جواد منافی

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: شرایط بازی در همه جای دنیا همینطور است و چون ما حرفه ای نیستیم فکر می کنیم که باید با لغو بازی پیکان به پرسپولیس کمک شود ولی به نظرم لیگ در حال برگزاری طبق تقویم و اصول است.

سرویس ورزش مشرق - با گذشت چند روز از برد غرورانگیز پرسپولیس مقابل السد قطر در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2018 آسیا بسیاری از طرفداران این تیم از این پیروزی به عنوان یک اتفاق غیرمنتظره صحبت می کنند.

جواد منافی در گفت و گو با مشرق، درباره این پیروزی و بازیکنان پرسپولیس در خطوط مختلف و برنامه هایی که در زمین پیاده شد تا این برد بدست بیاید حرف زد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

**همه غافلگیر شدیم

پرسپولیس با این برد همه را سورپرایز کرد. نمی دانم از خوش شانسی ما بوده یا از بازی خوب بچه ها ولی به هر صورت برد دلچسبی بود.

**السد با ترس به زمین آمد

السد آن تیم قبلی که فکرش را می کردیم نبود. شرایط بازی طوری بود که السدی ها از نظر روحی روانی برای این دیدار مهیا نبودند. آنها چون دیده بودند پرسپولیس الدحیل را حذف کرده، از نظر روحی روانی شرایط خوبی نداشتند و طوری بازی پیش می رفت که ما احساس می کردیم اگر تا دو ساعت دیگر هم بازی می کردند نمی توانستند به پرسپولیس گل بزنند.

**السد محو بازی پرسپولیس بود

پرسپولیس طوری دفاع می کرد و طوری فوتبال بازی می کرد که السد نمی توانست به پرسپولیس گل بزند. بازی طوری پیش می رفت که هیچ کاری از دست آنها برنمی آمد. آن تیم قبلی نبودند. تیمی که در استادیوم آزادی روبروی استقلال 3 گل زد یا در بازی قبلی شان به پرسپولیس سه گل زده بود نبود! واقعا شرایط طوری بود که احساس می کردیم آنها توان گلزنی به پرسپولیس را نداشتند. این از بازی خوب بچه ها بوده یا محو شدن آنها در بازی پرسپولیس نمی دانم.

**برنامه السد به هم ریخت!

آنها فکر می کردند که در نیمه اول کار را تمام کنند و وقتی بازی به نیمه دوم رسید خیلی عصبی شده بودند و عصبی فوتبال بازی می کردند و به این  دلیل نمی توانستند برنامه های قبلی شان را در بازی ارائه بدهند.

**در این شرایط پرسپولیس شاهکار کرد

فکر می کنم پرسپولیس با این نفرات و با این شرایط سخت شاهکار کرده است. باید به کادر فنی و بازیکنان تبریک گفت با اینکه تعدادی از اصلی های پرسپولیس را نداشتیم و با نفراتی که شاید برای اولین بار در آسیا به میدان می رفتند همگی از جان مایه گذاشتند و این شگفتی را خلق کردند و امیدواریم که در بازی برگشت هم چنین اتفاقی بیافتد و جشن صعود به فینال را در آزادی جشن بگیریم.

**حواس شجاع باید به دوربین های AFC باشد

به نظرم بچه ها در خط دفاع و هافبک بسیار خوب بودند. شجاع خلیل زاده خیلی بونجاح را عصبی کرده بود و باید حواسش باشد که در بازی های آسیایی همه دوربین ها فیلمبرداری می کنند و باید مراقب این رفتارها باشد. اگر در این بازیها کار اشتباهی انجام بدهد محرومیت بزرگی برایش در نظر می گیرند. شجاع روی مغز این بازیکن رفته بود و او را عصبی کرد.

**نوراللهی نمره 20 گرفت

با اینکه نوراللهی در خط هافبک تنها بود ولی هرچه در توان داشت را نشان داد. دویدن های زیاد، فوتبال درگیرانه و پرنفس بودنش عالی بود. او به تنهایی کار می کرد و به او نمره 20 می دهم. در نبود کمال کامیابی نیا بار این بازی را به دوش کشید.

**فورواردها نفس دفاع السد را گرفتند

در خط جلو دوندگی بسیار زیاد منشا و علیپور مزید بر علت شده بود تا بازیکن دفاع چپ السد (شماره 4) که خیلی در دیدارهای قبل نفوذ می کرد در این دیدار نفوذی نداشت.

**نعمتی هرچه در توان داشت گذاشت

سیامک نعمتی هم با اینکه خیلی وقت بود در پست دفاع راست بازی نکرده بود و آخرین بار در پیکان این کار را هرازگاهی انجام می داد ولی با این حال فکر می کنم در این پست دونده و جنگنده ظاهر شد و هر چه درتوان داشت در این بازی گذاشت. همه بازیکنان زحمت کشیدند و دوندگی زیادی داشتند. چه در خط دفاع و چه هافبک.

**دروزاه بان هم عالی بود

بیرانوند هم چندین توپ عالی را گرفت و یکی از بهترین های پرسپولیس بود. در کل همه تیم خوب بودند وگرنه متوقف کردن السد با این همه مهره کار بسیار سختی بود که پرسپولیس انجامش داد.

**جوان ها هم نترس ظاهر شدند

جوانانی که به زمین رفتند هم واقعا از جان مایه گذاشتند با اینکه رنگ و روی پریده ای قبل از ورود به میدان داشتند ولی روبروی بازیکنان بزرگی مانند ژاوی که رویارویی با آنها آسان نیست کم نیاوردند. در زمین و شرایط آب و هوایی حریف این بازی دشوار بود. امیدوارم که در بازی برگشت هم استادیوم آزادی پر شود که مطمئن هستم پر می شود و با یک بازی با برنامه دار و حساب شده به فینال برسیم.

**تعویق بازی پیکان غیرحرفه ای است

اگر قرار باشد به صعود پرسپولیس به این مرحله نگاه کنیم متوجه می شویم که پرسپولیس تا اینجا هم بدون هیچ تغییر برنامه ای در مسابقات لیگی اش به این مرحله رسیده است. در دیگر کشورهای دنیا هم همینطور است که برنامه ریزی ها از قبل انجام شده است و مسابقات طبق برنامه پیش می رود. اگر بخواهیم حرفه ای فکر کنیم گرچه تیم های ما حرفه ای نیستند باید روی روال پیش رفت. ولی با نگاه غیر حرفه ای و تعویق انداختن بازی پرسپولیس - پیکان فقط مسابقات یکی پس از دیگری به عقب می افتند.  

**بعید است فدراسیون به سود پرسپولیس کار کند

عدم تغییر برنامه پرسپولیس در لیگ با هدف ضربه زدن به این تیم نوعی خیانت محسوب می شود که بعید می دانم این موضوع واقعیت داشته باشد. امیدوارم در ذهن کسی چنین فکری وجود نداشته باشد. الان پرسپولیس خیلی زحمت کشیده تا با این نفرات به این مرحله برسد. شرایط بازی در همه جای دنیا همینطور است و چون ما حرفه ای نیستیم فکر می کنیم که باید با لغو بازی پیکان به پرسپولیس کمک شود ولی به نظرم لیگ در حال برگزاری طبق تقویم و اصول است و باید همه تیم ها به این برنامه تمکین و بازی کنند و گرچه پرسپولیس شرایطش فرق می کند. اما اگر همکاری از سوی فدراسیون صورت می گرفت تا شانس پرسپولیس برای صعود به فینال بیشتر شود قطعا به سود تیم بود ولی فکر نمی کنم چنین شرایطی بوجود بیاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نادر IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    12 2
    استقلال یه بازی در آسیا داشت به خاطر اون بی خیال سوپر جام و بازی نفت مسجد سلیمان شد الان پرسپولیس سر همین دربی که باید تاریخش تغییر می کرد یه مصدوم داد شما میگی این تیم با 11 بازیکن در 8 روز سه بازی کنه!!!!؟
  • من من IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    12 2
    انشاالله توبازی برگشت که هیچ تو فینال هم تیم فینالیست شرق اسیا روهم درهم میکوبند وقهرمان بی چون وچرای باشگاههای اسیا میشن البته هرچند اگرهم توفینال نتیجه هم نگیرند که انشالله میگیرند چیزی از تواناییها ومحبوبیت وخوبیهاشون بین هواداران وفوتبال دوستان کم نخواهدشد وپرسپولیس همیشه محبوب قلبهابوده وخواهدماند.... پرسپولیس زلزله محبوب هرچی دله
  • محمدرضا IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 5
    قرمزا تیم محبوب دولت و حاکمیت هستن ...وقتی بخاطرشون با دستور وزارتی تیم رقیب رو از هم پاشوندن و هزار جور حمایت پیدا و پنهان میکنن و کلی عابر بانک اختلاس‌چی در خدمت این تیم میذارن،قطعا اگر برانکو به ریس فدراسیون دستور بده بازی این تیم یا حتی اگه دوس داشته باشه کل لیگ معوق میشه....بهرحال دردانه وزارت هست
    • محمدرضا IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      3 0
      باشه استقلال خوبه، خجالت بکشید، در مقابل قدرت پرسپولیس سر فرود بیارید، چرا شما استقلالیها انقدر بچه هستید
  • تاج IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 6
    **السد محو بازی پرسپولیس بود خدایی معلومه بازی رو ندیدی اصلا! 90 دقیقه دفاع اتوبوسی کرد و زیر توپ زد، از کدام بازی حرف میزنید؟
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    1 3
    شک نکنید السد به راحتی جبران می کنه
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    1 4
    السد تو آزادی 3 تا می زنه
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 3
    مگه کم نمونده بود بیرانوند به خاطر اتلاف وقت اخراج شه؟! انگار در مورد بازی دیگه ای نظر داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس