اردوغان

رئیس جمهور ترکیه گفت: حفظ تمامیت ارضی سوریه و پیدا شدن راه حلی برای بحران سوریه از طریق سیاسی از جمله اشتراکات سه کشور بوده است.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست سه جانبه روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران که امروز جمعه در تهران در حال برگزاری است با بیان اینکه نتایجی که از این نشست به دست خواهد آمد از سوی افکار عمومی جهان بی صبرانه دنبال می‌شود، گفت: مطمئنم که این انتظار برآورده خواهد شد.

وی افزود: حفظ تمامیت ارضی سوریه و پیدا شدن راه حلی برای بحران سوریه از طریق سیاسی از جمله اشتراکات سه کشور بوده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ادلب امنیت ملی ترکیه نیز به شمار می‌رود.

اردوغان هرگونه حمله علیه ادلب را منجر به قتل عام خواند که سه و نیم میلیون انسان از آن تاثیر می‌پذیرد، اظهار داشت: اکثر آنها که جای دیگری ندارند به مرزهای ما پناه می‌آورند. ما امروز از چهار و نیم میلیون پناهنده سوری پذیرایی می‌کنیم و ظرفیتمان تکمیل است. دوستان ایرانی و روس ما نگرانی‌های امنیتی دارند و ما نیز این نگرانی را درک می‌کنیم زیرا ما نیز همسایه روسیه هستیم.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: برای امنیت حلب و پایگاه حمیمیم از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

اردوغان گفت: این آخرین فرصتی است که روح آستانه محک خواهد خورد و این تضمین کننده آینده همکاری‌های ما خواهد بود. ما نمی‌توانیم امنیت خواهران و برادرانمان در ادلب را نمی‌توانیم به زمان آینده موکول کنیم و از اینجا باید به دنیا بگوییم که اجازه نخواهیم داد که در ادلب قتل عام به راه افتد.

وی افزود: آمریکا در شرق فرات در حال کمک رسانی به یک سازمان تروریستی است و کمکهای آمریکا باعث قدرت گیری این گروه تروریستی می‌شود و حکومت سوریه نیز به آن توجهی ندارد.

رئیس جمهور ترکیه پ ی د و ی پ گ را گروه‌های تروریستی دانست که باید در مقابل آنها موضع مشترک اتخاد کرد.

اردوغان اظهار داشت: سلاح های شیمیایی و قرارداد منع استفاده از آن در سال 1915 امضا شده است و ما مواضع ما در این خصوص روشن و درست است. وقتی می‌بینیم که چه کسانی در این خصوص کشته شده‌اند هزاران نفر هستند. انسانها کشته می‌شوند و باید موضع ما مشخص شود.

وی با بیان اینکه نشست بعدی در روسیه خواهد بود، گفت: امیدوارم با تحولات مثبتی به آنجا برویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس