کد خبر 903162
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کامیونداران نمایه

شهرداری تهران از کامیونداران خواسته است در سامانه شهرداری ثبت نام کنیم و با این کار افرادی که در سامانه شهرداری ثبت نام نکرده‌اند سهمیه آنها را از ۱۴۰۰ لیتر گازوئیل به ۲۱۰ لیتر گازوئیل کاهش داد.

به گزارش مشرق، حسین زندی رئیس اتحادیه حمل و نقل کالاهای شهری امروز در نشست خبری اتاق اصناف تهران اظهار کرد: رانندگان آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند و  هر لحظه خود و همه ثروتشان یعنی کامیون آنها در معرض خطر است و جزو صنوف سخت اتاق اصناف به حساب می‌آیند.

وی افزود: مشکلات عدم استاندارد جاده ها نیز خسارتش به راننده‌ها وارد می‌شود و همچنین در زمان تحریم‌ها اولین صنفی که صدمه می‌بیند کامیون داران هستند زیرا قیمت کامیون، لاستیک و لوازم یدکی آنها افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالاهای شهری ادامه داد: حدود 80 درصد حمل و نقل موجود در کشور را رانندگان کامیون‌ها انجام می‌دهند و تنها 20 درصد حمل و نقل توسط حمل دریایی، هوایی و ریلی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

دولت در حل مشکلات کامیونداران تسریع کند

زندی تصریح کرد: در شرایط فعلی از دولت انتظار می‌رفت که برای رفع مشکلات ما چاره‌ای بیندیشند نه اینکه مشکلی بر دیگر مشکلات کامیون داران اضافه کند.

وی گفت: سیاست دولت و نظام در کشورمان بر مبنای اصل 44 قانون اساسی و کوچک کردن دولت است اما شهرداری‌ها بدون توجه به این موضوع با صدور آیین نامه‌هایی که انطباقی با قانون نیز ندارند برای فعالین این صنف مشکل ایجاد کرده‌اند.

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالاهای شهری ادامه داد: درسالهای گذشته یک بار مطرح شد فعالین صنفی که در حوزه حمل و نقل شهری فعالیت می‌کنند باید پروانه فعالیت از شهرداری تهران بگیرند این درحالی است که کلیه صنوف تحت پوشش این اتحادیه زیرمجموعه اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند و برای آنها تا به امروز سه میلیون پروانه کسب صادر شده است و اینکه شهرداری بخواهد دوباره برای آنها پروانه صادر کند امری غیرمنطقی به حساب می‌آید.

زندی گفت: شهرداری تهران برای دریافت این تصدی گری از چند طریق در حال فشار آوردن به اتحادیه‌های صنفی است به طوری که در سال جاری میزان آرم طرح و ترافیک ما را بسیار محدود کرده و همچنین برای ورود ما در ساعات طرح مشکل ایجاد کرده این درحالی است که فعالیت‌های خدماتی که توسط صنوف انجام می‌شود باید در طی روز انجام شود که ادارات دولتی، گمرک و مراکز خرید در حال فعالیت هستند و از طرفی انجام این فعالیت در ساعات پایانی شد منجر به ایجاد مزاحمت برای مردم و شکستگی اجناس آنها می‌شود.

وی تصریح کرد: درحالی که اتاق اصناف اعلام کرده بود که افراد برای دریافت سهمیه جدید خود به سامانه پارس ناوگان مراجعه کنند موازی با این امر، شهرداری تهران نیز از صنوف ما خواسته است در سامانه شهرداری ثبت نام کنیم و با این کار افرادی که در سامانه شهرداری ثبت نام نکرده‌اند سهمیه آنها را از 1400 لیتر گازوئیل به 210 لیتر گازوئیل کاهش داد. 

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالاهای شهری خاطرنشان کرد: چند روز پیش همچنین اعلام شد که فعالین صنفی عضو اتحادیه ما مهلت دارند تا انتهای ماه با ثبت نام در سامانه‌های شهرداری تهران برای هر حمل و نقل خود باربست دریافت کنند وگرنه توسط پلیس جریمه می‌شوند و برای این امر از هر نفر از اعضا 180 هزار تومان دریافت کرده‌اند.

زندی خاطرنشان کرد: 360 موسسه حمل و نقل کالای شهری در تهران وجود دارد که هر کدام 50 تا 180 کامیون و دو تا 100 کارگر دارند که با جداسازی آنها از اتحادیه صنفی و ملحق شدن آنها به زیرمجموعه شهرداری منجر به بزرگ شدن دولت می‌شود.

وی افزود: 120 دفتر حمل و نقل کالای شهری بدون پروانه وجود دارد که آنها از این شرایط استفاده کرده و با مراجعه به شهرداری سوخت یارانه‌ای از دولت گرفته‌اند.

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالاهای شهری گفت: درحالی که کامیون داران خود مشکل دارند چرا شهرداری تهران به مشکلات کامیون داران اضافه می کند، حداقل بهتر بود که اجازه می‌داد آبها از آسیاب بیفتد و کمی از مشکلات آنها کم شود و بعد این طرح را پیاده می‌کرد.

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالاهای شهری با بیان اینکه در شرایطی که کامیون داران خود با مشکل روبرو هستند نباید چوب لای چرخ آنها گذاشت گفت: شهرداری با محدودیت‌هایی که برای فعالین این بخش ایجاد کرده که در واقع مشکلات ما را دوچندان خواهد کرد.

زندی ادامه داد: حدود 80 درصد مشکلات صنف ما هیچ ارتباطی به تحریم های آمریکا علیه کشورمان ندارد و ما از داخل و از طریق مسئولین خودمان دچار تحریم شده‌ایم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس