محمد بن سلمان نمایه

نیویورک‌تایمز به بررسی تاکتیک‌های آل سعود برای ساکت کردن مخالفان این رژیم در فضای مجازی، به ویژه شبکه اجتماعی توئیتر پرداخته است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که مرگ «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود نگاه‌ها را متوجه برخوردهای خشن رژیم سعودی با مخالفانش کرده نیویورک‌تایمز به بررسی تاکتیک‌های این رژیم برای ساکت کردن مخالفان رژیم در فضای مجازی، به ویژه شبکه اجتماعی توئیتر پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

بن‌سلمان خواسته بود قتل ⁧«خاشقجی» وحشیانه و رعب‌آور باشد

فایل صوتی قتل خاشقجی در سیا

به نوشته نیویورک‌تایمز یکی از افرادی که در فضای اینترنت هدف حمله «ارتش ترول‌های توئیتری» قرار گرفته، جمال خاشقجی بود. این حملات، بخشی از برنامه‌ای بود که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی دستور آن را برای ساکت کردن مخالفان داخلی و خارجی حکومت صادر می‌کرد.

مطابق این گزارش، در ریاض صدها نفر در اماکنی موسوم به «مزرعه ترول‌ها» شغلشان را فعالیت در فضای مجازی برای دفن کردن صدای مخالفانی مانند جمال خاشقجی انتخاب کرده‌اند. این برنامه، علاوه بر این، شامل استخدام فردی در توئیتر هم می‌شده که طبق گفته دستگاه‌های اطلاعاتی غرب وظیفه‌اش جاسوسی از حساب‌های کاربران و گزارش آنها به حاکمان سعودی بوده است.

یکی از اهداف عاملان رژیم سعودی، ارعاب منتقدان در توئیتر بوده که بعد از حوادث بیداری اسلامی در سال ۲۰۱۱ به رسانه‌ای جذاب برای اطلاع‌رسانی در میان مردم و منتقدان رژیم تبدیل شده بود. 

«سعود القحطانی»، مشاور ارشد محمد بن سلمان که شنبه در ارتباط با پرونده خاشقجی از سمتش برکنار شد، این عملیات را هدایت می‌کرد.

بسیاری از سعودی‌ها امیدوار بودند که توئیتر بتواند با در اختیار گذاشتن فضایی برای مردم عادی جامعه سعودی را به سوی دموکراسی هدایت کند، اما عربستان سعودی این فضا را دستکاری کرده و علاوه بر ساکت کردن مخالفانش، از آن برای شکل دادن به روایت‌های خودش از وقایع استفاده کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس