کد خبر 885048
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
خطرات خروج ترامپ از توافق هسته‌ای

350 روزنامه آمریکا در اقدامی مشترک در واکنش به دشمن خوانده شدن خود ازسوی رئیس جمهوری آمریکا سرمقاله شان را به دفاع از آزادی مطبوعات و حمله به رویکردهای «دونالد ترامپ» اختصاص دادند.

به گزارش مشرق، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ده‌ها روزنامه آمریکا در اقدامی مشترک به دفاع از عملکرد خود در نقد و روشنگری پرداختند و در سرمقاله‌های خود اتهام دونالد ترامپ به رسانه‌ها را به باد انتقاد گرفتند.

ترامپ روزنامه‌ها و رسانه‌های آمریکا را در «دشمن مردم و ناشر اخبار جعلی» توصیف و دهها بار در توئیت‌های خود انتقادات شدیدی را متوجه رسانه‌های آمریکایی کرده و آنها را جاعل خوانده است.

فراخوان به این اقدام مشترک را روزنامه «بوستون گلوب» داده بود و تا کنون 350 رسانه آمریکا با آن همراهی کرده‌اند.بوستون گلوب در فراخوان خود نوشت: جایگزین کردن رسانه‌های آزاد با رسانه‌هایی که ازسوی دولت کنترل می‌شوند پیوسته از اهداف و اقدامات اولیه دولت‌های فاسد بعد از به قدرت‌ رسیدنشان بوده است. ترامپ از جمله به اشاعه این دروغ مشغول است که رسانه‌هایی که حامی سیاست‌های او نیستند «دشمن مردمند.» این حمله بی‌محابا پیامدهای خطرناکی دارد.

بیشتر بخوانید:

انتقاد شدید روسای پیشین اطلاعات آمریکا از ترامپ

روزنامه «پست‌دیپچ» در سنت لویس آمریکا در سرمقاله خود نوشته است که روزنامه‌نگاران، واقعی‌ترین میهن‌دوستان هستند. روزنامه «فایته‌ویل ابزرور» چاپ ایالت کارولینای شمالی آمریکا نوشته است: «ما آرام نخواهیم نشست و امیدواریم که حامیان رئیس‌جمهور دریابند که شیوه او دستکاری در واقعیت به منظور رسیدن به هدف است.»

روزنامه «سیراکوس نیوتایمز» که در نیویورک منتشر می‌شود هم در سرمقاله خود نوشته است: ما دشمن مردم نیستیم، خود مردمیم. اخبار جعلی منتشر نمی‌کنیم، بلکه شب و روز سخت کار می‌کنیم تا خبرهای درست را به مردم برسانیم.
روزنامه معروف نیویورک تایمز هم در سرمقاله خود خوانندگان را فراخوانده که مشترک روزنامه‌های محلی شوند و نوشته است: اگر روزنامه‌های محلی کارشان را خوب انجام می‌دهند آنها را بستایید، و اگر معتقدید که آنها باید کار خود را ارتقا دهند از آنها انتقاد کنید. ما همه در یک قایق نشسته‌ایم.

اقدام مشترک یادشده با انتقادهایی هم در میان برخی از رسانه‌های آمریکا روبرو شده است. روزنامه محافظه کار «وال استریت ژورنال» با امتناع از پیوستن به این جنبش، نوشته است: فراخوان بوستون گلوب نافی استقلالی است که تحریریه‌ها مدعی آن هستند. ترامپ هم مانند مخالفانش از حق آزادی بیان در رسانه‌ها برخوردار است.

روزنامه «بالتیمورسان» هم ضمن اذعان به رویکرد منفی‌ ترامپ در مورد رسانه‌ها، نوشته است که این اقدام مشترک می‌تواند این درک و دریافت سیاسی را القا کند که روزنامه‌های جریان مسلط به حمله‌ای هماهنگ به یک رئیس جمهوری جمهوری‌خواه دست زده‌اند.

در همین حال دیروز گفته شد دفتر روزنامه بوستون گلوب که با ابتکار آن بیش از 350 روزنامه آمریکایی در روز پنجشنبه سرمقاله خود را به انتقاد از ترامپ اختصاص داده بودند، تهدید به بمب‌گذاری شد.

یکی از مدیران بوستون گلوب گفت که این روزنامه تهدیدهای بسیاری از طریق تلفن دریافت کرده است.

پلیس بوستون ادعا کرده که این تهدیدها خیلی جدی نیست، اما پلیس نیروهای خود را در داخل و اطراف ساختمان این روزنامه مستقر کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس