تعز

ده‌ها تن از شورشیان موجود در جنوب کشور یمن در اثر درگیری با یکدیگر، کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، شهر تعز در جنوب یمن در روزهای گذشته شاهد درگیری های سنگینی بوده البته با این تفاوت که نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در این درگیری های حضور ندارند و زد و خوردها میان نیروهای شورشی تحت فرمان رژیم آل سعود و امارات در جریان است.

براساس اطلاعات به دست آمده، درگیری ها در ۴۸ ساعت گذشته میان نیروهای مزدور شورشی تشدید شده به طوری که شرایط برای کنترل درگیری ها سخت و وضعیت میدانی بسیار ملتهب گزارش شده است.

درگیری میان عناصر شورشی حزب اصلاح وابسته به جریان اخوان المسلمین یمن و عناصر مزدور موسوم به کتائب ابوالعباس تحت حمایت مستقیم رژیم امارات خسارت های سنگینی را به زیرساخت های شهر تعز وارد کرده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری ها در شهر تعز اشاره کرد و افزود: نیروهای شورشی در محله «الجحملیه» یکدیگر را با انواع سلاح های سبک و سنگین از جمله تانک و آتش توپخانه هدف قرار دادند.

این منبع میدانی با بیان این که در جریان این درگیری ها ده ها تن از طرفین کشته و زخمی شدند، گفت: نیروهای شورشی حزب اصلاح با حملات گسترده توانستند پایگاه و مقر نظامی نیروهای شورشی ابوالعباس را در محله «الجحملیه» به تصرف دربیاورند.

وی با توضیح این مطلب که شماری از کودکان و شهروندان بی گناه در جریان درگیری ها در این محله جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: نیروهای شورشی حزب اصلاح پس از درگیری های سنگین موفق شدند کنترل محله السیاسی، مدرسه اروی و حومه منطقه قلعه القاهره را در دست گیرند.

به گزارش مشرق، محل سکونت «عادل العزی»، معاون گروه شورشی کتائب ابوالعباس هم مکان دیگری بود که در ساعات گذشته به کنترل نیروهای شورشی حزب اصلاح درآمد و دهها تن در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند.

گروه شورشی کتائب ابوالعباس اعلام کرده که حزب اصلاح پس از خروج نیروهای صلح و گروه امنیتی، توافق آتش بس را در شهر تعز نقض کردند و به مواضع آنان حمله ور شدند که منجر به اشغال برخی مناطق شد.

با افزایش پیشروی های میدانی نیروهای شورشی حزب اصلاح، فرماندهان گروه شورشی کتائب ابوالعباس یک جلسه اضطراری برگزار کردند و درصدد هستند با اتخاذ تدابیری مانع از سقوط بیشتر مناطق تحت کنترل خود در شهر تعز شوند.

در حال حاضر، نیروهای شورشی حزب اصلاح تلاش می کنند محله های شرقی شهر تعز را به تصرف در بیاورند؛ این محله ها حدود ۳ سال است که در  اشغال گروه های شورشی وابسته تحت حمایت امارات از جمله ابوالعباس است.

به گزارش مشرق، با تشدید درگیری میان نیروهای شورشی در شهر تعز، شهروندان از بیم آسیب دیدن از تردد در مناطق عمومی پرهیز می کنند و در خانه های خود به اجبار مانده اند و حبس شده اند.

به گفته منابع میدانی، رژیم آل سعود با تقویت حزب اصلاح تلاش می کند که نفوذ نیروهای ابوالعباس که تحت حمایت مستقیم امارات هستند را در شهر تعز کاهش دهد و بر قدرت خود در این منطقه بیفزایند.

اختلاف بر سر کنترل جزیره «سقطری»، تنش ها را میان رژیم عربستان و امارات افزایش داده است و حالا سران این دو کشور درصدد هستند با تقویت نیروهای تحت حمایت، نفوذ را در مناطق مختلف جنوب یمن افزایش دهند.

در حال حاضر، حدود ۴۵ درصد از مناطق شمالی، مرکزی و شرقی استان تعز از جمله «الراهده، الهجده، الجند، الکدحه و ...» تحت کنترل رزمندگان انصارالله و  نیروهای ارتش یمن است؛ ۵۵ درصد از مناطق جنوبی و غربی این استان از جمله «المخا، پایگاه خالد بن ولید، التربه، المسراخ، ذیاب و...» در اشغال نیروهای شورشی است.

به گزارش مشرق، بخش جنوب غربی استان تعز به تنگه راهبردی باب المندب متصل می شود و نقطه اتصال مناطق ساحلی جنوبی غرب یمن به استان الحدیده و مناطق مرکزی یمن است و همین مسئله اهمیت این مناطق را چند برابر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 5
  • US ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
      41 9
      مثل این که دو تا از ظالمین اینجا منفی دادند:))
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
      11 9
      یمنی ها تو این قحطی فقط امید به صید ماهی داشتند که اونم با تصرف سواحل توسط شیاطین از بین رفته وضعشون خیلی بحرانی شده
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    54 5
    جونورای کثیف همدیگرو بکشید
  • عجیبه IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    11 51
    هر دفعه نقشه جدید قرار میدین ، مناطق تحت ارتش یمن کاهش پیدا کرده که اونوقت چطوری پیروزی دارن که هروز خبرش رو خبرنگاری ها میدن
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
      36 9
      قبلا سوریه و عراق هم مثل حرف شما بود ولی اخرش هر دو تاش پیروزی رو کسب کردن شما هم عجله نکن بشین و تماشا کن جنگ فرسایش همینه
  • علیرضا IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    5 26
    میگم دوستان یمنی که بیشتر مناطق رو از دست دادن ای وای
    • علی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
      13 2
      دو استان پهناور "المهره و حضرموت" تقریبا جزو جنگ محسوب نمی شوند و هر گروهی که بر سایر مناطق سیطره داشته باشه خود بخود حاکم این دو استان هم هست. در سایر مناطق اوضاع نصف به نصفه که انشالله طی ماههای آینده ورق بسود ارتش و انصارالله بر می گرده انشاالله
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
      4 9
      سعی کن آرام باشی مزدور کثیف
  • RO ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    17 6
    تآزمانیکه نیروی دریای دوکشورامارات وعربستان سعودی با هرسلاح ممکن هدف قرارنگیرند انصارالله نمیتواند از ازسقوط الحدیده جلوگیری کند . ازطرفی ایران باید بایک دیپلماسی فعال وحضور نیروی دریایی اش درآبهای بین المللی درباب المندب اجاره ندهد اشغالگران هرچه میخواهند انجام دهند . همانطورکه داعش برای ایران ساخته شد این جنگ بیرحمانه هم هدفش ایران است . چرا درایران حقیقت وهدف این جنگ گفته نمیشود ؟ دررسانه ملی آنقدر کم به این جنگ پرداخته میشود که مردم نمیدانند بجزکشتار چه خبراست . اگردولت نمیخواهد ازمردم یمن ومنافع خوددفاع کند لااقل به شیعیان کشورهای دیگرعلاوه برایران اجازدهد وارداین جنگ شوند . یعنی مانمیتوانیم به اندازه دزدان دریایی سومالی اثرگذارباشیم . چراقبول نمیکنیم مسلمانی وآزادگی مازیرسوال است وحاضرنیستیم به فریاداستغاثه این ملت پاسخ مثبت دهیم . مامیتوانیم باآمریکاواردجنگ نشویم اما امارات را تحت فشارقراردهیم وآنهارامجبورکنیم برای ازدست نرفت کشور مورچه ای خود ازیمن خارج شوند . تاکی ما مابنشینیم وشاهدکشتار مردم یمن باشیم ؟ اگرمیخواهیم به یمن کمک کنیم موشکهایی به آنهابدهیم که بدون خطا کشتیهای جنگی وغیرجنگی آنهارا پودرکنند .مامیتوانیم باروسیه همپیمان باشیم و ازوزنه روسیه درجنگ هم استفاده کنیم . چرانمیجنگیم ؟ ازچه میترسیم ؟ آیادلیلی بالاترازاین که این دوشیخک نشین منافع مارا هدف قرارداده اند ؟ قبول کنیم سکوت ماباعث پررویی آمریکا میشویم . بهرحال من که ازآقاامام زمان عج خجالت میکشم . مگرامام نفرمود جنگ جنگ تارفع فتنه درعالم ومگر این کلام خدادر سوره بقره نیست . دلتنگم دلتنگم وازاین زندگی ننگین بیزارم . ای کاش آقای روحانی میدانست اسلام این نیست که باج بدهیم و عزتمندانه فریادمان رابلندنکنیم . شک نکنید مقدمه جنگ آینده همین جنگ دریمن است . ای مشرق چون ماضدانقلاب نیستیم دلیل نمیشود کامنت مارا بکشید وسانسورهمان کشتن وناامیدکردن قلوب ماست . من خیلی دلگیروغمگین یمن ویمنیهاهستم جانم به تنگ آمده است . ای کاش دستوردفاع ازمظلومان را دریافت کنیم . آقای روحانی آقای ظریف شمایک ثانیه دربرجام دیرکردنداشتید اما اینجا موشکهارا به مروازدرنمی آورید جنگهای صدراسلام برخلاف تصورباعث نفع دنیوی واخروی میشد واین سنت الهی است فقط ماامتحان میشویم .
  • مستجاب الدعوه IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    9 61
    انشالله که نابودی حوثی ها نزدیکه و سقوط کامل یمن ،حزب الله،حشدالشعبی،و بعدش تک و تنها بمونید تا ببینم اونموقع میخوایید چه بهونه ای بیارید اماده باشید که f35های ما تو راهه
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
      21 8
      شتر در خواب بيند پنبه دانه حيوون داعشی مرگت نزديکه بيخود زوزه نکش
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
      20 3
      یمنی ها خدا رو دارن
    • محمد IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
      30 3
      خفه سر راهی
  • حامد TR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    18 7
    با اون همه جنگنده های f16.f15.یوروفایتر تایفون وچندین مودل دیگه وتانک های مختلف نوع ابر ماز وغیره وامرهاپ های مختلف نوع بودجه های انگفت هلیکوپتر های اپاچی ووبلک هاک موشک وتوپخانه من موندم که چطور انصارالله یمن دوام میاره . به اضافه طالبان داعشیها امریکایی ها و فرانسوی ها وانگلیسیها .نه
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
      11 8
      کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة بإذن الله
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    3 5
    داداش شورشیان چیه اخه
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
    6 19
    به نظرم بهتره تسلیم بشن.
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
      12 5
      برو بچه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس