محمد مخبر

طی مراسمی با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ۱۱۰ مدرسه برکت در مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مشرق، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این مراسم اظهار کرد:‌ یک فصل مشترکی در مناسبت‌های موجود وجود دارد؛ هم در هفته دفاع مقدس هستیم هم شاهد حادثه تروریستی اهواز بودیم. فصل مشترک عاشوراست،‌ دشمن با اسلامی درگیر است که این فرهنگ (عاشورا) در آن حاکم است.

وی افزود: نماد و سمبل فرهنگ عاشورایی نیز را ایران نمایندگی می‌:ند، به همین دلیل تمام اسکتبار جهانی دنبال محو این موضوع است. هر روز به شکلی؛‌یک روز با جنگ تحمیلی و امروز با جنگی دیگر با ابعاد وسیع درگیر هستیم. یک جنگ اقتصادی تمام عیار هماهنگ شده در دنیا علیه ایران است.

وی با طرح این پرسش که چگونه توانستیم این جنگ را مدیریت کنیم، تصریح کرد: چیزی جز فرهنگ عاشورایی نبود.

بیشتر بخوانید:

ارسال جهیزیه اهدایی رهبری به زوج‌های محروم

رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) اظهار کرد:‌  در ابتدای جنگ ارتش تقریبا بهم ریخته بود و سپاه هم شکل نگرفته بود و مردم با تفنگ شکاری از کشور دفاع کردند.  در جنگ یک کشور تازه استقلال کرده که سیستم اداری مسجمی نداشت.

مخبر با بیان این‌که برخی از دشمنان و دوستان نادان به دنبال قیاس گذشته و حال هستند به کتاب نوشته شده توسط یک آمریکایی اشاره کرد و گفت: در سال 56  31 میلیون نفر جمعیت داشتیم و 6 میلیون بشکه نفت تولید و 5 میلیون بشکه فروخته می شد. بانک جهانی در این سال اعلام کرد 46 درصد مردم ایران زیر خط فقر مطلق قرار دارد،‌یعنی بیش از 14 میلیون نفر . امروز 85 میلیون نفر جمعیت داریم و زیر 2 میلوین بشکه نفت می‌فروشیم. 

وی ادامه داد: حدود 9.5 درصد یعنی 7.5 میلیون نفر جمعیت زیر خط فقر هستند. این ناکارآمدی نظام است. در کتاب نوشته شده توسط آمریکایی نوشته شده که قبل از انقلاب در برخی مناطق کشور از هر 1000 کودک حدود 500 نفر می‌مردند.همچنین 68 درصد جمعیت بزرگسال کشور بیسواد بودند و 60 درصد  کودکان نمی‌توانستند دبستان را تمام کنند و ترک تحصیل می‌کردند. 30 درصد واجدان شرایط امکان رفتن به دانشگاه را داشتند. از هر 90 نفر فقط یک نفر خودرو داشت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان این‌که میلیاردها دلار در عراق، افغانستان، لبنان، سوریه خرج می‌کنند، اما حرف اول را در منطقه ایران می‌زند، گفت: در شورای امنیت به رئیس آمریکا خندیدند. چه این ابهت را شکسته است؟ ایران ابهت آمریکا را شکسته است.

در این مراسم مدیرعامل بنیاد برکت نیز با بیان این‌که گفت: پنجمین سال پیاپی است که در آغاز سال تحصیلی مدراس برکت در مناطق محروم کشور به عنوان هدیه رهبر معظم انقلاب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سعید جعفری با بیان این‌که سال گذشته تفاهمنامه ساخت 1000 مدرسه دوم امضا شد، افزود: از این تعداد تاکنون 440 مدرسه عملیاتی شده و طبق برنامه باید امسال 200 مدرسه به بهره‌برداری برسد که امروز 110 مدرسه در 21 استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: تا پایان سال بیش از 100 مدرسه را در آستانه چهملین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با یادآوری این‌که هم‌اکنون  35500 پروژه یا به اتمام رسیده یا در دست اقدام است، بیان کرد:‌مجموعه سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه اشتغالزایی،‌محرومیت‌زدایی ، عمرانی و ... بیش از 90 هزار میلیارد ریال است که حدود 8 درصد آن در حوزه مدرسه‌سازی است.

به گزارش تسنیم با احتساب 110 مدرسه افتتاح شده امروز، تاکنون 1110 مدرسه برکت با  6600 کلاس درس در مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    3 1
    صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس