کد خبر 902709
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
شاهین ایزدیار

شاهین ایزدیار در جاکارتا 32 هزار دلار پاداش دریافت کرده و در تهران هم حدود 300 سکه انتظارش را می‌کشد.

به گزارش مشرق، شاهین ایزدیار، نابغه شنای ایران که در بازی‌های پاراآسیایی با کسب 6 مدال طلا و یک نقره رکوردی تاریخی را به نام خود ثبت کرد، حالا چشم انتظار پرداخت پاداش برای رقم زدن این کار بزرگ از سوی مسئولان است.

در روزهای گذشته صحبت‌های زیادی پیرامون چگونگی پرداخت پاداش پسر طلایی ایران در جاکارتا مطرح شده است. شاهین که حالا لقب «مایکل فلپس آسیا» را یدک می‌کشد، انتظار دارد بیش از یک مدال طلا پاداش دریافت کند.

در شرایطی که از سوی مسئولان وزارت ورزش برای مدال آوران طلا 160 سکه، مدال آوران نقره 80 سکه و دارندگان مدال برنز 40 سکه در نظر گرفته اند؛ ابهام هایی درباره نفراتی که بیش از یک مدال کسب کرده اند، وجود دارد. با اینکه این ماجرا چند ورزشکار از جمله ساره جوانمردی با 2 طلا در تیراندازی، زهرا نعمتی با یک طلا و یک نقره در تیروکمان و شاهین ایزدیار با 6 طلا و یک نقره در شنا را در برمی گیرد، بیش از همه برای این شناگر طلایی اهمیت دارد.

در حالی که شنیده می شد ورزشکاران چند مداله در بازی های پاراآسیایی به اندازه همان یک مدال پاداش می گیرند، دیروز محمود خسروی وفا، رییس کمیته ملی پارالمپیک در هنگام ورود کاروان ورزشکاران به ایران اعلام کرد که از نظر خودش هم باید برای شاهین ایزدیار که به تنهایی بیش از 10 درصد مدال های طلای ایران را کسب کرده، استثنا در نظر گرفته شود.

البته پاداش پای سکو به شاهین ایزدیار همانطور که کمیته ملی پارالمپیک وعده داده بود، در همان جاکارتا پرداخت شده است. یعنی این نابغه شنا 6 بار پاداش 5 هزار دلاری را در جریان بازی های پاراآسیایی دریافت کرده و یک بار هم 2 هزار دلار به خاطر مدال نقره اش گرفته است. این یعنی شاهین ایزدیار با 32 هزار دلار از جاکارتا بازگشته و حالا انتظار دارد بیش از 160 سکه طلا در مراسم تجلیل از مدال آوران به او پرداخت شود.

وقتی این موضوع را با شاهین ایزدیار درمیان می گذاریم، متوجه می شویم که خودش هم این ماجرا را پیگیری کرده است. این شناگر طلایی با اطلاعاتی که از مسئولان کاروان ایران کسب کرده، فرمول اهدای پاداش به ورزشکارانی که بیش از یک مدال کسب می کنند را اینطور به "ورزش سه" توضیح می دهد: «آنطور که اعلام کرده‌اند، 160 سکه به مدال‌آوران طلایی بازی‌های پاراآسیایی اهدا می‌شود. گویا قانون اینطور است که وقتی کسی مثل من بیش از یک مدال می‌گیرد، مدال دوم 50 درصد پاداش، مدال سوم 25 درصد پاداش و مدال چهارم 10 درصد پاداش را دریافت می کند؛ اما بعد از مدال چهارم دیگر هیچ پاداشی پیش‌بینی نشده است!»

با این حساب شاهین ایزدیار به خاطر مدال طلای اول 160 سکه، برای طلای دوم 80 سکه، برای طلای سوم 40 سکه و برای طلای چهارم 16 سکه دریافت می کند. مجموع این پاداش‌ها 296 سکه می‌شود و در واقع به طلای پنجم و ششم او و همچنین مدال نقره‌ای که کسب کرده، پاداشی تعلق نمی‌گیرد. البته جالب است که ایزدیار مدعی است مسئول مالی کمیته ملی پارالمپیک به او اعلام کرده با این فرمول 320 سکه پاداش خواهد گرفت.

نابغه شنای ایران البته حتی با دریافت حدود 300 سکه هم خیلی راضی به نظر نمی رسد: « امیدوارم برای من استثنا قائل شوند چون با همین 6 طلایی که گرفتم، ایران از رده چهارم بازی‌های پاراآسیایی به رتبه سوم رسید. برخی حساب کرده بودند که خودم به صورت انفرادی وارد جدول مدال‌ها می‌شدم، در بین کشورها سیزدهم بودم! من پرافتخارترین ورزشکار این دوره شدم و در جاکارتا هم خارجی‌ها از این تعداد مدال تعجب کرده بودند.»

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس