کد خبر 884741
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
وضعیت آب و هوای امروز ایران

از یکشنبه هفته آینده به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی، سواحل غربی دریای خزر و اردبیل، ابرناک، با بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود

به گزارش مشرق، براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در ۳ روز آینده در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و فقط در استان‌های واقع در شمال شرق و شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، در برخی ساعات گرد و خاک و باد پیش‌بینی می‌شود.

فردا در برخی ساعات بارش پراکنده گاهی وزش باد در نقاطی از استان‌های واقع در سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود و از نظر دمایی طی ۳ روز آینده افزایش نسبی دما در استان‌های نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

از یکشنبه هفته آینده به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی، سواحل غربی دریای خزر و اردبیل،  ابرناک، با بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.؛ همچنین روز یکشنبه غرب دریای خزر مواج است.

آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز شنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۷ و ۲۵ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه 96) تا روز 12 مرداد امسال 165 میلی متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی 210.9 میلی متر بود، بنابراین تا تاریخ مذکور بارش سال جاری 21.7 درصد کمتر از سال گذشته است. 

گرما در خوزستان رکورد زد

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 226.3 میلی متر بود که بارش سال جاری 27.1 درصد کمتر از سال بلندمدت است. 

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و پنجم سال زراعی متعلق به منطقه بلده در استان مازندران به میزان 6.2 میلی مترو همچنین منطقه فیروزکوه در استان تهران به همین میزان بوده است. 

همچنین میانگین گرمترین منطقه در تاریخ مذکور مربوط به منطقه دژگاه دهرم در استان فارس به میزان 51 درجه سلسیوس و خنک‌ترین منطقه فیروزکوه در استان تهران به میزان صفر درجه سلسیوس بوده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس