نصرالله

دبیرکل حزب الله لبنان در سالگرد پیروزی تاریخی مقاومت گفت: از کسانی که با قدرت از ما در این جنگ حمایت کردند یعنی جمهوری اسلامی ایران و سوریه تشکر می‌کنم.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله امشب در مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالگرد پیروزی تاریخی مقاومت در جنگ سی و سه روزه بر رژیم اشغالگر قدس گفت: امروز بر شما مبارک باد. در چنین روزی پیروزی بزرگ و تاریخی رقم خورد که آن را به همه تبریک عرض می کنم.

وی افزود: از همه کسانی که در رسیدن به این پیروزی بزرگ سهیم بودند، تشکر می کنم. از مجاهدان گرفته تا شهدا و زخمی ها و جانبازان و ارتش و جریان ها و احزاب و رسانه ها و همه مردم خوب در لبنان در همه جهان. خصوصا از کسانی که با قدرت از ما در این جنگ حمایت کردند یعنی جمهوری اسلامی ایران و سوریه تشکر می کنم.

سیدحسن نصرالله گفت: این پیروزی بسیاری از معادلات را تغییر داد. ما از این جنگ بزرگ کنونی علیه محور مقاومت در منطقه نیز به یاری خداوند با پیروزی و سربلندی بیرون خواهیم آمد.

دبیرکل حزب الله گفت: ما چند روز دیگر نیز اولین سالگرد جشن دومین آزادسازی یعنی از بین بردن تروریسم و گروه‌های تکفیری در منطقه الهرمل لبنان را جشن خواهیم گرفت.

سید حسن نصرالله افزود: اگر نگاهی به سال ۲۰۰۶ میلادی بیاندازی می بینیم که اهداف جنگ اجرای طرح آمریکا به سرکردگی جورج بوش بعد از اشغال افغانستان و عراق و رسیدن به مرزهای سوریه و مرزهای عراق بود. جنگ بر این اساس بود و وقتی شکست خورد؛ این طرح نیز شکست خورد. ‌

وی گفت: بعد از آن، طرح جدیدی شروع کردند و ما از سالهای گذشته با آن مقابله می کنیم. در سال ۲۰۰۶ میلادی، هدف از بین بردن مقاومت از راه نظامی یا وادار کردن آن به تسلیم شدن بود. این همان چیزی بود که آنها در روزهای اول از ما خواستند. گفتند که سلاح خود را تحویل دهید و نیروهای چند ملیتی را در مرز با فلسطین و مرز با سوریه و در فرودگاه بیروت و بندر بیروت بپذیرید. یعنی اشغالگری جدیدی را قبول کنید. اگر لبنان سقوط می کرد؛ قرار بود که طرح را علیه سوریه و غزه اجرا کرده و ایران را منزوی کنند تا آن را هدف قرار دهند و به این محور مقاومت پایان دهند.

دبیرکل حزب الله گفت: امروز هفت سال است که منطقه را وارد جنگ ها برای تحقق همان اهداف سابق کردند. محور این جنگ ها نیز تقویت اسرائیل و تحکیم بخشیدن به آن به عنوان همه کاره این منطقه است. ‌

وی ادامه داد که از سال ۲۰۰۶ میلادی تا امروز، اسرائیل به خاطر معادلات مقاومت در بازدارندگی با لبنان قرار دارد. مقاومت امروز قویتر از همیشه است. ‌

نصرالله افزود: اسرائیل امروز لبنان را نگرانی و تهدید مرکزی خود می داند و در پشت دیوارها پنهان می شود و نگرانی خودش را از جبهه داخلی خودش ابراز می دارد زیرا می داند که ر مقابلش دشمنی قوی و جدی قرار دارد. ‌

وی تصریح کرد: از سال ۲۰۰۶ میلادی، آنها قدرت مقاومت را زیر نظر گرفته اند و ما را در سوریه زیر نظر داشتند تا کار به حایی رسید که طرح های دفاعی در شمال اسرائیل برای مقابله با احتمال آزادسازی الجلیل وضع کردند؛ به گونه ای که یک افسر بلندپایه اسرائیلی چند روز قبل گفت که حزب الله قویترین ارتش در خاورمیانه بعد از ارتش اسرائیل است. من با این ارزیابی موافق نیستم اما این بیانگر نگاه اسرائیل به این مقاومت است که می خواستند آن را در سال ۲۰۰۶ میلادی از بین ببرند.

دبیر کل حزب الله گفت: مقامت امروز با سلاح، تجهیزات، امکانات، توانمندی، تجارب، ایمان، عزم و شجاعت قویتر از هر زمان دیگری - از زمان آغاز کار خود-  در این منطقه است. ‌

نصرالله افزود: ما قویترین ارتش در منطقه بعد از ارتش اسرائیل نیستیم اما حزب الله قویتر از ارتش اسرائیل است زیرا مسئله، مسئله امکانات نیست بلکه ما از نظر ایمان به حق خود قویتر از اعتقاد شما (صهیونیستها) به مسئله باطل خودتان هستیم. ما امروز بیش از هر زمان دیگری به خداوند خود اطمینان و توکل داریم و به وعده وی برای پیروزی مجاهدان. این صداقت و ایمان و صبر امروز بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.  ‌

وی تاکید کرد: اگر مقاومت در سال ۲۰۰۶ میلادی ساقط می شد؛ آنها می خواستند سوریه را بعد از آن ساقط کنند. در هفت سال گذشته، هدف ساقط کردن سوریه به شیوه دیگری بود. اسرائیل در جنگ علیه سوریه تا امروز به طور کامل شریک است. این اسرائیل است که  تمام حمایت لازم را از گروههای تروریستی در جنوب سوریه کرد  برای یاری رساندن به این گروهها دخالت نظامی نیز انجام داد. همه مسئولان اسرائیلی می گفتند که منفعت اسرائیل در رفتن نظام سوریه است.

سید حسن نصرالله گفت: اسرائیل امید داشت که دمشق به یک پایتخت دوست برایش تبدیل شود اما امروز همه آرزوها و آمالش بر باد رفت. نه تنها جهان آماده است که جولان را به او بدهد بلکه جهان برای گفت‌وگو با سوری ها صف کشیده است زیرا آنها (صهیونیستها) نگران هستند. آنها امید داشتند که ارتش سوریه فروبپاشد. لیبرمن می گوید که ارتش قویتر از هر زمان دیگری بازخواهد گشت و وجود حزب الله و ایران شکست و ناکامی برای اسرائیل است. نبرد امروز نتانیاهو این است که ایران و حزب الله در سوریه باقی نماند. وقیحانه است که اسرائیل شکست خورده می خواهد شروط خود را بر چه کسی تحمیل کند؟ بر سوریه پیروز یا برحزب الله یا ایران؟

وی افزود: بسیاری از فشارها بر دولت سوریه برای حل وفصل موضوع مرزهای زمینی و دریایی به نفع اسرائیل است اما زمانی که اسرائیل شروط خودش را بر سوریه یا لبنان تحمیل کند؛ گذشته است. این سخن را روند واقعیت ها در طول ده‌ها سال ثابت کرده است. ‌

نصرالله تصریح کرد: اسرائیلی که می خواهد به ما القا کند که قوی است؛ در منطقه غزه محاصره شده و جدا شده از جهان با بحران روبرو شده است زیرا غزه پایدار و استوار است، و ثابت قدم هر روز جانفشانی می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: با به قدرت رسیدن ترامپ در آمریکا و محمد بن سلمان در عربستان، پیش نویس طرح معامله قرن را سرهم کردند و بهترین چیزی که اسرائیل می تواند روزی در سرمی پروراند؛ رویای تحقق این معامله قرن است.

وی افزود: برخی در دو سال اخیر می خواهند که بر ملت های منطقه این مسئله را تحمیل کنند که این معامله قرن سرنوشت است و گریزی از آن نیست اما چه کسی این را گفته است؟ همواره می آیند می گویند که این سرنوشت محتوم است اما واقعیت چیز دیگری است.

دبیرکل حزب الله افزود: این دیدگاه وجود دارد که معامله قرن ساقط خواهد شد اما من می گویم که مسئله نیازمند مطالعه و بررسی بیشتری است اما می گویم که این معامله قرن با مشکلات واقعی روبرو است و احتمال قوی وجود دارد که اگر معادلات را تحکیم ببخشیم، این معامله ساقط شود.

وی تصریح کرد: این امر به مخالفت همگی فلسطینی ها با این معامله برمی گرد. در فلسطین رهبری نیست که بتواند معامله ای را امضا کند که قدس را پایتخت رژیم اسرائیل می کند. آنها دل به تشویق و ارعاب فلسطینی ها بسته بودند که از این طریق کسی امضا کند.

وی همچنین به پایداری محور مقاومت و پیروزی ایران، عراق، سوریه و پایداری یمن و نیز وضعیت موجود در لبنان از یک سو و بحران های خود آمریکا و مشکلاتش حتی با دوستان و هم پیمانانش و نیز با روسیه و چین و پس رفت محور منطقه ای تحت سرکردگی عربستان در منطقه اشاره کرد و گفت: این محور در سوریه و عراق و در سوق دادن جهان برای محاصره ایران و اعمال تحریم ها در سایه ترامپ و نیز در جنگ خود علیه یمن شکست خورد. امروز از منطقه ضاحیه بیروت خطاب به منطقه ضحیان در صعده یمن می گویم که کسانی که شمار را به قتل رساندند؛ همان کسانی هستند که کودکان ما را در قانا و لبنان به قتل رساندند. همان کسانی که خون ما را در لبنان ریختند. همان طور که خون کودکان و زنان ما در لبنان پیروز شد؛ خون کودکان و زنان شما در یمن نیز پیروز خواهد شد.

وی افزود: عربستان دخالت می کند و در سوریه و عراق می جنگند. در جریان امور داخلی لبنان دخالت می کند. این کشور روزی نخست وزیر ما را بازداشت کرد؛ درحالی که دخالت کانادا را نمی پذیرد.

دبیرکل حزب الله گفت: سعودیها حتی با ترکیه هم مشکل بزرگی دارند. در جهان اسلام مشکل دارند. در مالزی نخست وزیری سعودی روی کار بود که در انتخابات کنار زده شد و الان پشت میله های زندان است. دولتی روی کار آمد که مواضع متفاوتی دارد. در پاکستان، دولتی که سعودیها میلیاردها دلار برایش هزینه کردند؛ نخست وزیرش اکنون پشت میله ای زندان است. دولتی در این کشور به ریاست نخست وزیر جدیدی تشکیل خواهد شد که موضع منصفانه ای در موضوع فلسطین، یمن، ایران دارد.

وی تصریح کرد: محور تحت سرکردگی عربستان در حال پس رفت  است و تصویر عربستان امروز در جهان اسلام و در ذهن جهانیان به این گونه است که عربستان کشور کسانی است که جهان را تهدید می کنند. عقب نشینی عربستان از تایید معامله قرن به این باز می گردد که درک  می کند این کار یک خودکشی است.

وی تصریح کرد: درپرتو این حقایق، می گوییم که هدف در سال ۲۰۰۶ و سالهای اخیر سلطه آمریکا بر منطقه بود. این امر شکست خورده است. جنگ ها به نتیجه ای نخواهد رسید و آنها اگر فکر جنگ کردن به سر آنها بزند؛ شکست خواهند خورد و اگر کسی می خواهد جنگ راه بیاندازد؛  ما از جنگ نمی هراسیم و آماده هستیم و در آن پیروز خواهیم شد.

دبیرکل حزب الله گفت: امروز به تحریم روی می آورند. ایران پایگاه قدرت اساسی در محور مقاومت است. ایران در کنار سوریه و عراق در رویارویی با گروههای تکفیری ایستاد. ایران در کنار لبنان و فلسطین ایستاد. موضع ایران در قبال تحولات یمن و منطقه روشن است. تحریم ها به این امید است که باعث شود تا محور مقاومت تضعیف شود.

وی با اشاره به تحریم های اقتصادی ترامپ علیه ایران برای برهم زدن اوضاع داخلی این کشور افزود: آنها به ناآرام کردن داخلی ایران دل بسته اند اما در توهم به سر می برند. وقتی انقلاب اسلامی ایران پیروز شد؛ جهان گفت که نظام ایران شش ماه دیگر وجود نخواهد داشت اما پایدار باقی ماند. ایران از سال ۱۹۷۶ میلادی با تحریم مواجه است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ایران امروز نه تنها امروز قویتر از هر زمان دیگری است بلکه قویترین است. هرگز نخوهند توانست خدشه به آن وارد کنند. نظام ایران نیرومند و ثابت قدم و استوار است و از ملت خود محافظت می کند. آنها که رویا در سر می پروند؛ بدانند که ملت ایران را نمی شناسند و در طول ۴۰ سال اخیر نیز آنها را نشناخته اند و آنها مسئولان ایرانی را هم نمی شناسند و همچنان کودن هستند. همه حماقت های دولت های آمریکا به تقویت قدرت ایران منجر شده است.

وی افزود: تحریم ها به اراده، قدرت و توان و عزم ما خللی وارد نمی کند. ما امروز قدرتمند هستیم و زیربنا و نیروی انسانی و امکاناتی داریم که باعث می شود تا از همه این مشکلات عبور کنیم.

سید حسن نصرالله با اشاره به همه تجارب گذشته گفت: ای ملت های مقاومت، ما قدرتمند بوده ایم و قدرتمند تر شده ایم و کسی نمی تواند تصور کند که وارد کردن ما در یک بحران کوچک می تواند به روحیه و عزم و اراده ما خللی وارد کند. امیرکایی که همه طرح ها و نقشه هایش شکست خورده است، ناتوانتر از آن است که جنگ به راه بیاندازند؛ نظیر آن جنگ هایی که در گذشته به راه انداخت. اسرائیل نیز همین طور است. ما امروز با پیروزی عراق و نزدیک بودن پیروزی در سوریه و در سایه پایداری در یمن و ثابت قدمی مسئولان و ملت ایران، قویتر از هر زمان دیگری هستیم.

وی گفت: درخصوص موضوع لبنان، امیدواریم که گفت وگو به تشکیل دولت منجر شود. ما بر گفت وگو اصرار می ورزیم و بر پرهیز از آمدن به خیابان و نیز حفظ امنیت و ثبات لبنان تاکید می کنیم که ارزشمند ترین چیزی است که در لبنان در داریم و باید همگان برای حفظ آن تلاش کنیم.

دبیرکل حزب الله افزود: اگر کسی دل به متغیرات منطقه ای بسته تا بر تشکیل دولت تاثیر بگذارد؛ امر بر او مشتبه شده است. این محور ما است که پیروز می شود. ما متواضع هستیم و اگر کسی دل به پیروزی محور مقابل دارد، منتظر بماند اما اگر محور ما پیروز شد، ما خواسته های دیگری خواهیم داشت و این حق ما است.

وی تصریح کرد: براساس سخنی که امروز آن را شنیدیم، دوست داریم به برخی رهبرانی که با آنها درخصوص رابطه با سوریه اختلاف داریم توصیه کنم که خود را در بند مواضعی نکنید که ممکن است از آن عقب نشینی کنند. اندکی منتظر بمانند و ببننید که سوریه به کجا می رود و ترکیه به کجا می رود و خود را مقید نکنند زیرا در نهایت لبنان یک جزیره منزوی نیست.

دبیرکل حزب الله گفت: در خصوص پرونده فساد و مبارزه با آن، تاکید می کنیم که این طرح جدی است و صرفا یک سخن انتخاباتی نبود است اما ساعت آغاز آن وقتی است که دولت آتی تشکیل شود.

وی افزود: ما با یک چشم انداز برای کاستن از فساد و متوقف کردن هدر رفتن اموال تلاش خواهیم کرد. ما یک روش و چشم انداز داریم و نمی خواهیم از کسی انتقام بگیریم یا مشکلی با کسی ایجاد  کنیم. مااز طریق یک چشم انداز واضح کار خواهیم کرد؛ همانطور که در مقاومت انجام دادیم. ما با همپیمانان درخصوص همکاری و حرکت با هم در این پرونده توافق کردیم.

سید حسن نصرالله گفت: اگر خواهان رشد و بهبود خدمات در لبنان هستیم، این امر نیازمند همکاری و تکامل است.

وی خطاب به اهالی جنوب و ضاحیه و بقاع لبنان گفت: کسی که رشد و آبادانی می خواهد، خواهان همکاری با حزب الله و جنبش امل است و کسی که درگیری با حزب الله و جنبش امل می خواهد، می خواهد که ما را به مکان دیگری ببرد؛ نه به رشد. به مکان دیگری که ما به سمت آن نخواهیم رفت. جنبش امل و حزب الله تصمیم تاریخی گرفته اند که با هم باشند و با هم با مشکلات مواجه شوند. چه کسی می تواند نقش محوری نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان در جریان جنگ ۳۳ روزه را نادید بگیرد؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    31 11
    درود
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    30 9
    درود بر مقاومت اسلامی.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    25 8
    خدا سلامت بدارد این سید شجاع وقهرمان بزرگ شیعه ومالک اشتر عمقام معظم رهبری را
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    29 23
    ایران امروز نه تنها امروز قویتر از هر زمان دیگری است بلکه قویترین است. هرگز نخوهند توانست خدشه به آن وارد کنند. نظام ایران نیرومند و ثابت قدم و استوار است و از ملت خود محافظت می کند
  • نادر IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    21 9
    ممنون
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    34 16
    خدا حفظش کند
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    29 4
    از سال ۲۰۰۶ میلادی، آنها قدرت مقاومت را زیر نظر گرفته اند و ما را در سوریه زیر نظر داشتند تا کار به حایی رسید که طرح های دفاعی در شمال اسرائیل برای مقابله با احتمال آزادسازی الجلیل وضع کردند؛ به گونه ای که یک افسر بلندپایه اسرائیلی چند روز قبل گفت که حزب الله قویترین ارتش در خاورمیانه بعد از ارتش اسرائیل است
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    20 5
    در هفت سال گذشته، هدف ساقط کردن سوریه به شیوه دیگری بود. اسرائیل در جنگ علیه سوریه تا امروز به طور کامل شریک است. این اسرائیل است که تمام حمایت لازم را از گروههای تروریستی در جنوب سوریه کرد برای یاری رساندن به این گروهها دخالت نظامی نیز انجام داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس