قطیف

نظامیان ارتش سعودی در دو روز گذشته شهر شیعه‌نشین قطیف را با خودروهای زرهی و نظامی محاصره کرده و اقدام به گشودن آتش به سمت ساکنان این شهر کردند.

به گزارش مشرق، در سایه توجه رسانه‌های منطقه و جهان به ماجرای ناپدید شدن و قتل احتمالی «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در ترکیه، نظامیان رژیم سعودی طی دو روز گذشته به منطقه شیعه‌نشین «القطیف» یورش برده‌اند.

فعالان و کاربران فضای مجازی در عربستان سعودی با انتشار تصاویری از این منطقه، اعلام کردند که صدها نفر تن از نیروهای ارتش و پلیس رژیم سعودی از دو روز گذشته، با استفاده از تانک و خودروهای زرهی و نظامی شهر قطیف را به محاصره خود درآورده و اقدام به گلوله باران برخی از محله‌های مسکونی این شهر شیعه‌نشین کرده‌اند.

این فعالان و کابران با راه انداختن هشتگ «#الحرب_علی_شیعة_القطیف» (جنگ علیه شیعیان قطیف) تصاویر متعددی از ویرانی‌های بر جای مانده از دو روز یورش سعودی‌ها منتشر کرده‌اند.

وزارت کشور سعودی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که هدف از این حملات «شناسایی و دستگیری افراد مسلح» در این شهر است.

اما ساکنان شهر قطیف با رد این ادعای دولت سعودی نسبت به به کارگیری تسلیحات سنگین و حملات خمپاره‌ای به محلات مسکونی از سوی ارتش سعودی بشدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

شبکه «المیادین» به نقل از منابع سعودی گزارش داد که صدای چندین انفجار همزمان با یورش سعودی‌ها به قطیف شنیده شده و یکی ازخانه‌ها در محله «باب الشمال» بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی دچار حریق شده است.

به گفته این منابع، نیروهای امنیتی سعودی راه‌های منتهی به بازار «الخمیس» و ورودی منظقه «الجراری» و «المدنی» را بسته است.

برخی از کاربران فضای مجازی نیز اعلام کردند که نیروهای سعودی برق برخی از مناطق شهری قطیف را به هنگام حمله قطع کردند و مانع از ورود خودروهای امدادرسانی و آتش‌نشانی به این مناطق شده‌اند.

روزنامه الکترونی «خیبر» تصاویر مربوط به محاصره  شهر قطیف و خرابی‌ها برجای مانده از حمله دیروز و امروز را منتشر کرده است.

خانه تخریب شده در قطیف

گفته می‌شود در این حملات شمار زیادی زخمی و یک نفر به نام «نذیر الغزوی» به ضرب گلوله نظامیان سعودی کشته شده است.

نیروهای سعودی دو هفته پیش نیز در حمله به منطقه قطیف سه جوان ساکن این منطقه را به شهادت رسانده بودند.

شرق عربستان محل سکونت شیعیان این کشور، که استان قطیف در آن واقع شده است، حدود ۲۰ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد.

طی سال‌های اخیر رژیم حاکم بر عربستان بسیاری از فعالان و مخالفان خود را با اتهاماتی همچون اقدام علیه امنیت ملی و تلاش برای انجام اقدامات تروریستی و خرابکارانه دستگیر و بسیاری از آنها را اعدام کرده است. اعدام شهید شیخ «نمر باقر النمر»، روحانی منتقد آل سعود یکی از موارد جنایت‌های سعودی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس