امیر حاتمی

امیر حاتمی درخصوص اولویت های صنعت دفاعی کشور گفت: اولویت اول ما موضوع موشکی است که در این حوزه وضعیت خوبی داریم و باید آن را ارتقا می دادیم.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام در خصوص عملکرد وزارت دفاع درباره سامانه های دفاعی در یک سال گذشته گفت: یک سالی که گذشت سال پر تلاشی برای مجموعه دفاعی کشور بود؛ البته مجموعه دفاع همواره پرتلاش بوده و ما برنامه بسیار خوبی را تهیه و برای فرماندهی کل قوا و مجلس و رئیس جمهور ارائه کردیم.

وی افزود: در این برنامه تلاش ما بر اولویت های امروز بود؛ اولویت ما موضوع موشکی بود که قدرت بازدارندگی کشور است. تمرکز ما روی کیفیت و ارتقای توانمندی ها بود. با توجه به سرمایه گذاری های دشمن در توانمندی های ضد موشکی باید دقت موشک و قابلیت آن را بالا می بردیم که به تازگی یک نمونه از آن رونمایی شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در حوزه پدافند کارهای خوبی انجام شده است، گفت: در حوزه مقابله با موشک های کروز کار خوبی انجام شده و تانک کرار برای تست های نهایی در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته است.

وی افزود: در حوزه تحقیق و پژوهش تمرکز بیشتری شده و ۶۰۰ تحقیق در دست کار بود و با هماهنگی با نیرو های مسلح بر روی پروژه های مهم تمرکز کردیم؛ تا پایان سال ۶۰ پروژه نهایی می شود و سال آینده بخشی از آنها به بهره برداری می رسد.

جز خود به کسی نمی توانیم تکیه کنیم

امیر حاتمی در خصوص راهبرد و منطق دفاعی کشور گفت: ما یک نسل منحصر به فرد هستیم و اتفاقاتی که در دوران ما رخ داد شاید در زمانی طولانی رخ می داد. بعد از انقلاب شاهد تلاش دشمن برای جنگ داخلی و جنگ مسلحانه منافقین بودیم؛ همزمان درگیر جنگ کلاسیک با عراق بودیم؛ بعد از آن شاهد حمله صدام به کویت و حمله امریکا به افغانستان و عراق بودیم و بعد نیز جنگ با گروه های تروریستی را تجربه کردیم. این ها تجارب بسیاری به ما داد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه ما فهمیدیم که جز خود به کسی نمی توانیم تکیه کنیم و هیچ کس به ما رحم نمی کند، افزود: این موجب ایجاد عزم برای تامین نیاز های دفاعی کشور شد ما یک طراحی دفاعی بومی و مردمی بصیر و در صحنه داریم. پس باید با توجه به این سلاحی برای دفاع از کشور تولید می کردیم.

کسی بخواهد امنیت ما را تهدید کند پاسخی قاطع دریافت می کند

وی با اشاره به اینکه ما بالغ بر ۲۰۰ فناوری جدید داریم که به ما کمک می کند صنایع دفاعی ما بومی و بسیار کارآمد باشد، ادامه داد: ما در چهار چوب راهبرد ایران مبتنی بر بازدارندگی فعال عمل می کنیم. ما به کشوری تجاوز نکرده ایم اما به دنبال صلح هستیم؛ اگر کسی بخواهد امنیت ما را تهدید کند پاسخی قاطع دریافت می کند. ما محدودیت بودجه داریم اما استراتژی خاصی داریم و به فرموده مقام معظم رهبری به سمت سلاح هسته ای نرفتیم اما در حوزه دفاعی قدرت مند هستیم.

امیر حاتمی در خصوص توانایی کشور برای ساخت تجهیزات دفاعی، گفت: توان دفاعی ما واقعی است. صنایع دفاعی ما قبل از انقلاب برپایه انتقال تکنولوژی از دیگر کشورها بود اما جمهوری اسلامی از این مرحله عبور کرده و یک صنعت واقعی با طراحی و تحقیق کامل داریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موشک فاتح مبین را یکی از اعضای خانواده فاتح عنوان کرد و ادامه داد: ما دارای صنعتی بومی هستیم و فرمانده ما در میدان هر نیازی احساس کند می توانیم با طراحی آن را به محصول تبدیل کنیم و در برنامه چهار ساله دوره زمانی از ایده تا تجهیزات را به دو و نیم سال برسانیم.

بیشتر بخوانید:

وزیر دفاع دوشنبه به مجلس می رود

واکنش وزیر دفاع به پیشنهاد ترامپ برای مذاکره مستقیم با ایران

رونمایی از یک جنگنده جدید در روز صنعت دفاعی

به گزارش مهر، امیر حاتمی درباره صنعت هوایی و قولی که برای دادن خبر خوب در این حوزه داده بود، گفت: شاهد پرواز یک هواپیمای خوب که مراحل مختلف تست را گذرانده، در روز صنعت دفاعی خواهیم بود. مردم شاهد پرواز این هواپیمای جنگنده و پشتیبانی خواهند بود و از نزدیک خواهند دید و در کنارش اقلامی که برای ساخت آن استفاده شده را نیز مشاهده می‌کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص سامانه های دفاعی مانند باور و تلاش گفت: این سامانه ها در حال تست و آزمون نهایی است و ان شاءالله به زودی به نیرو های مسلح ملحق می شود.

امیر حاتمی گفت: وقتی از صنایع دفاعی صحبت می کنیم منظور ما فقط زیرمجموعه های وزارت دفاع نیست بلکه ۵هزار شرکت خصوصی و دانش بنیان و دانشگاهی است که با ما کار می کنند. ما ظرفیت های بسیاری داریم که می توانیم هر روز خلاقیت و تولید داشته باشیم و نیازی به مهندسی معکوس نیست

وزیر دفاع در خصوص مسئولیتش در جانشین فرمانده اقتصاد مقاومتی در استان نیز گفت: وظیفه وزرا در این خصوص پیگیری کار اقتصاد مقاومتی است و من سه سفر به استان زنجان داشتم و برنامه های اقتصاد مقاومتی در این استان را دنبال می کنم. اقتصاد مقاومتی راهکار راهبردی جمهوری اسلامی در مقابل جنگ اقتصادی دشمن است. دشمن فکر می کند ما در این نقطه ضعف داریم و از سالیان قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی این راهکار را برای مصونیت ارائه کرده اند.

نیروهای مسلح فدایی امنیت ملی و منافع ملی هستند

امیر حاتمی گفت: دشمن بی خود احساس میکند که اقتصاد ما ضعیف است؛ اینطور نیست که اقتصاد ما ضعیف باشد؛ آنهایی که منصف ترند می گویند که اقتصاد ما اقتصاد بزرگ دنیاست.

وی افزود: ما علم، فناوری و نیروی انسانی عظیم داریم. ایرانیان در داخل و خارج از کشور، سرمایه های زیادی دارند این نقدینگی که همگی ما نگران آن هستیم، سرمایه است که می تواند به فرصت تبدیل شود. اگر این نقدینگی به سمت تولید برود، میتواند به سرعت اقتصاد ما را مقاوم کند.

امیر حاتمی تصریح کرد: من امیدوارم که این اتفاقی که الان در کشور رخ داده، برای ما فرصت قرار دهد که ما را به خود بازگرداند؛ اگر چنین شود به سرعت می توانیم از این شرایط خارج شویم.

وی ادامه داد: اگر هر مسئولی احساس کند امروز یک دشمن وجود دارد که می خواهد تیشه به ریشه کشور بزند و از منافع زودگذر برگردیم، واقعا اگر چنین شود، مسائل حل می شود. نیروهای مسلح فدایی امنیت ملی و منافع ملی هستند.

امیر حاتمی درباره ایران هراسی از سوی قدرت های غربی و درخواست جهت محدودیت توان دفاعی کشور، اظهار داشت: ما یک جغرافیا و یک تاریخ داریم؛ جغرافیای ما می گوید که ما ۶ هزار کیلومتر مرز خشکی داریم و ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی داریم و در یک موقعیت بسیار راهبردی قرار داریم.

وی افزود: تاریخ ما می گوید این جغرافیا همواره مورد طمع دیگران بوده است؛ ما در جنگ اول و دوم جهانی اعلام بی طرفی کردیم؛ در جنگ اول جهانی، نیمی از ملت ایران به دلیل قحطی از بین رفتند. کشور ما در جنگ دوم اشغال شد.

با تمام توان قدرت دفاعی مان را ارتقا می دهیم

امیر حاتمی گفت: ما در همین ایام اخیر بارها شاهد تکرار این جمله بودیم که گزینه ها روی میز است. بارها شاهد تهدید نظامی و تهدید به بمباران تاسیسات از سوی اسراییل بودیم. ما یادمان نرفته که در دزفول و اصفهان و تهران چه قدر موشک خورد؛ ما یادمان نرفته به ما سیم خاردار ندادند.

امیر حاتمی تاکید کرد: هر ملتی با این موقعیت جغرافیایی و با این سابقه تاریخی، اگر جای ما باشد، در مقابل این سوال چه میگوید؟ می گوید به چه کسی اعتماد کنم؟ دشمنی رو به روی ماست که می گوید من میخواهم شما را از منابع طبیعی خودتان محروم کنم؛ دشمنی قرار دارد که با قراردادی که با آن بستیم، آن رفتار را کرده است.

وی گفت: این ها همانهایی هستند که با لیبی مذاکره کردند؛ لیبی همه چیزش را بار کشتی کرد و تحویل آن ها داد؛ الان لیبی چه وضعیتی دارد؟ چه زمانی قرار است کشور شود؟ آن همه ذخیره ارزی داشت؛ چه کسی خورد و برد؟

امیر حاتمی گفت: ما ملتی رشید و عاقل و بالغ هستیم؛ مگر میشود در چنین جغرافیا و تاریخی، نسبت به دفاع مان کوتاه بیاییم؟ ما با تمام توان قدرت دفاعی مان را حفظ می کنیم و ارتقا می دهیم؛ این حق ماست؛ عقل و علم و تاریخ این را حکم می کند. دشمن می خواهد ما را خلع سلاح کند؛ همانطور که لیبی و بقیه را خلع سلاح کردند.

دفاع بومی که هدف اش بازدارندگی است را طراحی کرده ایم

وزیر دفاع درباره اینکه آیا ایران در زمینه دفاعی مشکل بودجه دارد گفت: مشکل بودجه شاید در همه کشورها وجود داشته است؛ ما هم با این مشکل مواجهیم. به هر حال بودجه همیشه محدود است.

وی گفت: ما به عنوان نیروهای مسلح در پی این هستیم که دفاع از ملت ایران را با حداقل قیمت و بودجه تامین کنیم. این مهمترین ماموریت اقتصاد مقاومتی ماست. هزینه هایی که ما میکنیم با هیچ کدام از کشورهای در حد و اندازه خودمان، قابل مقایسه نیست؛ عربستان بالاترین رشد بودجه نظامی و پس از آمریکا و چین، سومین بودجه نظامی را دارد.

امیر حاتمی تصریح کرد: بودجه نظامی ما بسیار محدود است. ما دفاع بومی که هدف اش بازدارندگی است را طراحی کرده ایم؛ باید کاری کنیم که دشمن بداند اگر یکی زد، ده تا خواهد خورد؛ ما در جاهایی ظرفیت خود را واقعا ده برابر کردیم. ما در پی اجرای فرمان رهبری هستیم.

وی تاکید کرد: پول خود را با دقت در جایی هزینه می کنیم که بیشترین اثر راهبردی را می گیرد و بیشترین قابلیت دفاعی را برای ما ایجاد میکند. الویت ما قدرت موشکی و قدرت پدافندی است و سپس قدرت نیروهای دریایی هوایی و زمینی است. موقعی که جنگ نیابتی در سوریه و عراق را دیدیم، نمی توانیم بگوییم که نقش نیروی زمینی یا پدافند کم رنگ است.

امیر حاتمی درباره دیپلماسی دفاعی گفت: یکی از فعال ترین دوره های دیپلماسی دفاعی را در یک سال اخیر داشتیم. مهمانان زیادی را در تهران میزبان بودیم؛ از مهمترین اهداف این موضوع، توضیح و تبیین وضعیت و سیاست های دفاعی ماست.

وی گفت: دشمن می خواست با ایران هراسی، شبح جنگ را بر منطقه حفظ و با این کار، ثروت مردم منطقه را چپاول کند و هم می خواست اجازه ندهد رابطه ای که میان کشورهای منطقه می تواند ایجاد شود، به سمت صمیمیت برود.

ناتوی عربی بخشی از بازی اختلاف افکنی و سودبردن است

امیر حاتمی گفت: در دیپلماسی دفاعی، در گام اول توضیح می دهیم که در سابقه کشور ما، سابقه تجاوزی در کار نبوده است؛ وقتی این ها را توضیح می دهیم، بسیاری از مشکلات ذهنی طرف های مقابل رفع می شود.

وی افزود: برداشت من این است که اتفاقات خوبی رخ داده است؛ ما امروز با همسایگان خود نظیر ترکیه افغانستان، پاکستان و آذربایجان وضعیت و درک بسیار خوبی نسبت به هم داریم؛ وقتی همدیگر را می بینیم احساس دوستی می کنیم.

امیر حاتمی گفت: جمهوری اسلامی دلسوز ملت های منطقه است و برایشان هزینه می کند. ما ثبات و امنیت را پیوسته می دانیم. ما فکر می کنیم اگر خودمان می خواهیم امنیت داشته باشیم، بقیه کشورهای منطقه هم باید امنیت داشته باشند. از طرف دیگر مراودات خوبی میان ما با کشورهای منطقه وجود دارد.

وی درباره موضع ایران نسبت به ناتوی عربی، گفت: به نظرم الان پرداختن به این مساله چندان ارزشی ندارد؛ روشن است که این مساله بخشی از بازی اختلاف افکنی و سودبردن است. بعید است که آمریکایی ها و رژیم اسراییل جرات کنند اجازه دهند که میان کشورهای مسلمان یک چنین تجمعی اتفاق بیفتد.

امیر حاتمی گفت: آن ها می دانند که در میان ملت های مسلمان هدف روشن است. آن ها رژیم اسراییل را دشمن درجه یک منطقه می دانند و می دانند اگر چنین تجمعی شکل بگیرد، هیچ اعتمادی به این ندارند که تمرکز در اختیار کسانی قرار نگیرد که مساله شان، فلسطین است.

وی درباره اینکه تحریم ها روی عملکرد وزارت دفاع چه تاثیری دارد؟ گفت: این مساله برای ما بسیار آشناست؛ ما از فردای پیروزی انقلاب، در تحریم قرار داشتیم. اینکه بگویم تحریم ها هیچ تاثیری ندارد، شاید چندان دقیق نباشد؛ بالاخره ممکن است باعث شود بعضی اقلام گران تر تمام شود.

امیر حاتمی گفت: بالاخره هر ضربه ای که به ملت ایران وارد کنند، برای آن ها بخشی از هدف است. اما ما بلدیم چگونه رفتار کنیم؛ این ها اعمال تحریم را برای خود هنر می دانند اما ما بی تاثیرکردن تحریم ها در حوزه دفاعی را برای خود هنر می دانیم.

از منافع حیاتی کشور دفاع می کنیم

وی افزود: اینکه امام فرمودند جنگ برای ما برکات داشت، تحریم هم اینگونه است. ما در جنگ یاد گرفتیم باید روی پای خود بایستیم و تحریم باعث شد روی آنجاهایی تمرکز کنیم که باید روی پای خود می ایستادیم. من فکر می کنم در دوره جدید، حاصل این کار، تعمیق خوداتکایی و خودکفایی بوده است.

امیر حاتمی با اشاره به محدودکردن صادرات نفت ایران گفت: همانطوری که عرض کردم، این یک جنگ است؛ ما جنگ را تجربه کردیم؛ در آن جنگ مردان نظامی ما از جان مایه گذاشتند و ثمره شیرین آن تلاش را به عنوان پیروزی دیدیم.

وی گفت: مردان این جنگ هم که مردان اقتصاد و تولید و سیاست ما هستند، با تمام توان تلاش کرده و این شرایط را به فرصت تبدیل خواهند کرد. نیروهای مسلح مسئول تامین امنیت کشور هستند؛ ما در هر شرایطی امنیت کشور را برقرار و از منافع حیاتی کشور دفاع می کنیم؛ یک روز منافع حیاتی حفظ مرزهای کشور و روز دیگر حفظ استقلال کشور و منفعت و رفاه مردم است.

دشمنان همواره به دنبال نا امنی ایران بوده و هستند

امیر حاتمی در خصوص طرح مسئله احتمال خطر جنگ گفت: فرمانده معظم کل قوا این موضوع را بسیار شفاف طرح کردند و پاسخ دادند، هدف آمریکایی های از نگه داشتن شبح جنگ بر سر منطقه تامین منافع خود است. ما به دنبال جنگ نیستیم اما آنها آمادگی ما را به خوبی می دانند و اقدام به جنگ نمی کنند. نیروهای مسلح آماده پاسخ قاطع به هر تهدیدی هستند.

وی در خصوص پروژه ناامن سازی ایران توسط دشمن و اینکه آیا با شکست داعش این پروژه پایان گرفتف است، گفت: خیر؛ دشمنان همواره به دنبال نا امنی ایران بوده و هستند.

وزیر دفاع در باره مطالب مطرح شده در خصوص هزینه های فراوان در حمایت از جبه مقاومت و مقابله با داعش گفت: اگر داعش موفق می شد و می ماند، شرور ترین آدم ها که به دنبال آسیب به ایران بودند با ما هم مرز می شدند و معلوم نبود چند سال باید هزینه کنیم، اگر این را مد نظر قرار دهیم هزینه ما در حمایت از جبهه مقاومت ناچیز است. اگر داعش موفق می شد شاید صد سال کشور های منطقه را مشغول خود می کرد.

امیر حاتمی در پایان یاد و خاطره هزار شهید وزارت دفاع و سه وزیر شهید این وزارت خانه را گرامی داشت و روز صنعت دفاع را به فعالان این حوزه تبریک گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    4 39
    ارتش باید بگه که روی موشک تمرکز کرده؟ چرا اسرار محرمانه را منتشر میکنید؟
    • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      44 3
      تو نمیخواد نگران باشی!!! این نظامی ها خودشون بلدن چی رو بگن چی رو نگن برعکس خیلی از سیاستمداران که با دست و پا چلفتگی بعضی از حرف هایی که باید نزنن رو میزنن
  • F35 DE ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    9 71
    قاهر 313 ورژن 2 . نه دیگه تلاش بیخودی نکنید کار ایرانستان تمام است . . .
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      16 1
      زرش....ک
    • علیا IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      13 1
      ورژن دو چیه دیگه؟ همون قاهره که قبلا تست تاکسیش رو دیده بودیم و الان تستهای پروازی رو انجام داده و قراره در حال پرواز نشون داده بشه.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      18 1
      تو خفه مزدور اسرائیل
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      7 0
      فعلا پیش گو ها غربی مثل همین نوستراداموس گفتن ایران در اینده غرب رو توبره سگ می کنه دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره به وقتش جواب تو یکی رو هم میدیم
    • ناشناس US ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      0 10
      موافقم خیلی دیگه دیر شده الانم که نیروی فضایی سازماندهی کردن و بزودی با پروژه زئوس ایران به تلی از خاکستر تبدیل میکنن
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    14 11
    زنده یاشی امیر روی دولت تدبیرو امید حداقل ازین جهت سفید کردی .ایکاش همه انتخابها ی اقای روحانی مثل شما بود خدا بامجاهدین صدر اسلام محشورت کنه
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    13 1
    مشخصات جنگنده به قاهر میخوره کوثر آموزشیه
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    5 45
    دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشک
    • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      35 2
      تو اون دنیای فردای مد نظر شما، ساک وسایلتو بستی در شهر لوس آنجلس تو خونه گرون قیمتت نشستی و داری قهوه میل میکنی و به ریش ماها میخندی و ما بدبخت ها ی بی پول باید مردهامون گروه گروه با دست خالی برن جنگ کشته بشن و زنهامون رو هم به اسارت ببرن پس دنیای ما بدبخت های بی پول همین موشک هم توشه تا بتونیم از خودمون دفاع کنیم
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      22 1
      شماها دستتان رو شده که مزدوران آل سعود در فضای مجازی هستید و به عنوان یک ایرانی(البته از نوع قلابی) در فضای مجازی علیه منافع ملی و امنیت ایران مطلب مینویسید ..بروید مارمولکتان را بخورید و به ترامپ سواری بدهید ای منفوران و بزدلان تاریخ!!!
    • علیا IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      17 0
      واسه همینه که هر روز امریکا یه سلاح جدید رو تست میکنه؟ دنیا همیشه دنیای تعامل بوده. اما با کسی که تعامل و گفتمان سرش بشه. در عین حال دنیا همیشه دنیای جنگل هم بوده. سعنس زور هرکی بیشتره برنده میشه. البته در تقابل با کسی که فقط حرف زور سرش میشه. مثل امریکا.
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    13 4
    من خبر دارم این تجهیزات هوایی و جنگنده های خوب و به روزی دارد اما به دلایل خاص فعلا قصد اطلاع رسانی عمومی آن را ندارد./ نامه تمام
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    8 4
    نشون دادن کوثر 88 که یک رونمایی جدید به حساب نمیاد که.این چیزی بوده که از قبل هم نشونش دادن و الان صرفا میخوان فیلم پروازشو بزارن.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    6 13
    حیف.منتظر سوخو30 بودیم.این قاهر یجوریه!!!بهش نمیاد بجز پشتیبانی نزدیک اونم با برد وسرعت محدود کاری بتونه بکنه
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    7 4
    فقط هواپیما رونمایی میکنن ولی بعدش به تاریخ میپیونده. سرنوشت قاهر و آذرخش و .. چی شد؟
  • لر اهوازی AE ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    4 1
    هواپیمای شفق یا کوثر یا برهان که شباهت هایی به یاک ۱۳۰ و سوخو ۲۵ دارد. کدام یک از این هواپیماهاست؟
  • ناشناس AE ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    7 1
    چرا سخنان مهم وزیر دفاع را تیتر یک نکردید؟
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      5 7
      آخه خیلی بعیده چیزی جدیدی باشه.احتمال 99 درصد همون کوثر 88 هستش که قبلا هم رونمایی شده و فقط میخوان فیلم پروازشو بزران
  • GB ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    5 5
    کوثر میتونه باشه ولا غیر
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    8 4
    رونمایی نکن تا زمانی که یه جنگنده درست تولید کرده باشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس