کد خبر 885213
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
اردوغان

رئیس جمهور ترکیه در همایش حزب عدالت و توسعه علیه اظهار نظر اخیر همتای آمریکایی خود واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ششمین کنگره حزب عدالت و توسعه و در واکنش به اظهار نظر اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: ما تسلیم نشده ایم و تسلیم کسانی نخواهیم شد که تظاهر می‌کنند شرکای راهبری ما هستند اما در عین حال ما را به اهداف راهبری خود تبدیل کرده اند.

دونالد ترامپ دیروز در جمع خبرنگاران یک بار دیگر ترکیه را تهدید کرده و گفت: به نظر من ترکیه در این مورد دوستانه رفتار نکرد و رفتار خیلی بدی به نمایش گذاشت. آنها هنوز پایان ماجرا را ندیده‌اند. نمی‌توانند با اتهامات بی دلیل شهروندان ما را زندانی کنند. آنها به زودی خواهند دید که نتیجه چنین اقداماتی چه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ترامپ:‌ شرایط کشیش بازداشت شده را تحمل نخواهیم کرد

این سخنان ترامپ در حالی بیان شده که دادگاه عالی ترکیه برای بار سوم درخواست آزادی کشیش برونسون را رد کرده و اعلام شده که با توجه به احتمال فرار، نمی تواند با دادن مرخصی یا آزادی، موافقت کند و باید همچنان در حبس خانگی بماند.

هفته گذشته جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در دیدار با سفیر ترکیه در آمریکا اعلام کرده که تا زمانی که برونسون آزاد نشود، واشنگتن برای عادی سازی روابط خود با آنکارا، هیچ اقدامی نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس