کد خبر 884770
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
پول

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با ضعف عملکرد مسئولان اقتصادی دولت ‌در مدت دو هفته ارزش پول ملی کاهش ۸۰ درصدی داشت.

به گزارش مشرق، محمدابراهیم رضایی ظهر امروز در جلسه شورای اداری خمین اظهار داشت: بحران‌های اقتصادی و نوسانات ارزی اخیر ضعف مدیریتی بانک مرکزی را نشان می‌دهد، زیرا وظیفه نظارت بر این موارد و در واقع نظارت بر بازار سکه و طلا و همچنین ارزش پول ملی و ساماندهی این موارد برعهده بانک مرکزی بوده که عملکرد خوبی در این زمینه از خود نشان نداده است.

وی افزود: این ضعف عملکرد به‌گونه‌ای است که در مدت دو هفته ارزش پول ملی کاهش 80 درصدی داشت، می‌توان گفت که همراه نبودن مجریان و مدیران اجرایی با تصمیمات دولت ضعف عملکرد دولت در حوزه اقتصادی را رقم زده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نبود همکاری بین رده سیاست‌گذار و مجریان سبب عدم همگرایی در پیکره دولت شده که می‌توان گفت این خود مشکلی بزرگ محسوب می‌شود و در واقع اصلی‌ترین مشکل دولت همین مدیریت تمرکزی است.

رضایی بیان کرد: از سوی دیگر گروهی از منافقان و معترضان که در قالب 8 گروه معاند قرار دارند، با تلاش برای ترویج نارضایتی از وضع موجود، به راه‌انداختن اعتراضات صنفی و درگیرهای داخلی علاوه بر نفوذ عناصر بحران‌ساز در شرایط خاص که وارد سیستم شده‌اند هم سعی دارند که با ایجاد درگیری‌ها و جنگ داخلی به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: شرایط کنونی کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی کارآمد است، زیرا با تکیه بر توان داخلی می‌توان مشکلات را برطرف کرد و وضعیت اقتصادی موجود را بهبود بخشید و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی نه تنها تحریم‌ها و فشار اقتصادی دشمن کارساز نیست بلکه می‌توان به سطوح بالایی از شکوفایی اقتصادی رسید به طوری که در سطح بین‌الملل حرف برای گفتن داشته باشیم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از جمله ظرفیت‌های مهم اقتصادی کشور می‌توان به صادرات 50 میلیارد دلاری محصولات غیرنفتی، افزایش تولید محصولات کشاورزی و فروش نفت با قیمت 70 دلار اشاره کرد که هر یک از اینها ظرفیت‌های برجسته‌ای برای بهره گرفتن درراستای شکوفایی اقتصادی است.

رضایی اضافه کرد: لازمه خروج از وضعیت نامطلوب اقتصادی و گذر از بحران‌های اقتصادی موجود تلاش درراستای ایجاد هم‌بستگی و وحدت اجتماعی است تا با تکیه بر توان داخلی و ترویج امید در جامعه بتوان از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی بهره ببریم.

وی افزود: تمام تلاش دشمن سوءاستفاده از این شرایط برای ضربه زدن به نظام اسلامی است و آمریکا با گماردن مهره‌های نفوذی و کسب اطلاعات داخلی ایران و اعمال تحریم‌ها سعی در به چالش کشیدن انقلاب اسلامی دارد و تمام تلاش خود را برای تحمیل خواسته‌های خود بر مردم ایران به کار گرفته است.

رضایی بیان کرد: عزم و انسجام ملی در چنین شرایطی از ضروریاتی است که باید مورد توجه مسئولان باشد تا سیاست‌گذاری‌ها را مطابق شرایط موجود تدوین کنند.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از رشد ایران در زمینه اقتصادی و کاهش محرومیت از اهداف اصلی دشمن بوده که با تکیه بر توان و وحدت داخلی باید این نقشه شوم را نقش بر آب کرد، در راس این جریان آمریکا قرار دارد و تنها کشورهای کمک‌کننده به آن کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    1 0
    پول ملی؟؟ خخخخخ
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    1 10
    در نبود برجام کبیر
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    3 0
    مقصر اصلی کاهش ارزش پول ملی در کنار ناکارآمدی مدیران ضعیف دولت و مهندسی اصلاح طلبان فاسد، جهانگیری است
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    0 2
    دولت پشتش گرم شده و هیچ نگرانی نداره.
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    0 0
    دولت هر طور عمل کنه آقا میگه دولت باید بماند. ،خوب دولت هم بارها گفته همه شاخص های اقتصادی خوبه . از حل این معادله به این نتیجه می رسیم که اوضاع عوض نخواهد شد و همین شیب ملایم تا آخر دولت دنبال خواهند شد.
  • سید رضا IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    0 0
    علی برکت الله !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس