احمد خاتمی

خطیب نماز عید سعید قربان تهران گفت: با فساد باید مبارزه کرد،‌ اما«فساد سیستماتیک» در جمهوری اسلامی ایران یک دروغ است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیداحمد خاتمی صبح امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد در خطبه‌های نماز عید سعید قربان هزینه جنگ احتمالی آمریکا با ایران را «هیولا» خواند و گفت:‌ آمریکا می‌داند در صورت جنگ با ایران، هزینه فقط شامل خودش نمی‌شود بلکه شامل هم‌پیمانش رژیم صهیونیستی هم خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این خطبه‌ها با تأکید بر اینکه ایران با آمریکا مذاکره نخواهد کرد،‌ اظهار داشت: آمریکایی‌ها چه بلایی بر سر برجام آوردند؟‌ همه رؤسای جمهور آمریکا به‌دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی ایران بودند،‌ اما در این هدف ناکام شدند.

خاتمی با تصریح بر اینکه مک‌فارلین فراموش شدنی نیست،‌ گفت: آمریکایی‌ها در بحبوحه جنگ تحمیلی می‌خواستند به ایران باج دهند، ولی این حسرت به دلشان ماند. 

وی ادامه داد: همین رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا تا به حال هشت بار تقاضای مذاکره با ایران را مطرح کرده است، ولی به دروغ می‌گوید من به‌دنبال مذاکره با ایران نیستم. 

خطیب نماز عید سعید قربان خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما دروغ می‌گویید برجام را برهم زدند تا با ایران مذاکره کنید و مسایل موشکی و منطقه‌ای را در مذاکرات بگنجانید. 

شما دروغ می‌گویید برجام را برهم زدند تا با ایران مذاکره کنید و مسایل موشکی و منطقه‌ای را در مذاکرات بگنجانید. 

وی تصریح کرد:‌ آمریکا در پی مذاکره نیست،‌ بلکه در پی دیکتاتوری در مذاکره است و می‌گوید «شما ـ ایران ـ آن طرف میز و ما این سوی میز بنشینیم و ما هرچه گفتیم شما بپذیرید» ولی نظام اسلامی در برابر دیکتاتوری ایستاده، می‌ایستد و خواهد ایستاد.

خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به موضوع مبارزه با فساد وی نامه‌های امیر مومنان علی(ع) در این باره خطاب به حکمرانان مناطق گفت: مولا علی(ع) مبارزه با فساد را تقویت حکومت می‌داند، نه تضعیف آن، پس با فساد هرجا که هست باید مبارزه شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در مسیر مبارزه با فساد نباید حق پاک دستان ضایع شود، اظهار داشت: در قوای سه‌گانه مدیران پاک و «حلال‌خور» فراوانند و نباید تعبیر «فساد سیستماتیک» را به کار برد،‌ چرا که نفس همین تعبیر، خودش فساد در عرصه جنگ روانی است.

خطیب نماز عید سعید قربان گفت: با فساد باید مبارزه کرد،‌ اما بزرگنمایی درباره فساد در کشوری که پشتوانه خون شهدا را دارد، خود، فساد است و فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی ایران یک دروغ است.

با فساد باید مبارزه کرد،‌ اما بزرگنمایی درباره فساد در کشوری که پشتوانه خون شهدا را دارد، خود، فساد است و فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی ایران یک دروغ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  لزوم داشتن صبر و بردباری در هنگام سختی ها و مشکلات، عنوان کرد: هرچند در شرایط کنونی دشواری‌های بسیاری داریم اما باید بدانیم  پیامبر(ص) هم در دوران خود با چنین مسائلی در زمان خود به نوعی مواجه بودند و لازم است که رویکرد ایشان با این مسائل سرمشق ما باشد.

خاتمی گفت: ایشان  هیچ‌گاه از مشکلات با واژه «بحران» یا «طوفان» بحران یاد نمی‌کردند، زیرا این واژه ها ایجاد یاس و ناامیدی می‌کند، اما پیامبر(ص) همواره در صحبت هایشان نشان از امید بود و هیچ گاه در مقابل مشکلات و سختی ها سست و خسته نمی شدند و همواره هشدار می داند که خستگی با شکست برابر است. 

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران چهل سال است که از مشکلات خسته نشده است، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) هیچ گاه نترسیده و معتقد بود در قاموس مومن ترس جایی ندارد و ترس برای کسانی است که به خدا اعتقادی ندارند.

 خطیب نماز عید قربان گفت: همچنین پیامبر(ص) در هنگام هجوم دشمن بر وحدت تاکید داشتند. زیرا تفرقه موضوعی است که دشمنان را خوشحال می کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز اظهار داشت: استراتژی و راهبرد دشمن در شرایط کنونی آن است که میان مسلمان تفرقه انداخته و آنها را به جان هم بیندازد. 
در استراتژی و راهبرد آنها افردی که تنها نام مسلمان را یدک می کشند مسلمان واقعی را به بدترین شکل ممکن به قتل می رسانند.

خاتمی در ادامه با اشاره به روز دولت گفت نهادهای قانونی در کشور حقوق و تکالیفی دارند؛ حقوق آنها این است که هم مقام معظم رهبری و هم مردم از آنها حمایت کنند تا بتوانند بار سنگین اداره کشور را از دوش خود بردارند؛ همچنین عمده ترین و اساسی ترین تکلیف دولتمردان خدمت به مردم است. 

خطیب نماز عید سعید قربان در تهران با اشاره به اینکه مردم «مخدوم» و مسئولان «خادم» هستند، گفت: رضایت و خشنودی ملت باید مدنظر دولتمردان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    48 9
    فساد سیستماتیک را تعریف کنید اول. مشکل تعریفی است که از نوع فساد وجود دارد. فساد سیستمی در ایران هنوز نداریم این قبول است. اما فساد سیستماتیک به معنی اینکه فاسدها به هم وصل هستند و یکدیگر را پوشش و تکمیل میکنند و لاجرم مجبور به حمایت هم هستند وجود دارد. مشکل تعریفی است که از فساد سیستماتیک وجود دارد
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      41 0
      "فساد سیستماتیک به معنی اینکه فاسدها به هم وصل هستند و یکدیگر را پوشش و تکمیل میکنند و لاجرم مجبور به حمایت هم هستند وجود دارد. " این همان فساد سیستماتیک است و باید یک مشکل قلمداد شده و برطرف شود اینکه گفته شود نداریم کمتر کسی می پذیرد
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      11 25
      نع قربان. فساد سیستمی یعنی کل سیستم فاسد شده و امکان زندگی معمولی برای مردم یک کشور وجود نداشته باشد مثل شوروری و برخی کشورهای بلوک شرق/ این نوع فساد را هنوز در ایران نداریم
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      25 0
      حالا فساد سیستی یا فسا دسیستماتیک چه فرقی میکنه . مهم مبارزه با فساد است
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      14 19
      عزیزان من "فساد سیستمی" یعنی کل سیستم خراب است، در حالی که اگر کل سیستم خراب بود دیگر جای مبارزه باقی نمی‌ماند. این در ایران نیست فعلا
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      40 0
      الان فساد سیستماتیک نداریم حال و روزمون اینه اگه فسادمون سیستماتیک بود دیگه چه حال و روزی داشتیم
    • محسنم IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      17 0
      من اختلاف و تعارضی بین سیستمی دانستن فساد در کشور و سیستمی ندانستن فساد ندیدم! تا مقصودمان از سیستمی چه باشد.
    • NL ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      18 0
      حالا یکی نیست به این بزرگواران بگه این سیستماتیک نیست اگه بود ...بابا یکی نیست بگه ما با اسمش کار نداریم ولی یه خورده کار مبارزاتی کنید
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    41 0
    همین که ظرف مدت کوتاهی ارزش پول ملی ایران به یک سوم کاهش پیدا کرده و اقتصاد در حال ناک اوت شدن است یعنی فسادهایی وجود دارد و نفوذی هم داریم حالا شما هی قبول نکنید
    • FR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      16 13
      فساد سیستماتیک نیست حتی رهبرم اشاره ای داشت نفوذی ولی داریم که عده ای اقلیت هستند که دارن با همه تلاش برای سوریه سازی تلاش می کنند باید نفوذی ها شناسایی بشن
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    23 4
    فساد سیستماتیک نداریم ولی سیستم به علت فقدان برنامه صحیح فاسد شده ... شهدا که بر گردن ما حق دارند در راه حضرت سیدالشهدا خون دادند
    • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      5 0
      فساد سیستماتیکی که در ایران هست در هیچ کجا نیست
  • رضا IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    11 3
    سلام فساد چه سیستماتیک باشد یا نباشد جمعش کنید اگر فساد جمع نمیشود چند دلیل دارد
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    21 11
    مشرق من چاکرتم
  • شهیدزنده IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    28 2
    میگه فساد سیستماتیک دروغه!!!!! اتفاقا درست میگه!! دیگر نیاز به برنامه ریزی نیست،، ملت همگی دزد شدن.
    • احمد IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      4 17
      شهید زنده اگر همه دزدند شما پدرت مادرت خواهرت برادرت و کل ایل تیارت دزدند و باید مجازات شوید
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      2 0
      راست میگه دیگه احمد اقا طرف یه جنس رو اورده دو میلیون الان میفروشه چهار میلیون اگه دزدی نیست پس چیه؟
  • ثابتی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    25 5
    حالا چه فرقی داره که سیستناتیک باشه یا سنتی..!! مهم این هست فساد وجود داره و مهمتر اینکه کسانی فساد میکنند که خود را بشدت متعبد و متشرع جا زدند..و علیرغم وجود اینهمه دستکاههای گزینشی و حراستی و حفاظتی ، فساد مالی و ارتشا در سطوح بالای مدیریتی در کشور رایج است..
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      0 2
      احمد خاتمی داداش محمد است ؟
  • امیر IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    32 2
    والا من که گیچ شدم جهانگیری میگه فساد به مسئولین بالای کشور نفوذ کرده بعد ایشون میگه فساد سیستماتیک نیس
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      22 8
      جهانگیری راست گفته دیگه باید چه اتفاقی بیفته تا فساد گسترده رو قبول کنند
  • ناشناس IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    41 3
    فساد سیستماتیک نشده بلکه سیستم فاسد شده
  • AE ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    34 2
    جناب خاتمی شما مردانه 2 ساعت به من وقت بدین ، مدارکمو بیارم نشون بدم ببینین فساد سیستماتیک هست یا نه . علی
    • AE ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      8 11
      من از زنجان کامنت گذاشتم . چرا پرچم زپرتی رو برای کامنتم گذاشتین ؟ دزدی شاخ و دم نداره که . اینم یکیش
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    31 2
    آقای خاتمی گویا تو ایران زندگی نمیکنه
  • شاهین IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    26 8
    کار از این حرفها گذشته حاج اقا
  • نادر IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    23 3
    فساد بیداد میکند حالا وشما تکذیب میکنید خودتان را به خواب نزنید چون بیدار شدن بسیار پر هزینه و سخت است واقع بین باشیم و با الفاظ بازی نکنیم
  • DE ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    1 12
    افرین سردار
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    18 0
    فساد بسیار گسترده وجود داره. حالا سیستماتیکش رو من نمیدونم.
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    2 7
    برای دشمن ستیز بودن اول باید فرهنگ دشمن ستیزی ایجاد کرد. برای تست کارامد بودن فرهنگ دشمن ستیزی باید ازمون اماری گرفت و اگر با سطح اطمینان 95 درصد جواب نداد سردمدار فرهنگ و سینما محاکمه شوند. مثلا اطلاعات و نگهبان و تشخیص مصلحت و... اول باید جنس امریکایی وارد نکنند یا اگر اقوامشان یا برادر و دختر وزیر و رئیس جمهور و معاونان و اقوامشان بدون اطلاع و توسط رانت اطلاعاتی وارد کردند برای سود بردن بیشتر ولی مردم نخرند و دلار اتش بزنند و طلا بدهند بانک مرکزی و ارزش پول خود را بالا ببرند.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    30 2
    حجت السلام خاتمی از مملکت خبر ندارن یا شایدم زیادی خبر دارن
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    12 2
    یک کلام نامه تمام . همه چیز ماه شب چهارده هست و چیزی بنام فساد مطلقا نداریم
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    21 1
    خودتوون گول میزنی یا مردم رو کجا میتونی یه جای سالم پیدا؟مسئول سالم و صالحی که واسه رضای خدا بخواد کار کنه شده مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه شده سکوت کننده و شعار دهنده بدون عمل در برابر فساد خودش هم فاسده اگه سیستماتیک نیست چرا کسی جاوی فساد رو نمیگیره
  • آزاد IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    3 10
    فساد سیستمی یا فساد سیستماتیک؟ کدام درست است؟ فساد سیستماتیک یعنی فسادی که برنامه محور است و دارای لایه های زیرین است مثل فسادهای بانکی. فساد سیستمی یعنی خود سیستم طراحی اش بر پایه فساد باشد و راه علاجی نداشته باشد. پس وقتی راه علاجی را امیدوار هستیم یعنی فساد سیستمی نیست و امکان مبارزه با فساد وجود دارد
  • مهناز IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    7 10
    اگر کشور غرق در فساد هم باشد باز راه اصلاح و برخورد و مبارزه با فساد وجود دارد و امکان اصلاح داریم . اگر بخواهیم
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
      8 0
      فساد گستره های خودش را داره و مبارزه با آن حرفه ای سخت است و افراد حرفه ای میخواهد و سالم
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    6 0
    فساد سیستماتیک یا فساد سیستمی؟
  • منصور IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    10 0
    فساد چه سیستماتیک و چه غیر سیستماتیک بد است و باید جلوی او گرفته شود. نبود فساد سیستماتیک یعنی چند نفر با هم فسادی را در یک شبکه ای ایجاد کنند. آیا در قوه قضائیه عده ای جمعی به خاطر فساد مجرم شناخته نشدند؟ در قضیه فروش غیرقانونی خودرو چند نفر با هم متهم نبودند! در قضیه ورود کالای قاچاق از مبادی قانونی چطور؟
  • اللهم عجل لولیک الفرج IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    6 1
    من نمیدونم سیستماتیک چیه اما میدونم وقتی که چند دهه پیاپی اختلاس میلیاردی صورت میگیره این یعنی قوه دنبال آفتابه دزدهاست و راه نفوذ هموار است. تعجیل در فرج امام مهدی صلوات.
  • صالح AE ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    4 0
    فساد و تباهی که سیستم نمیخواد. اقای خاتمی از مردم خجالت بکشید
  • میلاد NL ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    4 0
    ,اتفاقا بعضی جاها فساد بسیار عمیق و ریشه داری وجود داره. باید قدم برای مشکل فساد بردارید ,تبعات وجود فساد رو مردم دارن به گرده شون میکشن اقای محترم.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    6 0
    سیستماتیک یعنی من بیام سرکار بعد رانت بازی کنم برای فرزندم اگر نشد دزدی تا اون هم به نون و نوایی برسه و متاسفانه این موضوع در خیلی از ادارات دیده می شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس