کد خبر 883480
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
واردات

بر اساس بخشنامه گمرک، ترخیص کالاهای غیر اساسی وارد شده با رویه بانکی منوط به ارائه تاییدیه سازمان حمایت از مصرف کنندگان مبنی بر اخذ ما به التفاوت نرخ ارز شد.

به گزارش مشرق، در بخشنامه دفتر واردات گمرک ایران به گمرکات اجرایی که روز ۲۰ مردادماه صادر شد، آمده است، با توجه به مصوبه هیئت دولت در خصوص سامان دهی و مدیریت بازار ارز، ترخیص کلیه کالاهای وارداتی با رویه بانکی به جز کالاهای موضوع بند ۱ مصوبه مذکور(کالاهای اساسی) منوط به ارائه تاییده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  مبنی بر اخذ ما به التفاوت نرخ ارز  در زمان پرداخت و نرخ ارز بازار در تاریخ ترخیص میباشد.

براساس این بخشنامه ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز بوده و بنابراین در خصوص انجام تشریفات گمرکی رعایت بخشنامه های مربوطه الزامی است.واردات طلا (ساخته شده) بدون محدودیت با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت انجام تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده و سایر وجوه متعلقه مجاز است.

بر این اساس واردات طلای خام (‌شمش استاندارد) با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی و رعایت سایر مقررات از پرداخت حقوق، عوارض قانونی و مالیات ارزش افزوده معاف شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
    0 0
    طبق این بخشنامه خیلی از شرکت های تولیدی ورشکست می شوند. تکلیف تولید کننده ای که طی قرارداد ریالی بدون تعدیل قیمت، برای ساخت کالای خودش اقدام به واردات کرده چیه؟ از کجا باید این ما به التفاوت رو پرداخت کنه؟ چرا برای تولید کننده هیچ استثنایی قائل نشدند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس