کد خبر 895935
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
نرخ تورم نمایه

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٧ به ١١.٣ درصد رسید که نسبت به ماه قبل که ٩,٧ درصد بود، ١.٦ درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز آمار، خانوارهای کشور به طور میانگین ٢٥,٧ درصد بیشتر از شهریور ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (١٩.٣ درصد) ٦.٤ واحد درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٧ به ١١.٣ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٩.٧ درصد) ١.٦ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:

نرخ سود سپرده تغییر نمی‌کند

جولان بانک های خصوصی در رقابت سودی

در شهریور ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٣٤,٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٤ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٢٥,٧ درصد می باشد؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٢٥,٧ درصد بیشتر از شهریور ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (١٩,٣ درصد) ٦.٤ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٧ به ١١.٣ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٩,٧ درصد) ١.٦ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٦,٤ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ٥.٠ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییرات قیمت در ماه جاری نسبت به شهریور ماه ١٣٩٦ برای این دو گروه به ترتیب ٣٦.١ و ٢١.٧ درصد می باشد.

افزایش نرخ تورم خانوارهای شهری کشور

شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در شهریور ماه ١٣٩٧ به عدد ١٣٤,٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٣ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٢٥,٧ درصد است که نسبت به ماه قبل (١٩,٤ درصد) ٦.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش نرخ تورم خانوارهای روستایی کشور

شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در شهریور ماه ١٣٩٧ به عدد ١٣٥,٥ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٨ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٢٦,١ درصد است که نسبت به ماه قبل (١٨,٨ درصد) ٧.٣ واحد درصد افزایش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    5 0
    انصافا مرکز آمار چه قدر میگیره برای این ماستمالیزاسیون ؟!
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      2 0
      درود ،عالي بود
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    2 0
    دو رقمی ؟ شرم و حیا هم خوب چیزیه این حجم از دروغگویی سیستماتیک در دنیا بی نظیره
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    2 0
    خدايي فكر ميكنيد مردم نرخ تورم را نميدونن ما كه داريم مقاومت ميكنيم حداقل با اين اراجيف مردم را بيشعور فرض نكنيد
  • شهروند IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    2 0
    بابا بگو چهار رقمی شد نه دورقمی پدر مردم درآمده بعد اعلام میکنند تورم دورقمی شد خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان
  • سید رضا IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    1 0
    دو سه ماهی میشه ، که گرونی برخی اقلام ؛ 3 رقمی شده ! و حضرات تازه با این پا، اون پا کردن ، تورم 2 رقمی رو اعلام می کنن !!
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    0 0
    واقعا بازم از این حرفهای خنده دار بزنید ملت لازم داره - با بچه ها کلی خندیدیم - خیلی عالی بود !!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس