کد خبر 883753
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
حسین شمسیان

اکنون با تشکیل شعب ویژه با اختیارات و آئین دادرسی خاص، آنهم برای حداقل دوسال(که کاش تا ابد تمدید شود) می توان امید زیادی به رفع همه این نارضایتی ها داشت.

به گزارش مشرق، حسین شمسیان کارشناس مسائل سیاسی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

نامه آیت الله آملی لاریجانی به محضر مقام معظم رهبری و اجازه خاص ایشان،یکی از مهمترین رخدادهای قضایی پس از انقلاب است.

کسانی که معتقدند«رئیس قوه قضائیه برای انجام وظایف ذاتی خود کسب اجازه کرده» اطلاعات حقوقی ندارند و خوب است در نظر بگیرند که آنچه در این استجازه طلب شده، گره های کور و ناراضی کننده در آئین دادرسی بود که با وضعیت مجلس و دستکاری لوایح قضایی در دولت، امیدی به گشودن آنها نداشتیم.

یادداشت دیگری از حسین شمسیان را بخوانید:

و اما چه باید کرد!؟ +عکس

تاخیر در تابستان داغ! +عکس

شبِ سیاهِ آرزوهای بر باد رفته

طولانی شدن دادرسی، تبدیل قرار بازداشت مجرمین به قرار  وثیقه و کفالت، عدم افشا نام مجرمین ، رفت و برگشت مکرر پرونده بین مرجع تحقیق و دادگاه،تخفیف مجازات محکومین و ... از بدترین موضوعاتی بود که موجب نا امیدی مردم از رسیدگی عادلانه در محاکم قضایی شده بود ،در حالیکه بخش مهمی از این نقائص، حاصل قانون گذاری های جهت دار بود.

اکنون با تشکیل شعب ویژه با اختیارات و آئین دادرسی خاص، آنهم برای حداقل دوسال(که کاش تا ابد تمدید شود) می توان امید زیادی به  رفع همه این نارضایتی ها داشت.

این یک فرصت مهم و تاریخی در دست قوه قضائیه است که با قرار گرفتن شخصی مثل حجت الاسلام اژه ای در راس آن، امیدها را به موفقیت بیشتر کرده است.
دعا کنیم این آزمون، آزمون سربلندی و روسپیدی دستگاه قضا باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس