حمید محمدی

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برخی دفاتر غیرمجاز برای ثبت نام زائران اربعین حسینی با ترفندهای مختلف مانند صدور سریع و خارج از نوبت ویزا 600 هزار تومان دریافت می کنند، درحالی که بیشتر این ویزاها جعلی است

به گزارش مشرق، حمید محمدی با تاکید بر اینکه زائران اربعین حسینی باید با هوشیاری کامل طوری عمل کنند که در دام ترفندهای دفاتر غیرمجاز و افراد کلاهبردار گرفتار نشوند، افزود: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود، شب گذشته در مرز خروجی مهران 180 فقره ویزای جعلی کشف و ضبط شد که این مهم مانع خروج زائران اربعین به عتبات عالیات شده است.

وی خاطرنشان کرد: عموما دفاتر غیرمجاز در تبلیغات گسترده و فریب کارانه در فضای مجازی با اغفال برخی افراد ساده اندیش به بهانه های مختلف به دنبال پر کردن جیب خود و کلاهبرداری از زائران هستند.

بیشتر بخوانید:

صدور ویزای ۲۴ ساعته امکان ندارد/ صف خرید برای ویزای ۶۰۰ هزار تومانی! +عکس و فیلم

محمدی اظهار داشت: سوال اینجا است وقتی که کارها طبق روال در حال انجام است، چرا عده ای به جای پرداخت مبلغ 234 و 875 تومان نرخ اعلام شده قانونی، مبالغی حدود 600 هزار تومان پرداخت می کنند.

رئیس سازمان حج تصریح کرد: زائران اربعین برای ثبت نام و اعزام به اربعین در فرصت باقی مانده حتما به یکی از 2500 دفتر زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت مراجعه کنند و از هرگونه نام نویسی در خارج از این دفاتر به بهانه اخذ سریعتر ویزا خودداری کنند.

وی گفت: با توجه به آخرین آمار موجود، یک میلیون و 300 هزار نفر برای حضور در آیین اربعین حسینی در سامانه سماح نام نویسی کرده اند که از این تعداد تاکنون یک میلیون و 100 هزار نفر ویزا دریافت کرده اند.

محمدی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تا دو روز قبل از اربعین ویزا صادر خواهد شد البته این مساله نیز بستگی به وضعیت امور در روزهای پایانی خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی دفاتر حاشیه سفارتخانه های عراق شلوغ تر از بقیه دفاتر است، گفت: یکی از علت های شلوغ شدن دفاتر ثبت نام در نزدیکی سفارتخانه ها این است که برخی زائران فکر می کنند نزدیکی این دفاتر با سفارت مذکور موجب انجام سریع اخذ مدارک و صدور ویزای اربعین خواهد شد در صورتی که اینگونه نیست و تمام گذرنامه ها در یک مکان خاص جمع آوری و صدور ویزا انجام می گیرد و هیچگونه ربطی به مکان های جغرافیایی دفاتر ندارد.

بر اساس اعلام قبلی مسئولان مربوطه در ستاد مرکزی اربعین حسینی، سال گذشته بیش از 2 میلیون و 300 هزار زائر ایرانی برای حضور در آیین معنوی اربعین حسینی راهی عتبات عالیات شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس