رجب صفراف

بی‌بی‌سی فارسی و کارشناسش که درپی القای عقب‌نشینی ایران از سهم پنجاه درصدی‌اش از دریای خزر بودند، در آخر خودشان مجبور به عقب نشینی شدند.

به گزارش مشرق، پیش از آغاز اجلاس قزاقستان که در آن کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر  و همچنین چند سند در زمینه‌های تجارت و اقتصاد، حمل و نقل، مبارزه با تروریسم، جریان سازمان یافته و همچنین همکاری‌های مرزبانی بین کشورهای ساحلی دریای خزر امضا شد، شایعات زیادی در فضای مجازی به راه افتاد.

بیشتر بخوانید:

یک شایعه و ماهیگیری به سبک «بی بی سی»

در این میان شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی‌ (BBC) فارسی هم با انتشار گزارش‌هایی سعی کرد تا وانمود کند ایران به خاطر قرار گرفتن در موضع ضعف، از سهم ۵۰درصدی‌اش از دریای خزر صرف‌نظر کرده است؛ شایعه‌ای که روزهای گذشته بارها به آن پاسخ داده شده.

بی‌بی‌سی فارسی در راستای القای ضعف جمهوری اسلامی در موضوع خزر، مدعی گفت‌وگو با یکی از اعضای هیات کارشناسی روسیه در مذاکرات قزاقستان شد.

اما  یک منبع آگاه عضویت صفراف در این هیات مذاکره‌کننده را از اساس رد کرد. رجب صفراف هم در مصاحبه با صدا و سیما عضویت خودش در تیم مذاکره‌کننده روسی را تکذیب کرد.

اما بی‌بی‌سی فارسی و صفراف زمانی ادعاهای خود درباره کوتاه آمدن ایران از حقش در دریای خزر را اصلاح‌ کردند که ادعاهایشان در فضای مجازی و بین کاربران شبکه‌های اجتماعی با پاسخ‌های دقیق کارشناسان ایرانی روبرو شده بود.

در ادامه فیلمی از عقب‌نشینی کارشناس بی‌بی‌سی و تاکید بر این که هیچ اسناد تاریخی وجود ندارد که سهم ایران و روسیه از دریای خزر را ۵۰ -۵۰ مشخص کرده باشد، مشاهده می‌کنید:

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس