کد خبر 884982
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
آدم ربایی

مرد جوان برای وصول طلب 900 میلیون تومانی‌اش سناریوی یک آدم ربایی را طراحی کرد تا بدهکاران را مجبور به پس دادن پول کند.

به گزارش مشرق، چندی پیش زن جوانی به دادسرای جنایی تهران رفت و از ناپدید شدن همسرش خبر داد. وی گفت: همسرم پدرام مدتی است که در کار تجارت چای است اما مدتی است که با دو نفر اختلاف مالی پیدا کرده است. آن‌طور که شوهرم می‌گفت آنها 900 میلیون تومان از او چای خریده اما پولش را پرداخت نکرده بودند. به همین خاطر با هم اختلاف داشتند و حتی آنها شوهرم را تهدید هم کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

دستگیری مرد کر و لال به جرم آدم‌ربایی

با شکایت زن جوان به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران، ردیابی‌ها برای یافتن پدرام آغاز شد. در تحقیقات صورت گرفته سرنخی به‌دست آمد که نشان می‌داد آخرین بار مرد 30 ساله به یک نمایشگاه خودرو رفته است. کارآگاهان بلافاصله به سراغ صاحب نمایشگاه رفتند اما مرد جوان منکر اطلاع از سرنوشت پدرام بود.

در حالی که همه مدارک این موضوع را تأیید می‌کرد درنهایت صاحب نمایشگاه به‌نام امیر لب به اعتراف گشود و ادعای عجیبی را مطرح کرد: «پدرام یک روز به نمایشگاه من آمد و گفت از دو تاجر چای 900 میلیون تومان طلب دارد و اینکه دو مرد تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهند پول او را بدهند. از آنجایی که پدرام هر چه با دو مرد جوان تماس می‌گرفت تا با آنها قرار بگذارد بی‌نتیجه بود از من خواست تا کمکش کنم. من هم با آنها تماس گرفتم و به بهانه خرید ماشین قرار گذاشتم. محل قرار را به پدرام گفتم، روز حادثه قبل از اینکه پدرام برای دیدن بدهکارانش برود به اینجا آمد و کمی باهم صحبت کردیم. بعد هم به محل قرار صوری رفت و از آن روز به بعد دیگر او را ندیدم و خبری از او ندارم.احتمال اینکه او را ربوده باشند وجود دارد.»

با اظهارات امیر، بازپرس جنایی و مأموران در ادامه تحقیقات سرنخ‌هایی به‌دست آوردند که نشان می‌داد آدم ربایی صورت نگرفته است.

سرنخی از آدم ربایی ساختگی

امیر بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و این بار گفت: پدرام با یک تاجر چای کار می‌کرد و در این داد و ستدهای فروش چای با دو مرد جوان آشنا شده بود. البته مراوده‌های مالی دیگری بین آنها وجود داشت. پدرام به خاطر یک معامله به آنها بدهکار شده بود و چون پولشان را نداده بود سر همین موضوع از او شکایت کردند و پدرام در دادگاه محکوم شد.

 مدتی بعد هم در یک معامله دیگر آنها 900 میلیون تومان پول پدرام را به حساب بدهی‌شان برداشتند. وی خیلی تلاش کرد که این پول را از آنها پس بگیرد ولی چون در دادگاه محکوم شده بود موفق نشد. دو هفته قبل پدرام به سراغم آمد و نقشه‌ای را که در سر داشت برایم تعریف کرد و از من خواست که کمکش کنم.

 پدرام می‌خواست با اجرای یک نقشه آدم ربایی ساختگی کاری کند تا پلیس به این دو بدهکار 900 میلیون تومانی ظنین شود و آنها را بازداشت کند. بعد هم در صورتی رضایت دهد که آنها طلبش را پس بدهند.

با اظهارات مرد نمایشگاه دار، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری طرفین این پرونده ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس