کد خبر 895157
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
محمدبن سلمان نمایه

افشاگر اسرار خاندان سعودی در سلسله‌ توییت‌های نوشت که ولی‌عهد سعودی به گارد پادشاهی هیچ اعتمادی ندارد و از نیروهای خارجی به جای آن‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، «مجتهد»، فعال توییتری و معروف به افشاگر خاندان سعودی در تازه‌ترین افشاگری‌های خود علیه سیاست‌های ولی‌عهد سعودی نوشت که او به شدت از اینکه علیه او کودتا شود نگران است؛ برای همین به جای استفاده از نیروهای داخلی جهت حفاظت از خود، از «مزدوران خارجی» و مأموران «موساد» رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

امام جماعت مسجدالحرام بازداشت شد

او دیروز (پنج‌شنبه) در حساب توییتری خود وعده داده بود که در مورد نحوه حفاظت از ولی‌عهد سعودی و اینکه بیشتر وقت خود را در کجا سپری می‌کند، افشاگری خواهد کرد.

مجتهد همچنین گفته بود که در مورد ساخت کاخ‌های پادشاهی در منطقه «نئوم» (شمال عربستان سعودی) و اینکه آیا پادشاه سعودی در دیدارهای اخیری که با برخی سران منطقه داشته، در این منطقه بوده یا نه، اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان خود قرار خواهد داد.

تایید گزارش «تایمز»؛ بن سلمان بیشتر وقت خود را در روی آب می‌گذراند

مجتهد در مورد شرایط روحی «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی می‌نویسد: «نگرانی و ترس او طی ماه‌های اخیر دو چندان شده‌است؛ به‌گونه‌ای که مجبور شده دیدارهای خود با مقام‌های خارجی،  حضور در جشن‌ها و مناسبت‌ها را در شهر جده برگزار کند؛ چرا که از شدت ترس نمی‌خواهد از دریا زیاد دور شود. او حتی از حضور در مسابقات شترسواری در طائف [خودداری کرده است]».

شهر بندری جده در ساحل شرقی دریای سرخ قرار دارد و روزنامه انگلیسی «تایمز» اخیرا در گزارشی نوشت که بن‌سلمان از ترس انتقام شاهزاده‌های سعودی بیشتر وقت خود را روی آب و در کشتی تفریحی خود که نزدیکی این شهر لنگر انداخته، سپری می‌کند. (جزئیات بیشتر)

بی‌اعتمادی به نیروهای سعودی و استفاده از «موساد»

افشاگر خاندان سعودی در مورد نیروهای حفاظت شخصی و نگهبان‌های بن سلمان نیز نوشت که او دیگر  برای حفاظت مستقیم از خود، به نیروهای سعودی اعتمادی ندارد و هم‌اکنون به «مزدوران آموزش دیده خارجی» اعتماد می‌کند و با موساد، سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی هماهنگی و همکاری دارد.

مجتهد افزود: «مأموریت حفاظت از ساختمان‌ها  تأسیسات متعلق به پادشاه سعودی و ولی‌عهد سعودی و خاندان سعودی به گارد پادشاهی واگذار شده است و تنها هنگامی که دریا را برای حضور در جشن‌ها و مناسبت‌ها ترک می‌کند، از افراد گارد پادشاهی مستقیما کمک می‌گیرد».

افشاگر سعودی همچنین می‌نویسد، تیمی از مزدوران و مأموران اجاره‌ای وظیفه نظارت بر نیروهای محافظ سعودی به وسیله دوربین‌را برعهده دارند.

اوضاع داخلی خاندان سعودی «بسیار متشنج» است

مجتهد وضعیت داخلی حاکم بر خاندان و شاهزاده‌های سعودی را «بسیار متشج» گزارش می‌کند و می‌نویسد که بن سلمان از خشم آن‌ها با خبر است.

این فعال توییتری در مورد واکنش و اقدام احتمالی ولی‌عهد سعودی در مورد خشم خاندان حاکم می‌نویسد: «او هم‌اکنون مردد است بین اینکه ارعاب و سرکوب آن‌ها را افزایش دهد که طبیعتا بی‌اعتنایی به باج‌خواهی آن‌هاست و همچنین گزینه‌های پیش روی آن‌ها را مسدود کرده و آن‌ها را به سمت شورش علیه خود سوق دهد و یا اینکه [از مواضع خود] عقب‌نشینی کرده و رفتار خود با آن‌ها را بهتر کند و از این رو، در نظر آن‌ها فردی شکست خورده به نظر برسد و آن‌ها نیز به او گستاخی کنند».

مجتهد معتقد است مردد بودن بن‌سلمان بین این دو گزینه، او را از لحاظ روحی نابود می‌کند.

برکناری دو امیر به دلیل طرفداری از شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز»

مجتهد در بخش دیگری از سلسله توییت‌های خود می‌نویسد، بن‌سلمان اخیرا «جلوی بن عبدالعزیز»، امیر منطقه نجران و «محمد بن ناصر»، امیر منطقه جیزان را به دلیل افشای حمایت این دو امیر از «احمد بن عبدالعزیز»، برادر ناتنی پادشاه سعودی از مناصب خود برکنار کرده است.

اخیرا شاهزاده احمد در واکنش به اعتراض برخی فعالان ضد جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن، از اقدامات برادر خود «سلمان بن عبدالعزیز» اعلام برائت کرده و گفته است که خاندان سعودی در این جنگ هیچ دخالتی ندارند و مسئولیت آن بر عهده شخص برادرش است.

فعال توییتری عربستان سعودی همچنین از نگرانی ولی‌عهد سعودی از انتقام وزیر کشور خبر داد و نوشت که بن سلمان از این بیم دارد که وزیر کشور انتقام برکناری عمویش «محمد بن نایف»، ولی‌عهد سابق سعودی را از او بگیرد.

ریخت و پاش‌های پدر و پسر در منطقه «نئوم»

مجتهد در مورد پروژه اقتصادی و تفریحی نئوم می‌نویسد، ولی‌عهد سعودی در حیف و میل کردن دارایی‌ها و اموال عربستان سعودی، گوی سبقت را از پیشینیان خود ربوده است.

بر اساس ادعای مجتهد، محمد بن سلمان مجموعه‌ای از شرکت‌ها از جمله شرکت عمرانی و مهندسی «بن لادن» را مکلف به ساخت کاخ‌هایی در مدت زمان کوتاه کرده است با این حال، این شرکت‌ها به او گفته‌اند که در صورت ساخت این کاخ‌ها در مورد زمان مورد نظر او، نمی‌توانند استانداردهای لازم را رعایت کنند.

مجتهد می‌نویسد: «بن سلمان به آن‌ها دستور داده، استانداردها را تا جایی که‌ می‌توانند رعایت کنند ولی بعد از سفر پادشاه به نئوم و بازدید از کاخ‌ها می‌توانند این کاخ‌ها را نابود کرده و سپس همه استانداردهای لازم را رعایت کنند».

با این حال به گفته این فعال توییتری، پادشاه سعودی در این کاخ‌ها اقامتی نداشته است بلکه در کاخ ویژه و مخفیانه خود در شرم الشیخ مصر اقامت داشته است.
اخیرا رسانه‌های سعودی از دیدار سلمان بن عبدالعزیز با «عبالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر در منطقه نئوم خبر دادند که وجود کاخ‌های مجلل در این منطقه بیابانی تعجب کاربران فضای مجازی را در پی داشت. این درحالی است که از آغاز طرح‌های ساخت و ساز در شمال عربستان بیش از یک سال نمی‌گذرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس