کد خبر 884240
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
ناو آمریکایی

مسکو نسبت به ورود به یک ناو آمریکایی به دریای سیاه واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، یک عضو مجلس دومای روسیه نسبت به ورود ناو آمریکایی «یو.اس.اس.کارنی» به دریای سیاه واکنش نشان داده و گفته است مسکو به این اقدام پاسخ خواهد داد.

نماینده عضو مجلس دوما همچنین گفته است که روسیه نسبت به دریای سیاه دارای حساسیت‌های امنیتی است و مسکو برنامه‌های کنترل امنیتی خود را همچنان در دریای سیاه دنبال خواهد کرد.

این مقام روسی ضمن آن که ورود ناو آمریکایی «کارنی» را مخرب عنوان کرده، این اقدام واشنگتن را با هدف فشار بیشتر بر روسیه توصیف کرد و افزوده است هر تصمیم احتمالی آمریکا برای تاسیس پایگاه دائمی در دریای سیاه از سوی مسکو به عنوان یک تهدید جدی قلمداد می‌شود.

نیروی دریایی ششم آمریکا اوایل روز سه شنبه در بیانیه‌ای از ورود «ناو آمریکایی یو.اس.اس.کارنی» و مجهز به موشک‌های هدایت شوند به دریای سیاه با هدف انجام ماموریت امنیتی دریایی خبر داده است.

پیش از این در ماه «می» نیز کاروانی از چند ناو جنگی ناتو با هدف عملیات امنیتی وارد دریای سیاه شده بودند که با واکنش روسیه روبرو شد.

دریای سیاه در جنوب غربی روسیه و در میانه ی کشورهای ترکیه، بلغارستان، رومانی  و گرجستان قرار گرفته و با توجه به حساسیت روسیه در ارتباط با مسئله اوکراین و الحاق شبه جزیره استراتژیک کریمه به روسیه، هرگونه حضور ناوهای آمریکایی و اروپایی در این منطقه با واکنش مسکو مواجه می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
    7 4
    خخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس