کد خبر 886313
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
سامانه های " پانتسیر-۱"

روسیه برای مقابله با پهپادهای بیگانه بر فراز پایگاه «حمیمیم» سامانه دفاع موشکی «پانتسیر» را در استان لاذقیه مستقر کرد.

به گزارش مشرق، ارتش روسیه اعلام کرد که چندین فروند از سامانه دفاع موشکی «پانتسیر-اس۱» را در پایگاه «حمیمیم» در استان لاذقیه جهت مقابله با پهپادها و هلی‌شات‌های بیگانه، مستقر کرده است. این پایگاه هوایی در اختیار ارتش روسیه قرار دارد.


به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال «الکساندر غوروکوف» فرمانده سابق دفاع موشکی روسیه، در این خصوص گفت: شناسایی پهپادها از سوی رادارها به علت کوچک بودن هدف دشواری است.

در ماههای اخیر چندین پهپاد بیگانه بر فزار پایگاه نظامی حمیمیم به پرواز در آمده‌اند که هر بار ساقط شده‌اند. روسیه می‌گوید که این پهپادها از مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در ادلب به پرواز در می‌آیند.

از تیر ماه گذشته تا کنون پنج مرتبه این پایگاه مورد تجاوز پهپادها قرار گرفته است. روسیه و سوریه این پروازها را به گروهک «جبهة النصره» مربوط می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

اهمیت پایگاه هوایی اینجرلیک برای آمریکا چیست؟

تلاش روسیه و لبنان برای بازگشت پناهجویان سوری



سامانه موشکی«پانتسیر-اس۱» یک سامانه دفاع هوایی است که از ترکیب موشک زمین‌به‌هوای میان‌برد و توپ ضد هوایی تشکیل شده است. سیستم موشکی «Pantsir-S» این سامانه موشکی برای مقابله با پهپادها بسیار مناسب است.

در سال ۲۰۱۲ ارتش سوریه با استفاده از این سامانه، یک فروند جنگنده بمب‌افکن اف 4 نیروی هوایی ترکیه را ساقط کرد.

مسکو و دمشق، در سال 2008 توافق فروش این سامانه دفاع موشکی را امضاء کردند و در سال 2012 اولین محموله آن نیز تحویل ارتش سوریه شد، اما به علت تنگناهای مالی دولت سوریه ادامه تحویل آن متوقف شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    0 0
    این عکس بوکه،نه پانتسیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس