کد خبر 896234
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
رونالدو

مراسم بهترین های فیفا، امشب برگزار و بهترین بازیکن جهان از سوی فدراسیون جهانی فوتبال، معرفی خواهد شد.

به گزارش مشرق، سال گذشته کریستیانو رونالدو توانست این عنوان را از آن خود کند و امسال نیز او با مودریچ و صلاح در رقابت است تا بار دیگر این عنوان را کسب کند اما او اعلام کرده که در مراسم شرکت نخواهد کرد و همین موضوع باعث شده تا شانس او بسیار اندک ارزیابی شود. اما بزرگترین سورپرایز امسال، عدم حضور مسی در بین سه بازیکن برتر رقابت ها ارزیابی می‌شود. در زیر، هر آنچه باید راجع به مراسم برترین‌های فیفا بدانید را می‌خوانید.

مراسم بهترین های فیفا چه زمانی برگزار خواهد شد؟

این مراسم امسال در روز 24 سپتامبر در شهر لندن برگزار می‌شود. عنوان بهترین بازیکن فیفا تا سال 2010 به بهترین بازیکن جهان از نگاه این ارگان اهدا می‌شد ولی از سال 2010 تا 2016، این عنوان با توپ طلا ادغام شد و یک جایزه به بهترین جهان اهدا شد. از سال 2016، بار دیگر فیفا تصمیم گرفت به صورت جداگانه بهترین بازیکن جهان را انتخاب کند.

مراسم پارسال در پالادیوم لندن برگزار شد و ادریس البا و لیلا آنالی مجریان برنامه بودند و افرادی مثل پاتریک استوارت در بین تماشاچیان حضور داشتند.

مراسم بهترین های فیفا به 9 بخش تقصیم می‌شود: بهترین بازیکن مرد، بهترنی دروازه بان، بهترین مربی مردان، بهترین بازیکن زن، بهترین مربی زنان، جایزه بازی جوانمردانه، جایزه پوشکاش، جایزه هواداران و تیم 11 نفره برتر.

رونالدو، مارتس، جانلوئیجی بوفون، زین الدین زیدان، سارین ویگمان و .. در بین برندگان این عنوان هستند و در صورتی که امسال رونالدو این عنوان را کسب کند، برای سومین سال پیاپی است که موفق به چنین افتخاری شده است.

اما گل عقربی اولویه ژیرو مقابل کریستال پالاس عنوان بهترین گل سال را از سوی فیفا در مراسم سال گذشته به دست آورد. همچنین بازیکنانی مثل بوفون، دنی آلوس، لئوناردو بونوچی، سرخیو راموس، مارسلو، لوکا مودریچ، تونی کروس، آندرس اینیستا، لیونل مسی، رونالدو و نیمار نیز به عنوان بهترین بازیکنان دوره قبل انتخاب شدند.

چه کسانی امسال کاندید هستند؟

برای عنوان بهترین بازیکن جهان، سه نفر کاندید اصلی هستند؛ رونالدو، مودریچ و صلاح. نکته جالب این است که خبری از مسی در این فهرست سه نفره نیست. رونالدو و مودریچ با رئال مادرید قهرمان چمپیونزلیگ شدند و صلاح توانست با لیورپول رکوردشکنی کند و در فصل اول حضورش در این تیم، 44 گل بزند.

در بین کاندیدا ها نام‌هایی مثل آنتوان گریزمان، رافائل واران، هری کین، کیلیان امباپه و .... نیز به چشم می‌خورد.

پپ گواردیولا پس از کسب قهرمانی لیگ برتر با 100 امتیاز و شکستن انواع رکوردها، در فهرست بهترین مربیان قرار گرفته است. همچنین یورگن کلوپ که با لیورپول به فینال چمپیونزلیگ رسید و گرت ساوتگیت که با انگلیس به نیمه نهایی جام جهانی صعود کرد، در بین کاندیداها هستند.

زین الدین زیدان که با رئال سومین قهرمانی پیاپی چمپیونزلیگ را به دست آورد، یکی دیگر از کاندیداهاست و دیگو سیمئونه، ارنستو والورده، مکس آلگری و روبرتو مارتینز نیز در بین کاندیداها حضور دارند.

چه گروهی در این مراسم اجرا خواهد کرد؟

نوئل گلگر، گیتاریست مشهور و سابق گروه اوئیسیس که از طرفداران سرسخت منچسترسیتی است و در حال حاضر در گروه فلایینگ بردز فعالیت دارد،  یک اجرای یک نفره در این مراسم خواهد داشت. او بارها در ورزشگاه اتحاد رویت شده و در مراسم قهرمانی فصل گذشته سیتی نیز مهمان ویژه بود.

طریقه رای دادن برای عنوان برترین‌های فیفا چگونه است؟

هواداران در طول تابستان می‌توانستند با شرکت در رای گیری، در انتخاب بهترین بازیکن مرد، بهترین بازیکن زن، بهترین مربی مردان و بهترین مربی زنان سهیم شوند. سهم رای هواداران 25 درصد است.

باقی 75 درصد بین مربیان تیم‌های ملی، کاپیتان‌های تیم‌های ملی و گروهی از روزنامه نگاران از سراسر جهان تقسیم می‌شود. برای این مراسم، بازیکنانی مثل فرانک لمپارد، دیدیه دروگبا، کاکا، فابیو کاپلو و رونالدو برزیلی برای میزبانی شرکت خواهند کرد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس