یمن1.jpg

رزمندگان یمنی حمله گسترده شورشیان وابسته به ائتلاف عربی، غربی وصهیونیستی به مناطق مرکزی استان الحدیده را دفع کردند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از غرب یمن حاکیست، آرامش نسبی در حومه جنوبی فرودگاه شهر ساحلی الحدیده برقرار شده و نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله بر منطقه اشراف کامل دارند.

اما از مناطق مرکزی استان الحدیده خبر می رسد، ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی برنامه جدیدی را برای اشغال مناطق مرکزی استان الحدیده و قطع ارتباط نیروهای یمنی با مناطق جنوبی پیش بینی کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای شورشی تحت فرمان ائتلاف در روزهای گذشته حملات سنگین و گسترده ای را از حومه شهر «التحیتا» علیه نیروهای ارتش و انصارالله در حومه غربی شهر «الزبید» انجام دادند.

به گزارش مشرق، صدها تن از نیروهای شورشی حملات خود را برای اشغال شهر راهبردی «الزبید» با پشتیبانی هوایی و دریایی آغاز کردند اما نیروهای یمنی در چندین مرحله موفق به دفع حملات شدند و دهها تن از نیروهای شورشی را به هلاکت رساندند.

نیروهای یمنی برای جلوگیری از پیشروی ها، دهها تله انفجاری را هم در حومه غربی شهر  «الزبید» و در نزدیکی خط تماس با نیروهای شورشی کار گذاشتند و در کمین های متعدد موفق شدند خسارت های سنگینی به آنان وارد کنند.

به گفته یک منابع میدانی، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در روزهای گذشته با موشک های ضد زره هم توانستند دهها خودروی نظامی نیروهای شورشی را در این محور منهدم کنند و شماری قابل توجهی از آنان را به هلاکت برسانند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای یمنی همان راهبرد دفاع در جنوب فرودگاه الحدیده را در حومه غربی شهر «الزبید» اجرا می کنند، افزود: نیروهای یمنی در این شیوه مقاومت، حداکثر تلفات نظامی و خسارت را از نیروهای شورشی گرفتند و آنان را در منطقه فلج و زمین گیر کرده اند.

به گزارش مشرق، شهر راهبردی زبید علاوه بر این که مناطق شمالی و جنوبی استان الحدیده را به یکدیگر متصل می کند، نقظه اتصال مناطق جنوبی استان تعز به شهر الحدیده و مناطق مرزی عربستان در استان الحجه است.

مسیر سه راه «المخاء» در جنوب غرب استان تعز تا سه راهی «تعز - صنعا - الحدیده» در از شهر زبید می گذرد و همین مسئله اهمیت این شهر راهبردی را چند برابر کرده و برای طرفین درگیر  بسیار مهم است.

از نوار ساحلی استان الحدیده خبر می رسد، مناطق مهمی از جمله «الفازه، مجیلس، الجاح و ...» تحت کنترل نیروهای یمنی هستند و حملات سنگینی هوایی و دریایی ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به نیروهای شورشی کمکی نکرده است.

در حال حاضر، حدود ۳۰ درصد از استان الحدیده شامل مناطق غربی و جنوبی از جمله «التحیتا، الحیس، مغرس، الخوخه و ...» در اشغال نیروهای شورشی است؛ در جریان درگیری های ۳ ماه گذشته حدود ۳ هزار و ۷۸۵ در نوار ساحلی استان الحدیده به هلاکت رسیده اند.

حدود ۶ هزار و ۴۳۵ تن دیگر از نیروهای شورشی در جریان درگیری ها در این محور زخمی شده اند که به بیمارستان های «عدن، المخا و ...» و حتی مراکز درمانی کشورهای هند و مصر انتقال داده شده اند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله تاکنون حدود ۳۲۵ خودروی زرهی و مجهز به دوشکا نیروهای شورشی را در نوار ساحلی استان الحدیده (حومه جنوبی فرودگاه، تحیتا، الفازه و... و.) منهدم کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    66 15
    افرین بر این دلاوران و سلحشوران یمنی. لعنت بر مفته خوران سوریه که کشورشون را به باد دادند
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
      2 1
      همه مردم سوریه که مفتخور نیستند. نه اینکه توی ایران نداریم. همین مسئله ارز و دلار و سکه، از طرف چه کسانی طراحی،برنامه ریزی و اجرا شد؟ دشمن بغل گوش ات ایستاده، با قیافه موجه، می تدبیرند و تکرار می کنند.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    63 5
    کار بلد هستند نیروهای یمنی الان در چندین مرحله موفق به دفع حملات شدند و دهها تن از نیروهای شورشی را به هلاکت رساندند
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      31 1
      خدا انصارالله رو پیروز کنه ان شاء الله، ولی من تا حالا فکر میکردم کل مناطق غربی و خصوصا تنگه باب المندب دست حوثی هاست!
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    6 37
    خخخخخخخخخ
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    30 4
    موافقم. باید حرکت های تند و طوفانی را آغاز کرد و درخشید در صحنه های نبرد آتشین
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    30 15
    خاک یمن را برای حنگ بزرگ حفظ کنید به زودی جنگ بسیار بزرگی شروع خواهد شد
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    28 9
    با بستن تنگه هم خیلی چیزها حل میشود
  • US ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    37 4
    زنده باد دلاور مردان انصارالله....اصلاح طلبا یکم از این یمنیا غیرت یاد بگرن
  • رضا IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    10 8
    مشرق دلم میخواد بزنم تو سرت! البته این کامنت ربطی به یمن نداره ها ! چرا امروز تیتر نزدی در مورد شورش مردم زخمی و کشته شدن اونها در پورتلند امریکا؟؟؟ چرا نمی نویسی سقوط حکومت امریکا !!! و ندای مردم مگه امد نیوز ازین کارها نمی کنه؟؟ موضع خودت رو مشخص کن .
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    2 3
    اینجوری که نشون دادی درصد کوچکی میشن
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    13 2
    خداوندا عنایت نصرت
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    7 19
    خاک بر سرت مشرق
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      13 3
      خاک بر سر خودت
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    9 4
    الله اکبر همه جاش عربستان گرفته پاشید کاری کنید الله اکبر
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    15 13
    مرگ بر ترکیه احمق نوکر عربستان و امریکا مرگ بر پانترک احمق زنده باد یمن
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    1 0
    زنده باد مقاومت درمقابله شیطان بزرگ و دلاورمردان بمنی درمقابله با اشغالگران ال سگود. نوکران سهیونیست
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    2 0
    به نظرم ما امروز حس نمیکنیم, اما مقاومت این روزهای یمن مثل ۸سال دفاع مقدس در تاریخ ثبت خواهد شد...
  • US ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    8 1
    حداقل یه عددی می گفتید که باور پذیرتر باشد. 3800 نفر ؟! اصلا امار این ها رو از کجا اوردید ؟
  • US ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
    2 10
    مشرق خیلی حالم گرفته این موقع شب.فقطم تو سایت خودت میام تو این سایتای خبری.آدم مذهبی هم زیاد نیستم.نظرم رو لطفا بذار.خیلی دلم برای یمنی ها میسوزه.بین کشورهای خلیج فارس فقیرترین مردم دنیا هستن.عربستان و امارات بجز یه مشت سرباز شکم گنده ندارن بخاطر همین از همه دنیا از کلمبیا آفریقا همه جا مزدور و آدمای شرور رو بجون یمنی ها انداختن.هدفشون هم ضربه به ایران و انقلاب امام خمینی و خوش خدمتی برای اسراییله.از سر کنجکاوی یه روایتهایی خوندم که حوادث یمن و سلحشوریهاشون سرآغاز ظهور امام زمان هستش.یعنی تا محرم میشه نشانه های ظهور کامل بشه.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس