قلعه نویی

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان مدعی شد اگر برخی کم‌لطفی‌ها به او و تیم ذوب‌آهن نمی‌شد، آنها قهرمان هفدهمین دوره لیگ برتر می‌شدند.

به گزارش مشرق، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار سپاهان مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: من سال خوبی را در ذوب‌آهن داشتم. فراز و نشیب بود، اما سال خوبی را پشت سر گذاشتم. اگر کم‌لطفی دوستان نبود، شاید قهرمان لیگ می‌شدیم.

وی در ادامه افزود: در رابطه با بازی باید بگویم که فکر کنم این هفتمین دربی من در اصفهان است. این بازی جدا از برد و باخت، فضای سالم و حتی معنوی دارد. من به این مسئله افتخار می‌کنم. اغلب بازی‌ها برد و باخت دارد. دربی اصفهان همیشه نمونه بوده و در آن بحث فرهنگی زیادی رخ می‌دهد. قیمت بلیت‌ها نصف شده و بسیاری از مسائل نشان می‌دهد که فرهنگ اولویت نخست است. امیدوارم دربی اصفهان بازی خوبی شود و همه از دیدن آن لذت ببرند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان تصریح کرد: امید نمازی یکی از دوستان من و مربی خوبی است. قبل از آمدن به اینجا، با من در ارتباط بود و بسیار خوشحالم که آمد و امیدوارم با ذوب‌آهن نتایج خوبی بگیرد.

«خوشحالم که از ذوب‌آهن به سپاهان پیوستم»، قلعه‌نویی با بیان این جمله ادامه داد: ما تیم دوم لیگ را تحویل داده و تیم چهاردهم را گرفتیم. من به سپاهان و مجموعه آن علاقه داشتم. عقل سلیم می‌گوید تیمی که دوم شده را نگهدارید و بمانید، اما به عشق هواداران سپاهان به این تیم پیوستم.

وی خاطرنشان کرد: سبحانی (رئیس کارخانه فولاد مبارکه) انسانی خادم و خدمتگزار برای اصفهان است. من به عشق سپاهان آمدم و امیدوارم بتوانم برای این مجموعه خوب باشم. شرایط تیمی ما خوب است و لیاقت بردن در دو دیداری که امتیاز از دست دادیم را داشتیم. بازی ما برابر پیکان با اشتباه داوری مساوی شد، دیداری که قضاوت آن برای داور سنگین بود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان افزود: نقاط قوت و ضعف ذوب‌آهن را شناسایی کرده‌ایم و می‌خواهیم دو هافبک خوب این تیم را از بازی خارج کنیم. یکی از برنامه‌های ما کنترل این خط است و از نقاط آسیب‌پذیر آنها استفاده خواهیم کرد. امیدوارم فردا بازی خوبی را به نمایش بگذاریم.

قلعه‌نویی با اشاره به سبک بازی تیمش تصریح کرد: من عاشق فوتبال هجومی هستم و همه جا دنبال فوتبال هجومی بودم، در مس کرمان، استقلال اهواز، استقلال، سپاهان و ذوب‌آهن گل زده ما نشانگر این موضوع بوده است، فردا هم قطعاً به دنبال برد هستیم. هر تیمی با ما بازی می‌کند، مالکیت کمتری دارد و می‌گویند ما تیم بهتری بوده‌ایم. این مربیان یا شناخت ندارند یا خودشان را به آن راه می‌زنند. هر جا بودم دنبال فوتبال هجومی بوده‌ام. ذوب‌آهن پارسال جز تیم‌های هجومی لیگ بود. الان هم گل زده ما از همه تیم‌ها بیشتر است.

وی در واکنش به حواشی بازی اخیر سپاهان مقابل پیکان و اینکه کادر فنی دو تیم از نوع بازی هم ایراد گرفته‌اند، گفت: جای تعجب دارد که یا مربیان فوتبال را نمی‌دانند یا اینکه می‌خواهند نقاط قوت را به مدل دیگر بیان کنند. کاشته و غیره نوعی از ابزار پیروزی است. اگر مالکیت بازی‌ها را ببینند، ۶۲ درصد به ۳۸ درصد به سود ما بوده است.

سرمربی پیشین تیم فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: متد مربیگری من بازی هجومی است. در یک دیدار در ازبکستان توپ را به تیرک زدیم، تک‌به‌تک داشتیم، کاری که امروز اتلتیکومادرید انجام می‌دهد و برخی‌ مربیان هم استفاده می‌کنند. برخی مربیان اتوبوسی دفاع کرده و مردم ساده هم حرف‌های‌شان را باور می‌کنند. حتی اگر تیمم هم ضعیف‌تر باشد دوست دارم گل بزنم و حمله کنیم. مردم فوتبال هجومی را بیشتر می‌پسندند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در خصوص رسول نویدکیا نیز گفت: رسول در مس کرمان شاگرد من بوده و در فوتبال هیچ وقت به حقش نرسید و زیر سایه محرم بوده است. اگر او بازگردد، بسیاری از مشکلات خط هافبک ما را حل می‌کند. قرار شده است که طی دو ماه آینده بازی برگردد.

قلعه‌نویی در رابطه با اتفاقاتی که در ورزشگاه‌ها می‌افتد، عنوان کرد: صبح در برنامه هوادار درباره این موضوع صحبت کردم، ما نباید به یکسری مسائل مانند قومیت‌ها وراد شویم. در هشت سال جنگ دفاع مقدس، برخی استان‌های مظلوم ما درگیر جنگ شدند، اما شهدایی که تقدیم کردیم از همه جای ایران بوده است. متأسفانه دو سه هفته برنامه‌ریزی‌هایی شده که بحث قومیت‌ها را راه بیاندازند تا به فوتبال کشور لطمه بزنند. همه قوم ها جزو ایران هستند. بحث دوم مطالبات به حق جامعه ماست و با توجه به کشور جوانی که داریم مطالبات به حقی دارند، دولت و مسئولان هیچ کاری نکرده‌اند تا یکسری در ورزشگاه در میان جوانان صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که هیاهو می‌شود و این اتفاقات رخ می‌دهد. سه چیز در قانون اساسی مجانی است، آموزش، درمان و ورزش که هیچ‌کدام الان مجانی نیست، اینها باید ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی شود، اما سرمنشاء همه اینها، مشکلات اقتصادی است. حدیث داریم که هر زمان فقر باشد ایمان از پنجره خارج می‌شود.

وی در مورد اینکه ظاهراً داریوش یزدی، سرمربی استقلال خوزستان پس از اظهاراتی که کرده بود، با او تماس گرفته است، گفت: یزدی در طول سال‌های اخیر با بنده در تماس است. او شاگرد من بوده و صددرصد یکی از مربیان آینده‌دار فوتبال ما خواهد شد. برای بار چندم است که می‌گویم که تعجبم این است که اینها نمی‌خواهند سپاهان را بزنند. اینها می‌خواهند امیر قلعه نویی را بزنند. سال گذشته سال ناعدالتی‌ها بود. الان اعلام می‌کنم که سعید فتاحی قراردادهای سپاهان را شفاف اعلام کند. کل قراردادهای تیم ما ۲۴ میلیارد است، باشگاه سپاهان نزدیک به ۷۰ تیم دارد و حدود دو هزار نیروی ورزشکار در رشته‌های مختلف و ۹۰ پرسنل دارد و کل بودجه ۴۰ میلیارد است و نمی‌دانم چگونه برخی این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند.

قلعه‌نویی ادامه داد: باید شفاف‌سازی شود تا برخی خواب‌شان بپرد، در این مدت هر کسی می‌خواهد بالا برود اسم قلعه‌نویی را می‌برد. در صورتی که برخی تیم‌ها خرج‌های کلان کرده‌اند، اما ترس دارند که درباره آن صحبت کنند. باید این انسان‌های دروغگو رسوا شوند. استقلال خوزستان به دلیل شرایط مالی مظلوم است، اما همه جای دنیا همین است و این به دلیل بی‌فرهنگی ماست که درباره فرهنگ‌ها صحبت می‌کنیم. در برنامه نود هم گفتم نباید درباره سبک یک مربی صحبت کنیم، این از فرهنگ جهان سومی‌هاست.

وی در مورد اینکه با تیم‌های مختلف ۸۲۳ امتیاز در لیگ برتر کسب کرده است، گفت: برخی جاها خدا با شما حرف می‌زند. در لیگ هشتم، در شهر امام هشتم قهرمان شدیم. این قهرمانی سخت بود و از هیچ رانتی استفاده نکردم و پشت در هیچ مدیری نبودم. برخی آدم‌های خناس اذیت‌مان کردند. در ایران تنها به دنبال زدن هستند، آن هم در همه رشته‌ها. ما با برق تهران و کشاورز خوب بوده‌ایم، در بدترین شرایط تیم ملی ما ۲،۱۱ امتیاز جمع کرد و سال گذشته در ذوب‌آهن در شرایطی که وضعیت مالی خوبی نداشتیم، دوم شدیم. در ابتدای حضورمان در ذوب‌آهن هم سختی کشیدیم. تنها در سپاهان دو سال شرایط ایده‌آل داشتیم و در ایران هستند کسانی که به دنبال پایین کشیدن افراد در حال پیشرفت هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس