کد خبر 884277
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
نفت

احتمالا دهلی‌نو برای دریافت معافیت از آمریکا از تحریم‌های نفتی ایران، خرید نفت از این کشور را ۵۰ درصد کاهش خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از نشنال، به گفته منابع آگاه، احتمالا هند برای دریافت معافیت از آمریکا، واردات نفت از ایران را به نصف کاهش دهد.

به گفته این افراد، مقامات آمریکایی موضوع معافیت مشروط از تحریم‌ها را ماه گذشته در دهلی نو مورد مذاکره قرار دادند.

هند عدم توانایی در قطع کامل واردات نفت از ایران را ابراز کرده است. زیرا نفت ایران با قیمت‌های رقابتی ارائه می‌شود. دهلی نو انتظار دارد که تا یک ماه آینده زمانی‌که مذاکرات از سر گرفته شود، پاسخی دریافت کند.

دولت ترامپ پس از اینکه کشورهایی نظیر هند و چین که نیمی از نفت صادراتی ایران را می‌خرند، از عدم توانایی در قطع واردات نفت از ایران خبر دادند، مجبور به بررسی مجدد طرح خود شدند. گفته می شود، واشنگتن اکنون برای کاهش ۵۰ درصدی صادرات نفت ایران نقشه کشیده است.

پس از موفقیت اولیه در متقاعد کردن ژاپن و کره جنوبی، آمریکا حتی برای متقاعد کردن کشورهای اروپایی با مشکل روبرو است. این سبب شده است تا امریکا برای کشورها مورد به مورد معافیت در نظر بگیرد زیرا احساس می‌کند حتی کاهش چشمگیر می‌تواند فشاری به اقتصاد صدمه‌دیده ایران باشد.

هند هنوز از ایران نفت می‌خرد؛ سانجیو سینگ، رئیس شرکت ایندین اویل، بزرگ‌ترین پالایشگاه هند و بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران گفت این شرکت متناسب با قراردادهای سالانه خود از ایران تاکنون نفت خریده است و برای ماه سپتامبر نیز محموله رزرو کرده است.

هند در ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ مارس از ایران ۲۲.۶ میلیون نفت خریده است که این رقم برای سال پیش از آن ۲۷.۲ میلیون تن بود. این کشور آسیایی در سال ۱۷-۲۰۱۶ حدود ۱۱ میلیون تن نفت از ایران خریده بود.

هند، سومین مشتری نفت جهان ۸۰ درصد نیازهای نفتی خود را وارد می‌کند. ایران سومین تامین‌کننده نفت هند پس از عراق و عربستان است و ۱۰ درصد کل واردات نفت هند را به خود اختصاص داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس