کد خبر 895081
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
بن سلمان

افشاگر مسائل و اسرار پشت پرده آل سعود از اطلاعات حساسی درباره وضعیت ولیعهد سعودی و تغییر و تحولات روی داده برای شاهزادگان سعودی پرده برداشت.

به گزارش مشرق به نقل از سایت عربی 21، "مجتهد" افشاگر اسرار آل سعود در توئیتی نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به خاطر درز اطلاعات حساس دفتر پادشاهی به شاهزاده احمد (عمویش) بسیار ناراحت است و در حال حاضر چند نفر مشکوک به درز این اطلاعات هستند.

وی افزود: شک و تردیدها به فردی به نام (ع ع ع) که از زمان حکومت ملک فهد و سپس ملک عبدالله و بعد از او ملک سلمان در مراسم دربار کار می کرده است، بیشتر می شود. شاهزاده احمد در تعیین این فرد به سمتش دخیل بوده است.

مجهتد گفت: نگرانی و ترس بن سلمان در ماه های اخیر دوچندان شده است. این امر سبب شده است که همه وقت خودش را در کشتی تفریحی در حدفاصل جده و نیوم در دریای سرخ بگذراند و اگر مجبور به حضور در جشن ها و مراسم یا دیدار با مسئولان خارجی شود، این کار را در جده انجام دهد، زیرا از شدت ترس نمی خواهد از دریا دور شود (تا بتواند در صورت احساس خطر سریع فرار کند).

این افشاگر اسرار آل سعود درباره محافظان شخصی ولیعهد سعودی نوشت: بن سلمان به عناصر سعودی برای حفاظت مستقیم از خود دیگر اعتماد ندارد و درحال حاضر به مزدورانِ آموزش دیده در خارج، هماهنگی با موساد و سپرده ماموریت محافظت از ساختمان ها و تاسیسات مربوط به شاه و ولیعهد و خاندانش به گارد سلطنتی تکیه کرده است و فقط هنگامی که می خواهد از دریا برای حضور در جشن ها و مراسم بیایید، به طور مستقیم از گارد سلطنتی کمک می گیرد.

وی افزود: محافظان سعودی کلت کمری با فقط یک گلوله جنگی دارند و باید هنگام تردد مورد بازرسی مزدوران مسلح مستقر در بسیاری از اماکن سری قرار گیرند و تیم دیگری نیز با دوربین این محافظان را زیر نظر دارد.

مجتهد فاش کرد: اوضاع درون خاندان حاکم بسیار پرتنش است و بن سلمان از خشم درون این خاندان آگاه است.

وی تصریح کرد: بن سلمان دو گزینه پیش رو دارد و در انتخاب هریک از آنها تردید دارد. گزینه نخست این است که آیا باید بر ارعاب و سرکوب آنها (اعضای خاندان حاکم) بیفزاید و درها را به روی انتخاب های آنها ببندد و آنها را به سمت شورش و سرپیچی سوق دهد یا اینکه عقب نشینی و با آنها خوش رفتاری کند و در چشمان آنها شکست خورده به نظر بیاید. این شک و تردید بن سلمان را از نظر روحی و روانی خرد می کند.

مجتهد درباره شاهزادگان و توزیع پست ها گفت: بن سلمان دو نفر از امیران مناطق را به خاطر وجود اطلاعاتی مبنی بر جانبداری آنها از شاهزاده احمد برکنار کرد. نام آنها شاهزاده نجران جلوی بن عبدالعزیز و محمد بن ناصر امیر جازان است. ترکی بن هذلول به احتمال زیاد جای شاهزاده اول برکنار شده را خواهد گرفت. جانشنین شاهزاده دوم هنوز انتخاب نشده است و تاخیر در این انتخاب نیز به خاطر وجود شک و تردید سابق است.

این افشاگر افزود: نگرانی بن سلمان از وزیر کشور سعودی زیاد می شود، زیرا بن سلمان نگران است که انگیزه گرفتن انتقام محمد بن نایف عمویش در درون او ایجاد شود، زیرا بن سلمان در محافل خود می گوید که حتی با سلب کردن بخش اعظم قدرتش، او همچنان نیروی پلیس در اختیار دارد و شبکه مدیریتی برای کشور از طریق امرای مناطق در اختیار دارد که می تواند هرگاه بخواهد، اوضاع را برهم بزند.

وزیر کشور کنونی سعودی شاهزاده عبدالعزیز بن سعود بن نایف است که فرزند برادر شاهزاده محمد بن نایف است.

وی افزود: بن سلمان هلدینگی از شرکت ها و در صدر آن شرکت بن لادن را مامور ساختن کاخ های نیوم در مدت کوتاهی کرده است. به بن سلمان گفته اند که با ویژگی هایی که او می خواهد اینکار در مدت مورد نظر شدنی نیست و او هم دستور داده است که کار را با امکانات موجود به پایان ببرند، زیرا بعد از بازدید ملک سلمان می توان آنچه ساخته شده تخریب کرده و دوباره با ویژگی ها و مشخصات مورد نظر ساخت.

به نوشته مجتهد، عجیب تر از همه این است که ملک سلمان در این کاخ ها اقامتی نداشت بلکه در محلی سری با فرزندش در شرم الشیخ بود و معاملات روزانه از دفتر پادشاهی و دفتر ویژه در شرم الشیخ با هواپیما انجام می شد؛ با این آگاهی که تصمیم گیری در دست محمد بن سلمان است و نه پدرش که بر شدت بیماری آلزایمر او افزوده می شود.

برپایه این گزارش، بن سلمان با کنار زدن و بازداشت شاهزادگان خاندان حاکم سعودی از جمله برخی نوه های ملک عبدالعزیز اقدامات بی سابقه ای در تاریخ معاصر عربستان انجام داده است که بحث و جدل گسترده ای را به همراه داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس