کد خبر 893524
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
پوتین قرمزها

برنامه سه شنبه های کتاب با هدف نقد و بررسی «پوتین قرمزها» با حضور فاطمه بهبودی نویسنده کتاب و ساسان ناطق نویسنده و خاطره نگار در تالار قصر شیرین برگزار شد.

به گزارش مشرق؛ جلسه نقد و بررسی کتاب پوتین قرمزها، سه شنبه 19 شهریور ماه برگزار شد. در این جلسه ساسان ناطق گفت: در کتاب ئوتین قرمزها، خانم بهبودی در شروع، تصویری کلی به خواننده ارائه می‌کند که این تصویر جزو مشخصه‌هایی است که برای صحنه سازی و فضاسازی داستان به خواننده کمک می‌کند و اطلاعات کامل‌تری در اختیار او قرار می‌دهد.

این منتقد کتب ادبی در ادامه گفت: شاید درخاطره نویسی چیزی به عنوان توصیف صحنه وجود نداشته باشد و خاطره نگار موظف است در قالب ارکان خاطره نگاری قدم بردارد ولی اتفاقی که در این کتاب افتاده این است که خانم بهبودی تلاش کرده به جای گفتن از نشان دادن استفاده کند تا خواننده به تصویر بهتری از فرماندهان و افسران اسیر عراقی دست یابد. وی ادامه داد: گفتن اینکه دشمن دشمن است دردی را از ادبیات دفاع مقدس درمان نمی‌کند اما وقتی ما در دل ادبیات شروع می‌کنیم به تصویرسازی از این دشمن به خواننده خودمان نشان می‌دهیم که چرا جنگ ما هشت سال طول کشید. این تصویرسازی کمک می‌کند به شناخت بهتری از فرماندهان عراقی و سربازان این کشور به دست می‌آوریم.

در انتهای این جلسه فاطمه بهبودی نویسنده «پوتین قرمزها» گفت: افسران و نیروهای رده بالای ارتش عراق پوتین قرمز به پا داشتند که اینها را از افسران رده پایین و سربازان متمایز می‌کرد و چون بیشتر این کتاب درباره همین افسران رده بالاست ترجیح دادم از این عنوان برای کتاب استفاده کنم. وی در ادامه ضمن تشکر از حاضران در جلسه، از نقد کتاب خود ابراز خرسندی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس