اردوغان نمایه

رئیس‌جمهور ترکیه ساعاتی قبل از آنکه عربستان به قتل جمال خاشقچی اذعان کند گفت که کشورش پرونده روزنامه‌نگار سعودی را پیگیری می‌کند.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، از تداوم پیگیری این کشور درباره  پرونده «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی خبر داد.

اردوغان گفت: «ما هر چه لازم باشد درباره چگونگی مرگ جمال خاشقچی انجام می‌دهیم. دادستانی استانبول، پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی به تحقیقات خود ادامه می‌دهند».

بیشتر بخوانید:

ادعای مقام سعودی درباره بی اطلاعی بن سلمان از قتل خاشقچی

واکنش ترامپ به اعتراف سعودی‌ها به قتل خاشقچی

شبکه خبری الجزیره با نقل این مطلب به نقل از رئیس جمهور ترکیه، تصریح کرد که این سخنان قبل از بیانیه عربستان سعودی و اذعان به کشته شدن جمال خاشقچی ایراد شده است.

اردوغان همچنین گفت: «طرف‌های غربی از حضور در کنفرانس سرمایه‌گذاری (عربستان) به دلیل پرونده خاشقچی خودداری کردند.

بامداد امروز شنبه (بیستم اکتبر) کشته شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد دولت سعودی را تأیید و اعلام کرد خاشقچی بعد از درگیری در کنسولگری این کشور در استانبول، کشته شده است. دادستان کل پادشاهی عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد نتایج تحقیقات اولیه نشان می‌دهد بین خاشقچی و افرادی که روز ۲ اکتبر با او داخل کنسولگری سعودی در استانبول ملاقات کردند درگیری رخ داد که به کشته شدن روزنامه‌نگار سعودی منجر شد.  

دادستان کل اعلام کرده افرادی که بین آنها و خاشقچی درگیری رخ داده برای گفت‌وگو با وی درباره احتمال بازگرداندنش به عربستان به استانبول رفته بودند. 

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، «واس» در بیانیه‌ای به نقل از دادستان کل اعلام کرد ۱۸ نفر در ارتباط با همین پرونده دستگیر شده‌اند. 

خاشقچی، قبلاً سردبیر روزنامه «الوطن» و بعد از آن مدیر شبکه خبری «العرب» بود. وی سپتامبر ۲۰۱۷ از عربستان متواری شد و بعد از آن به عنوان ستون‌نویس «واشنگتن‌پست» مقاله‌هایی در انتقاد از سیاست‌های کشورش به ویژه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی منتشر کرد. خاشقچی از جمله منتقدان صریح دخالت نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در کشور یمن بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس