کد خبر 902923
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
تحریر الشام

هیئة تحریر الشام (هتش) که عضو اصلی آن همان جبهة النصره است، در بیانیه خود در خصوص ترک منطقه خلع سلاح (مورد توافق روسیه و ترکیه) اعلام کرد که سلاحش را تحویل نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، ائتلاف «هیئة تحریر الشام» (هتش) روز یکشنبه (۲۳ مهر/۱۵ اکتبر) در واکنش به توافق ادلب نخستین بیانیه رسمی خود را صادر کرد، ولی موضع شفافی در قبال این توافق اعلام نکرد.

شبکه خبری الجزیره نیز با اشاره به مبهم بودن موضع تحریر الشام در قبال توافق ادلب، گزارش داد که این گروه مدعی شده است که امنیتی را برای ساکنان مناطق تحت تسلط خود فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

چه گروهک‌هایی هنوز از «منطقه کاهش تنش» در ادلب خارج نشده‌اند؟

کدام گروه تروریست‌ها توافق «سوچی» را نمی‌پذیرد؟

در بخشی از این بیانیه آمده است: «اشغالگر روس بسرعت به سراغ نمایشی از توافق جدید رفت تا وضعیت داخلی خود را با هدف ایجاد شکاف در صفوف انقلابی شمال آزادشده را سامان دهد اما با مواضع افتخارآمیز و آگاهی پیشرو در مدیریت نبرد مبنی بر اینکه اشغالگر هیچ وقت دوست یا مورد اعتماد نبوده، پاسخ خود را گرفت...»

این گروهک تروریستی در این بیانیه ۶ بند را اعلام کرده است که به‌صورت خلاصه عبارتند از:

۱- ما گزینه جهاد و جنگ به عنوان راهی برای تحقق اهداف انقلاب مبارک خود و در أس آن سرنگونی رژیم، آزادی اسرا و تضمین بازگشت کوچ‌داده‌شده‌ها را کنار نمی‌گذاریم. 

۲- ما لطف کسانی را که ما را کمک و یاری کردند و به سوی ما هجرت کردند فراموش نخواهیم کرد. آنها از ما و ما از آنهاییم. آنچه برای ماست برای آنان نیز هست و بالعکس.

۳- سلاح ما، تضمین امنیت ما برای انقلاب شام است پس نه تحویلش می‌دهیم نه از آن صرف‌نظر می‌کنیم. 

۴- تحریر الشام مدعی شده که تلاش کرده و می‌کند تا امنیت و صلح را به همراه زندگی آرام برای مردم فراهم کند.

۵- ضمن تقدیر از تلاش همه کسانی که در داخل و خارج برای حمایت از منطقه آزادشده و ممانعت از اشغال  و کشتار دوباره در آن، تلاش کرده‌اند، در عین حال درباره حیله‌های اشغالگران روس و اعتماد به مقاصد آنان و تلاششان برای تضعیف صفوف انقلاب و نابودی دستاوردهایش و کاستن از نقش حقیقی سیاسی و نظامی آن، هشدار می‌دهیم؛‌ این چیزی است که تحت هیچ شرایطی آن را نخواهیم پذیرفت. 

۶- در این بند این گروه تروریستی مدعی شده که همه تلاش‌های دولت سوریه و متحدانش به شکست منجر خواهد شد!

شایان ذکر است، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه (۱۷ سپتامبر/۲۵ شهریورماه) در کنفرانس خبری مشترک با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در شهر بندری سوچی از توافق دو کشور برای ایجاد منطقه غیرنظامی در «ادلب» میان نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع خبر داد. وسعت منطقه کاهش تنش در متن توافق از ۱۵ الی ۲۰ کیلومتر ذکر شده است.

طبق این توافق، تمامی گروهک‌ها و عناصر تروریستی باید تا ۱۵ اکتبر (دیروز) منطقه کاهش تنش را ترک می‌کردند و در حال حاضر بسیاری از این گروهک‌ها مجبور به همراهی و موافقت با توافق مزبور شده‌اند اما کماکان چهار گروهک، اعلام کرده‌اند که موافق آن نیستند و این منطقه را ترک نخواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس