الحلبوسی رئیس جدید پارلمان عراق

رئیس پارلمان عراق ضمن تأکید بر بررسی مشکلات مردم از جمله مشکل آب بصره، در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد پارلمان اجازه دخالت هیچ طرفی در امور این نهاد را نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق امروز (چهارشنبه) اعلام کرد ریاست پارلمان اجازه دخالت هیچ طرفی در امور این نهاد را نمی‌دهد؛ وی در ادامه، همه مسئولان عراق را به شنیدن صدا و درد شهروندان و حل مشکلات آنها فراخواند.

بر اساس گزارش وبگاه «کردستان 24»، وی ادامه داد: عراق از مرحله حساسی عبور می‌کند، ریاست پارلمان مطلقا اجازه دخالت در امور خود را نمی‌کند و نقش پارلمان جدید با پارلمان قبلی متفاوت است.

این اظهارات الحلبوسی در پاسخ به درخواست «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق درباره تحقیق در برخی رفتارها حین روند رأی‌گیری برای انتخاب رئیس پارلمان اعلام شد. العبادی گفته بود باید درباره عکس گرفتن برخی افراد از برگه‌های رأی حین رأی‌گیری در پارلمان تحقیق شود.

رئیس پارلمان عراق: پرونده آب، در رأس گفتگوهایم با ایران و ترکیه خواهد بود

محمد الحلبوسی همچنین امروز میزبان «حسن الجنابی» وزیر منابع آبی این کشور و تعداد دیگری از مقامات این وزارتخانه در دفتر خود بود.

بر اساس گزارش وبگاه «المعلومه»، الحلبوسی در این دیدار به گزارش مفصل وزیر مذکور درباره بحران آب خصوصا کمبود آبی که بصره با آن مواجه شده، گوش داد.

رئیس پارلمان عراق بر ضرورت اتخاذ طرح‌هایی در برهه کنونی و آینده با هدف رفع مشکل آب در عراق تأکید کرد و گفت در گفت‌وگوهایش با ترکیه و ایران، پرونده آب را در رأس اولویت‌ها قرار می‌دهد.

الحلبوسی در ادامه بر اهمیت هماهنگی میان مقامات اجرایی و قانونگذاری عراق با هدف حفظ منابع آبی تأکید کرد.

بصره طی ماه جاری (شهریور) به خاطر بحران آب و وضعیت بد خدمت‌رسانی شاهد تظاهرات گسترده‌ای بود اما اکنون آرام شده است.

شورای استانداری بصره بیست و یکم شهریور با اشاره به کم شدن میزان مسمومیت ساکنان این استان از نوشیدن آب آلوده، اعلام کرد که راهکاری موقت برای حل بحران آلودگی آب این استان در حال اجراست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس