مهدی آیتی

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مجموعه نخبگان کشور و تقریبا نیمی از کابینه دولت اعتقادی به آقای روحانی ندارند.

به گزارش مشرق، مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور برای ۴ وزارتخانه؛ راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت قصد تغییرات در کابینه را نداشت، اظهار داشت: دولت بعد از جریانات اقتصادی و فشارهایی که از طرف مجلس مبنی بر تهدید به استیضاح زنجیره‌ای وزرا داده شد، علی‌رغم میل باطنی دست به تغییر وزرا زد. قطعا دولت از تغییر وزرا راضی نیست.

بیشتر بخوانید:

مرعشی: مردم، اصلاح‌طلبان را مقصر روی کارآمدن روحانی می‌دانند

وی با بیان اینکه شاید تغییر افراد چندان هم مفید نباشد،گفت:کارشناسان سیاسی و آقای روحانی خوب می‌دانند که تغییر افراد نمی‌تواند، چندان باعث تحول مهمی در سیر حرکت اقتصادی و سیاسی کشور شود. وقتی شما مشکلات اقتصادی دارید شاید بخشی از این مشکلات متوجه بخش مدیریتی باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تغییر رئیس بانک مرکزی، گفت: در بحث تعویض رئیس بانک مرکزی خیلی‌ها انتظار داشتند با تغییر رئیس بانک مرکزی اتفاقات بسیار مهمی در کشور بیافتد و نرخ ارز کنترل شود و یک تعادل اقتصادی  به وجود آید این در حالی است که  هر روز وقتی صبح بیدار می‌شویم، شاهد افزایش قیمت‌ها در کالاهای اساسی هستیم.

آیتی با بیان اینکه تغییر و تعویض رئیس بانک مرکزی خیلی نتوانسته مشکلی از بحران‌های اقتصادی حل کند، خاطرنشان کرد:  همین مسئله در صنعت، موضوع رفاه و خدمات دولت و تیم اقتصادی هم هست. وقتی آقای روحانی در دولت دوم طیب‌نیا را در وزارت اقتصاد نداشت، خیلی‌ها فکر می‌کردند اتفاقات مهمی در وضعیت اقتصادی کشور می‌افتد و وضع خیلی بهتر می‌شود اما نتیجه عکس داد.

وی با بیان اینکه باید مسئله اصلی دولت بحث معیشت و اقتصادی مردم باید، گفت:  به نظر می‌رسد مهم ترین مسئله برای حل مشکل اقتصادی کشور منشا سیاسی دارد یعنی ما تا نقطه‌های کور سیاسی را برطرف نکنیم مشکلات اقتصادی پا برجاست. یکی در بخش سیاست داخلی و دیگری در بخش سیاست خارجی است. در بخش سیاست داخلی اگر نتوانیم همه نیروهای مولد کشور؛ یعنی افراد  نخبه کشور را به یک الفت و اجماع برسانیم با دولت همکاری نمی‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: مجموعه نخبگان کشور اعتقادی به دولت آقای روحانی ندارند و با آن همکاری نمی‌کنند. حتی بالاتر از این، تقریبا نیمی از دولت آقای روحانی اعتقادی به ایشان ندارند. دولت آقای روحانی یک دولت دو قطبی است، بخشی حلقه‌های نزدیک آقای روحانی هستند که از قدیم با ایشان کار می‌کردند و دیگری حلقه‌های اصلاحاتی و کارگزارانی هستند که به توصیه آقایان خاتمی، هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری به مجموعه دولت آمدند؛ این دو طیف با هم ناسازگار هستند.

آیتی در ادامه تصریح کرد: نخبگان کشور نه تنها با دولت آقای روحانی همکاری نمی‌کنند بلکه از دولت آقای روحانی گلایه و اعتراض دارند و احساس می‌کنند در ۶ سال گذشته به آن‌ها بی‌اعتنایی شده است. در جلسه اخیری که آقای روحانی با نخبگان اقتصادی داشتند کاملا مشخص بود که جلسه نمایشی است و جلسه‌ای است که در درونش راهکار اساسی برای برون رفت از بحران‌های اقتصادی وجود ندارد.

نماینده مجلس ششم در ادامه گفت: دولت آقای روحانی همزمان باید این هنرنمایی را داشته باشد که وفاق و اجماع ملی در نخبگان ایجاد کند. در صحنه بین‌المللی باید چنین نقشی را بازی کند؛ یعنی اگر آقای روحانی نتواند کشورهای همسایه را به دوست تبدیل کند و با اروپا به همکاری برسد، نمی‌تواند با آمریکا مبارزه کند.

آیتی افزود: استراتژی نظام جمهوری اسلامی مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی است. ما باید به جز آمریکا و اسرائیل دشمنی نداشته باشیم چون نمی‌توانیم در چند جبهه بجنگیم.چون آمریکا را دشمن اصلی و اسرائیل را نوکر آمریکا می‌دانیم باید همه کشورهای همسایه و سایر قاره‌های جهان را با خودمان دوست کرده و تعاملاتمان را با دنیا حفظ کنیم تا بتوانیم مقابل آمریکا و اسرائیل بایستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
    3 0
    نیمی بیشتر از این حرفاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس