند. مشکلات اقتصادی و بالا رفتن قیمت ارز واقعاً پرسپولیس را اذیت می‌کند و آقای گرشاسبی هم تلاش خود را به خرج می‌دهد ولی یک‌دست صدا ندارد. پرسپولیس در حال حاضر تنها نماینده باقی‌مانده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست. ما در نزدیکی فینال و حتی قهرمانی آسیا قرار داریم و باید به پرسپولیس نگاه ملی داشت. این خواسته زیادی نیست.

سیدجلال حسینی گلایه‌هایی هم از هواداران داشت. می‌دانیم تو یکی خیلی به کاپیتان پرسپولیس نزدیک هستی. منظور او چه بود؟
از خود سید بپرسید بهتر است. او مثل داداش بزرگ من است و فکر می‌کنم حرف‌هایش به‌جا بود. به هر حال ما سه‌شنبه بازی بسیار حساسی با السد داریم. سیدجلال می‌گفت تماشاگران بیشتری باید سر بازی حذفی با نود ارومیه به ورزشگاه می‌آمدند و از جوان‌تر‌های تیم حمایت می‌کردند. دیدن ۵۰ یا ۶۰هزار تماشاگر می‌توانست تمرین خوبی برای بازی مقابل ۱۰۰هزار تماشاچی پرسپولیسی در دیدار با السد قطر باشد. منظور سیدجلال همین بود.

حالا در آستانه بازی با السد قطر این نگرانی به وجود آمده که نماینده کشورمان در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.
گفتم که شاید یک‌سری کمبود‌ها و مشکلات وجود داشته باشد ولی رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا آرزوی چندین و چند ساله پرسپولیسی‌هاست. ان‌شا‌ءالله این بار بتوانیم با کمک و حمایت تماشاگران پرسپولیسی به فینال و حتی قهرمانی برسیم، اما کار واقعاً سخت است. شما می‌دانید السد چهارمین تیم پول‌دار باشگاهی آسیاست. ستارگانی مثل ژاوی، گابی و بغداد بونجاح را دارد و از لحاظ امکانات اصلاً با پرسپولیس قابل مقایسه نیست.

ولی هواداران پرسپولیسی روی غیرت بازیکنان حساب باز کرده‌اند.
من از خودم حرفی نمی‌زنم، اما همبازیانم تا همین جا هم غیرت و تعصب خود را نشان دادند. وقتی پنجره نقل و انتقالات ما بسته شد و نتوانستیم بازیکن بگیریم انصافاً خود شما فکرش را می‌کردید بتوانیم به نیمه‌نهایی برسیم؟

بی‌تعارف نه! به خصوص اصلاً تصور نمی‌کردیم پرسپولیس بتواند در دوحه قطر با یک گل مقابل السد به برتری برسد خاصه آن‌که شما در بازی مرحله گروهی هم ۳ گل از این تیم در دوحه خورده بودید.
ولی بچه‌ها با تمام وجود بازی کرده و غیرتی کار کردند. قبل از آن هم مقابل الدحیل عالی بازی کردیم. ما در دوحه یک بر صفر باختیم و در برگشت ۳ بر یک بردیم. این نشان می‌دهد فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و باید حواس‌مان جمع باشد.

حرف‌هایی مشابه حرف‌های سیدجلال حسینی می‌زنی!
نه، واقعیت را می‌گویم. بازی آسیایی خیلی خیلی دشوار است. متأسفانه برخی از همین الان کار را تمام‌شده دانسته و تصور می‌کنند ما راحت به فینال رسیدیم در حالی که این‌طور نیست. هدف ما رسیدن به فینال و قهرمانی است. سرمان را هم برای رسیدن به این مهم جلوی توپ می‌گذاریم، اما طرف مقابل هم السد است. تیم پول‌داری که برای قهرمانی آسیا بسته شده است. ما نباید مغرور شویم!

انصافاً مغرور نشدید؟
نباید مغرور شویم. هنوز اتفاقی نیفتاده است. هنوز به فینال آسیا نرسیده‌ایم که بخواهیم همه چیز را تمام‌شده تلقی کنیم. ما باید با تمرکز کامل و بدون توجه به نتیجه بازی رفت برابر السد صف‌آرایی کنیم.

شنیدیم اگر پرسپولیس به فینال صعود کند چند بازیکن پرسپولیس کچل می‌کنند!
کچل می‌کنند؟!

مثل خودت! مگر نگفته بودی اگر فینالیست شوید کچل می‌کنی؟
گفتم اگر بتوانیم به فینال صعود کنیم و قهرمان آسیا شویم مو‌های سرم را می‌تراشم.

پس خبری از کچل کردن همبازیانت نداری؟
(با خنده) اگر بتوانیم به فینال برسیم خودم مو‌های سر ۶ یا ۷ بازیکن پرسپولیس را از ته می‌تراشم. البته اول مو‌های سر خودم را می‌تراشم و بعد این دوستان صمیمی‌ام را!

می‌توانی کاندیدا‌ها را اسم ببری؟
نه، فقط علی علیپور همشهری و دوست خوبم را بنویسید که همیشه موهایش کوتاه است و از ته هم بتراشد خیلی مشخص نمی‌شود.

فکر می‌کنی بتوانی گل صعود پرسپولیس مقابل السد را بزنی؟
من اول یک مدافع هستم. وظیفه‌ام اول دفاع کردن است و باید مراقب حملات مهاجمان و هافبک‌های حریف باشم.

ولی معمولاً روی ضربات کرنر و ایستگاهی جلو می‌کشی و سر می‌زنی. این بار هم چنین اجازه‌ای برانکو به تو می‌دهد؟
همه چیز روز بازی مشخص می‌شود. اگر سرمربی تیم اجازه بدهد دوست دارم گل بزنم.

اگر به السد گل بزنی این گل را به چه کسی تقدیم خواهی کرد؟
به دوست و همبازی خوبم حسین ماهینی!

یعنی زیر پیراهن اصلی تیم شماره ۱۳ می‌پوشی؟
اجازه بدهید سکرت باقی بماند. شاید هم بعد بازی تقدیم کردم ولی هدف مشخص است. حسین ماهینی واقعاً غیرت به خرج داد و با وجود مصدومیت بازی کرد که رباط صلیبی‌اش پاره شد. حالا هم جای او نزد ما خالی است. البته تا همین جا هم که رسیدیم حسین ماهینی خیلی زحمت کشید و ما ممنون او هستیم.

به عنوان سؤال آخر نتیجه بازی برگشت با السد را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
واقعاً فوتبال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. امیدوارم با کمک و حمایت تماشاگران پرسپولیسی بتوانیم از السد عبورکرده و فینالیست شویم.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامداهرابي FR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
    1 12
    واي كه اين بجه جقدر حال بهم زنه واين فوتبال مسخره واين ادمهاش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس