کد خبر 884090
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
سعید آذری

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن دلیل ۹۵ درصد درگیری‌هایی که بین هواداران در ورزشگاه‌ها رخ می‌دهد را بی‌ارتباط به فوتبال می‌داند.

به گزارش مشرق،‌ سعید آذری درباره دربی روز جمعه اصفهان بین تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان و برخی حواشی فوتبال ایران صحبت کرده که آن را در زیر می‌خوانید:

قرعه‌کشی لیگ عجیب و غریب است

وی درباره رویارویی ذوب‌آهن و سپاهان در هفته چهارم لیگ برتر گفت: وقتی که به سه, چهار سال گذشته نگاه می‌کنم برایم جالب است که در این سال‌ها همیشه دربی تهران در هفته هشتم و دربی اصفهان در هفته چهارم برگزار می‌شود. این نکته جالبی است که همیشه در قرعه‌کشی این‌طور می‌شود. با توجه به اینکه دربی اصفهان همیشه در اوایل لیگ است, ممکن است جذابیت‌ بالایی نداشته باشد, البته نتایج هفته‌های اخیر تیم‌ها نشان می‌دهد که دو تیم به آمادگی نسبی رسیده‌اند, اما مطمئناً اگر دربی اصفهان چند هفته دیرتر مثل هفته نهم برگزار می‌شد, شاید کیفیت بالاتری داشت. با قرعه‌کشی عجیب و غریبی که برگزار می‌شود, آخر نفهمیدیم چطور می‌شود که هر سال دربی اصفهان در هفته چهارم برگزار و باعث می‌شود بازی با کیفیتی را شاهد نباشیم.

دو تیم 5 امتیازی هستند اما انتظارات از سپاهان وحشتناک بالاست

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن درخصوص آمادگی دو تیم برای دربی اصفهان تصریح کرد: دربی همیشه برای همه و خصوصاً برای هواداران جالب است که سالی دوبار در لیگ و شاید یک بار هم در جام حذفی برگزار شود. این جذابیت برای همه وجود دارد و جدا از اینکه این بازی مانند دیگر مسابقات 3 امتیاز دارد اما دربی اصفهان حواشی خاص خودش را دارد.  دو تیم در شرایطی هستند که با 5 امتیاز انتظارات از آنها بالاست, مخصوصاً از سپاهان که با تغییراتی که داشته انتظارات از این تیم وحشتناک بالاست و برای همین باعث می‌شود تا آنها در این بازی هم به دنبال نتیجه باشند. همین موضوع باعث می‌شود تا ضریب حساسیت بازی نیز بالا برود. امیدوارم مثل همیشه شاهد یک بازی جوانمردانه و تماشاگرپسند باشیم.

سکوهای فولادشهر برای هواداران 50-50 خواهد بود

آذری با اعلام این خبر که قرار است سکوهای ورزشگاه فولاد شهر به طور 50-50 بین هواداران دو تیم تقسیم شود, عنوان کرد: با اینکه ما میزبان این بازی هستیم و این حق را داریم که فقط 10 درصد از گنجایش ورزشگاه را در اختیار تیم میهمان قرار دهیم اما با توجه به اینکه این دربی متعلق به مردم اصفهان است, تصمیم گرفتیم سکوها را مساوی بین هواداران دو تیم تقسیم کنیم. قدم هواداران سپاهان روی چشم ما, البته این انتظار را هم نداریم که در بازی برگشت سپاهانی‌ها همین کار را انجام دهند. این تصمیم را بر اساس استراتژی خودمان اتخاذ کردیم.

تنش‌ بین هواداران در ورزشگاه‌ها متاثر از فشارهای اجتماعی است

آذری در ادامه به درگیری‌هایی که در هفته سوم لیگ برتر بین هواداران برخی از تیم‌ها در ورزشگاه‌ها رخ داد اشاره کرد و گفت: دلیل این حرکات بیشتر مسائل قومیتی است. نباید بحث‌های بین ترک و لر و فارس و عرب را به ورزشگاه‌ها تسری بدهیم. این‌ها وجهه فوتبال را خراب می‌کند. دیشب (دوشنبه) صحبت‌های طرف‌های خوزستانی و تهرانی را در برنامه نود شنیدم, فکر می‌کنم این اتفاقات برای خارج از فوتبال‌ است.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن درخصوص حضور هواداران در ورزشگاه فولادشهر برای تماشای دیدار دربی اصفهان, تصریح کرد: تا کنون در اصفهان کمتر شاهد این ماجراها بوده‌ایم. منکر حساسیت این بازی نمی‌شویم اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که خیلی از تنش‌هایی که در ورزشگاه‌ها وجود دارد, متاثر از فشارهای اجتماعی است و شاید مردم می‌خواهند خودشان را در ورزشگاه تخلیه کنند,‌ اما بیایم این فضا را از فوتبال دور کنیم. درگیری‌هایی که در ورزشگاه‌ها رخ می‌دهد, برای ضریب حساسیت فوتبال نیست و منشا آن از جایی دیگر است.

وی گفت: باید بدانیم که هر رفتنی, آمدنی دارد. وقتی در تهران اتفاقاتی رخ می‌دهد این جریانات به خوزستان هم کشیده می‌شود و برخی‌ها به دنبال تلافی کردن می‌روند. در این میان نقش مدیران هم مهم است. در این باره با تابش (مدیرعامل باشگاه سپاهان) هماهنگی خواهیم کرد و فکر نمی‌کنم در دربی اصفهان این اتفاقات رخ دهد اما تلاش‌مان روی این است که هواداران فقط تیم‌های خود را تشویق کنند . امیدوارم یک بار دیگر مردم اصفهان نشان بدهند که فوتبال می‌تواند عامل همبستگی و شور و شعف باشد, نه نفرت و درگیری. ذات فوتبال دوستی است.

دلیل 95 درصد درگیری‌ها در خارج از فوتبال است

وی با اشاره به احکام کمیته انضباطی که هواداران را از حضور در ورزشگاه‌ها محروم می‌کند, خاطرنشان کرد: این مشکلات هیچ ربطی به حکم ندارد. اینها مباحث غیر فوتبالی است و باید مشکلات ریشه‌ای حل شوند. مردم عصبانی هستند و باید ریشه خشم آنها شناسایی شود تا با رفع آن با خیال راحت مردم به ورزشگاه بیایند. مردم نباید بین تبریز و تهران تبعیضی احساس کنند. همه باید بدانیم در یک مملکت و زیر یک پرچم و با عقبه‌ای چند هزار ساله زندگی می‌کنیم. مردم ما باید متوجه شوند که در این کشور بین فارس و ترک و لر و بلوچ و عرب و کرد هیچ تفاوتی وجود ندارد و همه در توزیع امکانات یکسان هستند. این مشکلات یک بحث جامعه‌شناسی می‌خواهد اما می‌توانم بگویم که دلیل 95 درصد درگیری‌هایی که در ورزشگاه‌ها رخ می‌دهد برای غیر از فوتبال است. مردم نه فقط در ورزشگاه بلکه حتی پشت چراغ قرمز نیز به دنبال یک جرقه هستند.

آذری افزود: با حکم کمیته انضباطی این چیزها درست نمی‌شود. تا چه زمانی محروم کنند؟ آن هم در حالی که محرومیت تماشاگر با درآمدزایی فوتبال و روح این رشته منافات دارد. اینها پرت و پلاست و من به آنها اعتقاد ندارم. البته باید در ورزشگاه‌ها برخورد انتظامی هم وجود داشته باشد اما این روزها روزهای خوبی نیست و نباید اجازه دهیم که این مسائل در ورزشگاه‌ها عادی شود.

برای رویارویی با قلعه‌نویی حساسیتی نداریم

وی در واکنش به رویارویی ذوب‌آهن با امیر قلعه‌نویی, سرمربی فصل گذشته خود, اظهار داشت: این مسائل در عالم فوتبال طبیعی است. امیرخان یکی از بهترین دوستان ما است اما این فلسفه فوتبال است و رقابت‌مان همیشه شرافتمندانه خواهد بود. هیچ‌وقت در این باره حساسیت خاصی نداشته‌ایم و در گذشته نیز برخی از دوستان سرمربی تیم‌های دیگری شدند و با تیم سابق‌شان بازی کردند. اینکه قلعه‌نویی به سپاهان رفته ما حساسیتی نداریم.

اگر حسن‌زاده به آمادگی نرسد باید به تیم دیگری برود

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در خصوص وضعیت رضا حبیب‌زاده که از ناحیه فک دچار شکستگی شده بود و همچنین که آیا قرار است این باشگاه بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرد, توضیح داد: این بازیکن یک عمل جراحی خیلی خوب را زیر نظر دکتر گلستانی داشته که باید از این جراح تشکر کنم. حبیب‌زاده باید بعد از گذراندن دوران استراحت اجباری, سریع‌تر به تیم اضافه شود. فعلاً در دستور کارمان نیست که بازیکن جدیدی جذب کنیم اما اگر مسعود حسن‌زاده نتوانست در 12-10 روز آینده خودش را به آمادگی برساند مجبوریم تصمیمات دیگری بگیریم. برای نقل و انتقالات تا 10 شهریورماه وقت هست و اگر این بازیکن نتواند به خودش را به تیم برساند, باید به تیم دیگری برود.

گروهی پیشنهاد دادند که تیم پایه ما را به اردوی ایتالیا ببرند!

آذری درباره حادثه‌ای که در جریان اردوی باشگاهی یزدی در گرجستان رخ داد و باعث درگذشت دو نوجوان شد و آیا اینکه در اصفهان نیز این دست اتفاقات رخ داده یا خیر, خاطرنشان کرد:  تاکنون شاهد رخ دادن این فجایع در اصفهان نبوده‌ام، البته اخیراً گروهی آمدند پیش ما و گفتند که می‌خواهیم بازیکنان تیم‌های پایه شما را به ایتالیا ببریم که ما هم گفتیم در ذوب‌آهن سازوکار مشخصی داریم و این کار را نمی‌توانیم انجام دهیم.  امیدوارم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم. روی صحبتم با خانواده‌ها است, با این فضایی که در فوتبال وجود دارد به هرکسی اطمینان نکنند. در کشور باشگاه‌های بزرگی وجود دارند که صاحب سبک هستند و خانواده‌ها نباید بچه‌های معصوم خود را به افراد غیر حرفه‌ای بسپارند. کمیته اخلاق دارد موضوع را پیگیری می‌کند و باید از این کمیته به خاطر تلاش‌هایی که برای ایجاد فضای سالم می‌کند, تشکر کنیم.

چطور یک فرد 19-18 ساله در یزد مدیرعامل یک باشگاه می‌شود؟

وی اضافه کرد: اخیراً در ذوب‌آهن فردی را به خاطر همین سوءاستفاده‌ها از باشگاه اخراج کردیم اما چند روز پیش خانواده‌هایی برای شکایت از او به باشگاه آمده بودند. باشگاه‌ها باید برای خانواده‌ها وقت بگذارند تا این مردم به آنها اعتماد کنند و دیگر سراغ باشگاه‌های غیر رسمی نروند. درباره اتفاق تلخی که برای دو نوجوان یزدی رخ داده یک سؤال در ذهنم به وجود آمده؛ اینکه کدام سازمان مجوز اعزام این تیم به گرجستان را داده است؟ مدیرعامل باشگاه را نشان می‌دهند که فکر نمی‌کنم بیشتر از 19-18 سال داشته باشد اما در این فضا می‌آید و مدیرعامل یک باشگاه می‌شود! مدیرعاملی یک باشگاه شرایط خاص خودش را دارد و دیدم که برخی‌ها سعی داشتند خودشان را از این ماجرا مبرا کنند. مدیرعاملی فرد باید در کمیسیون ماده 5 تایید و از اداره کل ورزش هر استان مجوز گرفته شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس