زائران اربعین

معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: بخشی از این نیروها نیز در مرزهای مهران، چزابه و شملچه مستقر خواهند شد.

به گزارش مشرق، دقایقی پیش با حضور سید محمدعلی افشانی شهردار تهران، محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و مجتبی یزدانی معاون امور خدمات شهری شهرداری تهران مراسم بدرقه کاروان خادم الحسین شهرداری تهران به عتبات عالیات برای خدمت به زائران اربعین حسینی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

سازمان وظیفه عمومی ناجا فردا باز است

کاهش تعرفه‌های مکالمه، اینترنت و پیامک مشترکان اربعینی

شماره تلفن‌های ضروری در راهپیمایی اربعین+عکس

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه طی ۳ ماه گذشته جلسات متعددی برای اعزام کاروان خادم الحسین شهرداری تهران به کربلا، نجف و کوفه انجام شده است اظهار کرد: علاوه بر این جلسات جلساتی به صورت پیوسته در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران برگزار شد و در نهایت منجر به تصویب لایحه شورای شهر تهران شد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران شهرداری مجاز به هزینه کرد ۱۰ میلیارد تومانی در اربعین امسال شده است که در سال جاری بنا داریم منسجم تر و قانونمندتر و البته با صرفه جویی اقدامات مورد نظر را انجام دهیم.

یزدانی با بیان اینکه افرادی که به این سفر اعزام می شوند بر اساس قرعه کشی به صورت داوطلبانه و بدون دریافت هیچ گونه حقوق و مزایایی به کربلا اعزام می شوند گفت: شهرداری تهران در ۳ مرز شلمچه، چزابه و مهران مستقر خواهد بود ضمن اینکه در این مرزها مناطقی من جمله ۴،۵ و ۶ مستقر خواهند بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه آسیب شناسی نسبت به سایر برنامه های سال گذشته انجام گرفته است گفت: با این آسیب شناسی قاعدتا برنامه های امسال منسجم تر و منظم تر و با هزینه کمتری برگزار خواهد شد که این موارد در دستور کار شهردار تهران نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران در کربلا و نجف و در محیط هایی که از قبل توسط مسئولان عراقی مشخص شده است مستقر خواهند شد گفت: در طی این مدت جلساتی نیز با محوریت وزیر کشور در وزارت کشور برگزار شد که در این جلسات استاندار تهران و معاون ستاد عتبات عالیات نیز حضور منظمی را داشتند.

یزدانی با اشاره به نیروهای اعزامی به کربلا و نجف گفت: نیروهای اجرایی شامل آتش نشان، بهشت زهرا و ستاد شهر سالم ۲۵۰ نفر، نیروی کارگری شامل سازمان مدیریت پسماند و مناطق ۲۲ گانه، ۱۱۰۰ نفر که جمعا ۱۳۵۰ نفر به کربلا، نجف و کوفه اعزام خواهند شد.

وی در خصوص نیروهای کارگری اعزام شده به کربلا، نجف و کوفه گفت: به ترتیب ۷۰۰، ۶۰۰ و ۱۰۰ نفر به شهرهای کربلا، نجف و کوفه اعزام خواهند شد.

یزدانی همچنین با اشاره به تاریخ برگشت نیروهای شهرداری تهران به کشور گفت: این نیروها امروز ۲۵ مهر ماه اعزام و دو روز پس از اربعین (۱۰ آبان ۹۷) به کشور بازخواهند گشت.

وی در خصوص لوازم اعزامی به شهرهای کربلا، نجف و کوفه گفت: اقلام مورد نیاز شامل مخزن، کیسه زباله، جارو، فرغون، بیل و سایر اقلام و همچنین ۵ دستگاه تریلر به شهرهای کربلا، نجف و کوفه ارسال شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس