کد خبر 885004
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
متهم

مرد جوان که به‌خاطر یک دختر درجنایتی هولناک دو مرد جوان را به کشتن داده بود پس از محاکمه در شعبه هشتم دادگاه کیفری به دو بار قصاص نفس محکوم شد.

به گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از خرداد پارسال به‌دنبال آتش‌سوزی در خیابان سبلان شروع شد؛ خیلی زود چند تیم آتش‌نشانی راهی خیابان سبلان جنوبی شده و پس از اطفای حریق با جسد دو مرد جوان در طبقه دوم خانه‌ای مخروبه روبه‌رو شدند.

با کشف اجساد، بازپرس جنایی و تیم تحقیق راهی محل شدند تا اینکه دربررسی‌ها مشخص شد حریق عمدی بوده است. همزمان با افشای این ماجرا، مرد جوانی به‌نام امیر که برادرش در این حادثه کشته شده بود خود را به مأموران رساند و مدعی شد که پسر جوانی به‌نام جمشید عامل این آتش‌سوزی است. او گفت: «حدود 5 ماه قبل سیما- دختر مورد علاقه جمشید- به خاطر اختلافاتی با او قطع رابطه کرد و به سراغ من آمد. جمشید از این ماجرا کینه به دل گرفت و خانه را برای انتقامگیری از من آتش زد.

بیشتر بخوانید:

زمان آتش‌سوزی من و سیما که در طبقه پایین نشسته بودیم توانستیم خودمان را نجات بدهیم اما برادرم و دوستش در میان شعله‌های آتش گرفتار شده و سوختند.» به دنبال این اظهارات، جمشید بازداشت شد و در جریان بازجویی مدعی شد که با امیر اختلاف داشته اما عامل آتش‌سوزی دو نفر از دوستانش به‌نام‌های وحید و پرویز هستند. بدین ترتیب دستور بازداشت دو مرد جوان هم صادر شد. اما زمانی که متهمان در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفتند، مدعی شدند که شب حادثه همراه جمشید بوده‌اند ولی آتش را جمشید به پا کرده است.

بدین ترتیب بار دیگر تحقیقات تخصصی از پسر جوان دردستورکارقرار گرفت تا اینکه این بار به آتش زدن خانه اعتراف کرد. جمشید زمانی که در مقابل بازپرس جنایی ایستاد گفت: «شب حادثه امیر حال خوبی نداشت و سوار بر موتورسیکلت به سراغم آمد و با قمه‌ای که در دست داشت ضربه‌ای به من و ضربه‌ای به پرویز زد. از کاری که کرده بود بشدت ناراحت شدم و بلافاصله موضوع را به پلیس 110 خبردادم. مأمور پلیس آمد و با هم به محل زندگی امیر که خانه‌ای مخروبه بود رفتیم. مأمور چندین بار در زد اما کسی داخل خانه نبود.

حتی در حیاط باز شد و داخل آن را هم دیدیم. موتور امیرداخل حیاط بود، همسایه‌ها هم شاهد ماجرا بودند. بعد از آن به خانه آمدم و با پرویز و وحید نقشه کشیدیم که برای گرفتن انتقام، موتور امیر را آتش بزنیم. قصد من قتل نبود، فقط می‌خواستم از امیر انتقام بگیرم. اصلاً فکرش را هم نمی‌کردم که داخل خانه کسی باشد. » بدین ترتیب هر سه متهم در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حشمت‌الله توکلی و مستشاری قاضی محمدی تحت محاکمه قرار گرفتند. قضات دادگاه جمشید - متهم ردیف اول را به دو بار قصاص ودو متهم دیگر را به سه سال حبس محکوم کردند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس