داور سنگاپوری

"محمد تقی الجعفری بن جهری" داور سنگاپوری که کمیته داوران ای اف سی برای دیدار استقلال در دوحه در نظر گرفته هر بار برای قطری ها سوت زده برنده شده اند!

سرویس ورزش مشرق – کمیته داوران AFC تیم داور سنگاپوری را که به تازگی یک دیدار دوستانه برای پاری سن ژرمن قضاوت کرده است را برای داوری در دیدار تیم های السد و استقلال انتخاب کرد. داوری که برای اولین بار قضاوت یکی از دیدارهای آبی پوشان ایران را بر عهده خواهد داشت.

**داور خوش یُمن قطری ها

"محمد تقی الجعفری بن جهری" داور 32 ساله سنگاپوری جزو داوران بین المللی کمیته داوران ای اف سی است که آخرین بار در لیگ قهرمانان آسیا دیدار برگشت تیم های الدحیل – العین را در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در فصل جاری 2018 سوت زد. مسابقه ای که در پایان با نتیجه 1-4 به سود نماینده کشور قطر به پایان رسید.

**پنالتی هم طلسم داور سنگاپوری را باطل نکرد

این داور پیش از این نیز هر بار برای تیم های قطری قضاوت کرده برنده زمین را ترک کرده اند. جالب ترین آنها دیدار پلی آف فصل 2015 لیگ قهرمانان آسیا بین السد و الرفاع بحرین بود. مسابقه ای که در پایان 120 دقیقه تلاش دو تیم 0-0 بدون گل خاتمه یافت و سپس دو تیم در ماراتن پنالتی ها 12 بار به دروازه یکدیگر پنالتی زدند تا در نهایت تیم السد با حساب 10-11 برنده شد و جواز حضور در مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورد.

**پرسپولیس هم طلسم را نشکست!

روند سوت های خوش یمن "محمد تقی الجعفری بن جهری" برای قطری ها در دیدار آخری که برای تیم پرسپولیس روبروی السد زد هم ادامه داشت. دیداری در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان امسال (2018) که السد 1-3 پرسپولیس را در هم شکست. این آخرین قضاوت "محمد تقی الجعفری بن جهری" برای یک تیم ایرانی هم محسوب می شود.

**4 اخطار سهم پرسپولیس!

"محمد تقی الجعفری بن جهری" در همان دیدار با السد 3 بار کارت زردش را به بازیکنان پرسپولیس نشان داد تا آنها را جریمه کرده باشد. یک کارت زرد هم سهم قطری ها بود.

**پرتکرار ترین داور تراکتورسازی!

"محمد تقی الجعفری بن جهری" تاکنون 9 دیدار در لیگ قهرمانان آسیا برای تیم های ایرانی سوت زده است که بیش از همه مسابقات تیم تراکتورسازی بوده است. او هر 4 بار به تبریز سفر کرده و از خیلی از ایرانی ها که شاید تا پایان عمر یک بار هم به این شهر سفر نکنند به این نقطه از کشورمان رفته است.

مسابقاتی که الجعفری در تبریز سوت زده به ترتیب عبارتند از:

1) تراکتور 3 – النصر امارات یک (فصل 2016)

2)تراکتور 4 – الجزیره امارات 0 (فصل 2016)

3) تراکتور 1 – نسف قرشی 2 (فصل 2015)

4) تراکتور 2 – العین امارات 2 (فصل 2014)

**داور بردها و باختها

در دیدارهایی که این داور برای نمایندگان کشورمان سوت زده هم برد بوده هم باخت. کم تکرارترین نتیجه تساوی بوده است که در مسابقه تیم های تراکتور و العین در سال 2014 (2-2) رقم خورد. این داور در دیگر دیدارها برای تیم های پرسپولیس، ذوب آهن و سپاهان هم سوت زده است. ذوب آهن 2- بنیادکار 1 (2017)، الوحده 2- پرسپولیس 3 (2017)، النصر 0- ذوب آهن 3 (2016)، الدحیل 1- سپاهان 0 (2012) به عنوان داور چهارم.

**آخرین قضاوت مهم

"محمد تقی الجعفری بن جهری" حدود یک ماه و نیم پیش در دیدار دوستانه تیم های پاری سن ژرمن و اتلتیکو مادرید داور بازی بود که در پایان 2-3 به سود تیم  فرانسوی تمام شد. این داور پس از آن هیچ مسابقه بین المللی را قضاوت نکرده است.

**قضاوت برای تیم ملی ایران

"محمد تقی الجعفری بن جهری" در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه نیز مسابقه تیم ملی مان مقابل چین را در ورزشگاه آزادی سوت زد که با تک گل مهدی طارمی برنده شدیم. او همچنین دیدار تیم زیر 19 سال کشورمان در قهرمانی آسیا را هم سوت زد. مصاف با ازبکستان که 0-2 به سود تیم کشورمان تمام شد. رقابتهایی که در منامه بحرین برگزار می شد.

دیدار تیم های السد و استقلال در دوحه از ساعت 20:30 روز دوشنبه 26 شهریور آغاز می شود. نتیجه دیدار رفت 1-3 به سود نماینده قطر تمام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس