کد خبر 902753
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
صادق عبدالهی

صادق عبداللهی چند صباحی به عنوان سرپرست نویسندگان با «صبح جمعه »و«صبح جمعه باشما»رادیو ایران همکاری می‌کردوتا هفته پیش روزهای سه‌شنبه رادیو پیام را با اجرای منوچهر والی زاده می‌نوشت.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - صادق عبداللهی نویسنده و طنزنویس پیشکسوت رادیو،  دعوت حق را لبیک گفت. صادق عبداللهی طنزنویس برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی  را نمی‌توان تنها با برنامه جمعه ایرانی که عمده‌ترین همکاری او با رادیو بوده، معرفی کرد. او از 35 سال پیش در برنامه‌های شاد و متنوع صبح جمعه رادیو، هوشیار و بیدار، جنگ هفتم، بعد از خبر، جنگ شب، و جدی نگیرید تلویزیون به عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده حضور داشته است.صادق عبداللهی در شمار قله های نویسندگی در رادیو و از نامداران طنز کشور بود که به خاطر طنزهایش در رادیو نام آور شد و به شهرت رسید، سبک صادق عبداللهی در نویسندگی، زنده نویسی بود.یعنی نویسنده‌ای که با حضور در استودیوی پخش، نیازهای محتوایی برنامه را فوری برآورده می‌کرد.. او حتی در برنامه پر آیتم«جمعه ایرانی» هم با همین سبک نویسندگی می‌کرد. وی با همین ویژگی توانست انتشار مجله طنز و سرگرمی دنیای جدول را به عهده بگیرد و خود به تنهایی آن را منتشر کند. کتاب خاطرات یک طنزنویس را می‌توان از دیگر آثار مکتوب او دانست. او همچنین طنزهایی در مجلات جوانان، سپید و سیاه، فیلم و هنر، ستاره سینما، تهران مصور، کاریکاتور، بهلول، فاراد و طلوع زندگی نوشته است.


صادق عبداللهی متولد 27 دی 1327 در تهران بود که چند صباحی به عنوان سرپرست نویسندگان با «صبح جمعه »و«صبح جمعه باشما»رادیو ایران همکاری  می‌کرد وتا هفته پیش روزهای سه‌شنبه رادیو پیام را با اجرای منوچهر والی زاده می‌نوشت.وی به خاطر سکته مغزی در بیمارستان پارسیان دارفانی را وداع گفت.
گفتنی است که رادیو ایران در اردیبهشت ماه امسال در اختتامیه«یک، دو صدا» به پاس یک عمر تلاش فرهنگی و طنز نویسی او در ساحت رادیو، از وی تقدیر و تجلیل کرد.
مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم صادق عبداللهی ساعت 9:30 فردا، چهارشنبه 25 مهر از جلودرب مسجد بلال سازمان صدا و سیما به سمت بهشت زهرا برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AE ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    2 0
    خدا رحمتش کنه چقدر ضعیف و تکیده شده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس