کد خبر 901869
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶
محمد ایمانی

برخی می گویند گرانی دلار، خزانه دولت را که در اواخر سال ۹۶ به شدت خالی شده بود، پرکرد اما به چه قیمتی؛ به قیمت زمین زدن تولید ملی و قدرت خرید مردم.

به گزارش مشرق، «محمد ایمانی» در کانال تلگرامی خود نوشت:

فردا در تاریخ مذاکرات هسته ای منتهی به برجام، روز مهمی است. ۲۲ مهر ۹۲ روزی است که آقای روحانی شخصا به مذاکرات متوازن تیر خلاص زد. آن زمان تیم آقای ظریف تازه درگیر مذاکره بر سر توافق موقت ژنو بود و هنوز دولت تا توافق برجام دو سال راه داشت.

روحانی آن روز در دانشگاه تهران گفت "خزانه خالی است" و بدین ترتیب -برخلاف واقعیات- تیم مذاکره کننده را از قدرت چانه زنی و مذاکرات پایاپای محروم کرد. بدین ترتیب، جنگ مذاکراتی، آغاز نشده مغلوبه شد و به توافقی نامتوازن و ناهمزمان در اجرای تعهدات انجامید.

به اعتبار همین موضع گیری های غلط بود که وبسایت رادیو فرانسه  مهر ۹۲ نوشت «ارزیابی غرب از  دولت روحانی، تعامل با #فروشنده_بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از  فروش حقوق ملی می‌بیند. بر پایه این جمع‌بندی اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده را دشوارتر می‌کند و در همان حال قیمت فروش را کمتر خواهد کرد»!

پنج سال بعد روحانی فردا در حالی دوباره به دانشگاه می رود که نرخ دلار از ۳۳۰۰ تومان سال ۹۲ به ۱۴ هزار تومان (چهار برابر- ۴۰۰ درصد افزایش) رسیده است. برخی می گویند  گرانی دلار، خزانه دولت را که در اواخر سال ۹۶ به شدت خالی شده بود، پرکرد اما به چه قیمتی؛ به قیمت زمین زدن تولید ملی و قدرت خرید مردم و تزریق بی سابقه ترین رکود تورمی به اقتصاد؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    1 0
    برجام بهترین توافق برای ایران و بدترین توافق برای امریکا بود.زنده باد برجام کبیر
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    0 1
    تمام تدبیر دولت به اصطلاح تدبیر وامید در چهارسال اول انداختن تقصیربه گردن دولت بهار بود، ودر چهار سال دوم اوج بی تدبیر ی وکاشت بذر ناامیدی در بین عام جامعه است.
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    0 1
    برخائنین لعنت!
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    0 1
    خیانت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس