ایمپلنت

یک متخصص جراحی و ایمپلنت از انجام روشی نوین در کاشت ایمپلنت برای سالمندان فاقد دندان خبر داد.

به گزارش مشرق، امین معتمدی، با بیان اینکه جمعیت ایران به سمت سالمندی پیش می رود، گفت: جمعیت افراد بی دندان در حال افزایش است، در همین راستا افراد برای بهبود کیفیت زندگی، روابط اجتماعی و شغلی خواهان دندان‌هایی سالم، زیبا و محکم هستند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت سلامتی افراد، اظهار داشت: افراد در سنین بالا تمایل دارند از لحاظ زیبایی و عملکردی دندان‌هایی شبیه دندان‌های ابتدایی خود داشته باشند، همچنین بتوانند سلامت خود را مجددا به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید:

درمان دیابت با ایمپلنت کیسه زیر پوستی

دلایل خارج کردن دندان عقل از دهان

معتمدی با اشاره به اینکه عوارض نداشتن دندان در فرم کلی و زیبایی صورت اثرگذار است، گفت: برگرداندن بافت‌ها و زیبایی صورت در عین گذاشتن دندان‌ها، پروسه درمان را پیچیده می‌کند درواقع گذاشتن ایمپلنت‌ها و انجام انواع پیوندها معمولا به زمان زیادی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه بیماری های مختلفی باعث کاهش قدرت ترمیمی دندان‌ها می‌شود، گفت: معمولا افراد در سنین بالا دچار بیمارهایی همچون پوکی استخوان و دیابت می‌شوند و در این راستا از داروهای مختلفی استفاده می‌کنند یا حتی هنگامی که از زمان بی‌دندانی فرد مدت زیادی گذشته باشد ابعاد استخوان فک فرد کوتاه یا باریک می‌شود از این رو بهره‌گیری از تکنولوژی منحصر به فرد ایمپلنت‌ها کمک می‌کند تا این روش درمانی نتایج قابل قبولی را برای همه افراد به ویژه سالمندان به ارمغان آورد.

معتمدی تصریح کرد: از حدود دو سال گذشته با کمک علمی یک شرکت اروپایی، تکنیکی به نام پروآرچ در اروپا برای بیماران کاملا بی‌دندان طراحی و ابداع شده است که مجموعه‌ای ترکیبی از درمان‌های مختلف بوده و با توجه به شرایط و نیازهای هر بیمار شخصی‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به مزیت‌های دیگر روش پروآرچ، گفت: با شناخت بهتر بیولوژی ترمیم استخوان‌ها و بافت‌ها، به صورت هوشمندانه توانستیم پروسه درمانی پیچیده را به این صورت پیاده‌سازی کنیم که پس از طی کردن چند جلسه تشخیصی که با روش‌های آنالوگ و سنتی یا به صورت کاملا دیجیتال (سی‌تی اسکن‌های مخصوص دندانپزشکی و اسکن سه بعدی داخل دهان و صورت) انجام می‌شود، نرم‌افزارهای مخصوص ضمن ترکیب اسکن صورت، داخل دهان و استخوان، نحوه درمان فرد را طراحی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه درمان‌های متداول ایمپلنت معمولا بین ۲ ماه تا یکسال و نیم طول می‌کشد، عنوان کرد: در روش پروآرچ برگشت زیبایی بیمار و حذف بیماری‌های عفونی در یک روز انجام می‌گیرد و بیمار از همان روز می‌تواند زیبایی خود را پیدا کند و توانایی صحبت کردن و غذاخوردن را نیز داشته باشد. همچنین پس از دوره زمانی تعیین شده دندان های دائمی برای بیمار ساخته می شود و ذکر این نکته ضروری است که در طول این دوران بیمار اصلا بدون دندان نیست.

معتمدی در پاسخ به سئوال که آیا چنین روش درمانی با درد همراه است یا خیر، توضیح داد: در راهکار درمانی پروارچ درد یک ملاک تعیین کننده نیست اما تکنیک‌های جراحی منحصر به فرد در این روش کمترین آسیب را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

وی گفت: در این روش درمانی دندان ها به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که هر زمان فرد دچار مشکل یا بیماری لثه شود، بدون آسیب به دندان ها به راحتی توسط متخصص برداشتن و یا گذاشتن مجدد است بنابراین درمان بیماری‌های لثه یا تعمیر اشکالات مکانیکالی که روی قطعات دندان به وجود می آید به سادگی قابل رفع کردن است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس