مهاجران

کافی است "24 ساعت چشم خود را هم بگذارید" تا اروپا در مواجهه با سیل مهاجران و محموله‌های مواد مخدر، کابوس را به عینه ببیند. هزینه تحریم نسل جوان ایران را جوانان اروپا هم باید بپردازند.

سرویس سیاست مشرق - سال‌هاست که جوانان رشید این مرز و بوم، در پاسداری از مرزهای کشور و مبارزه با دسته‌های تا بن دندان مسلح اشرار و سوداگران مواد مخدر که اسناد پشتیبانی از آن‌ها توسط دشمنان عیان است، در خاک و خون می غلتند.

سال‌هاست برای آن که اروپا زیر هجوم سیل مهاجران جنوب آسیا زانو نزند و جوانان اروپایی ظرف یکی دو سال با مرفین و هروئین‌های ارسال شده از افغانستان و دیگر مراکز تولید مواد مخدر در مجاورت مرزهای ما، «عملی» و «چرتی» نشوند، جمهوری اسلامی ایران هزینه های سنگین جانی و مالی می دهد.

بحران پناهندگان، مهم‌ترین معضل اتحادیه اروپاست

این در حالی است که در همه این سال‌ها، اروپایی‌ها و سایر کشورهایی که از مبارزه جمهوری اسلامی با مواد مخدر و باندهای قاچاق انسان به شدت منتفع شده‌اند، کوچک‌ترین کمکی به لحاظ مالی و تجهیزاتی و لجیستیک به کشور ما نکرده‌اند و بر اساس گزارش‌های علنی و غیرعلنی، کشورهای غربی حتی از دادن حیاتی‌ترین ملزومات مورد احتیاج برای مبارزه با اشرار مسلح و باندهای قاچاق مواد مخدر به جمهوری اسلامی خودداری کرده‌اند.

در چنین شرایطی، که با خروج آمریکا از برجام، حیات این توافق به لزوم متعهد بودن طرف های اروپایی به تعهدات واقعی و عملی خود وابسته‌ است و عملا هیچ گونه پیشنهاد درخور و مشخصی در این زمینه از اروپا به دست مسوولان کشور نرسیده، وزیر کشور اخیرا در جلسه‌ای، به دین سنگین اروپا به ایران در زمینه جلوگیری از جریان یافتن سیل مهاجران و مواد مخدر به اروپا اشاره کرد و تلویحا و به نحوی ظریف اروپایی‌ها را تهدید کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، که به عنوان وزیر کشور، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر هم هست در 12 تیرماه امسال، در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به وقوع ۱۰ هزار درگیری ظرف پنج سال در راستای مبارزه با مواد مخدر از جامعه بین‌المللی به دلیل بدعهدی و پشت کردن به قوانین بین‌المللی نظیر خروج از برجام انتقاد کرد.

.

رحمانی فضلی با بیان این که افرادی که ادعا می‌کنند می‌خواهند با مواد مخدر مبارزه کنند در زمان تحریم به ما حتی سگ‌های مواد یاب و تجهیزات ایکس‌ری ندادند، اظهار کرد:

"آن‌ها به بهانه تحریم هیچ کمک مالی نیز به ایران نکردند. به عنوان یک هشدار می‌گویم اگر جمهوری اسلامی به عنوان کشوری معتقد به آموزه‌های دینی با این مسائل برخورد نمی‌کرد و وزیر کشور ۲۴ ساعت چشمانش را روی هم می گذاشت بیش از ۵۰۰۰ تن ماده مخدر از مرزهای ایران به سمت غرب حرکت می‌کرد."

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۰۰ شهید و چندین برابر در این راه مجروح شده‌اند، گفت:

"در سوریه دیدیم که وقتی تعداد اندکی از مهاجران به سمت اروپا رفتند چه غوغایی شد. به عنوان وزیر کشور و مسئول امنیت داخلی می گویم اگر ۲۴ ساعت چشمانم را روی هم بگذارم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند ولی ما از نظر دینی و انسانی این کار را نمی‌کنیم و به قوانین و صلح بین‌الملل پایبندیم ولی باید پرسید چرا دیگران به این قوانین پایبند نیستند؟ "

در حالی که اروپا به عنوان متحد آمریکا، روی موضوع FATF که مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم است، به شدت پافشاری می کند و آن را پیش شرط غیرقانونی انجام تعهدات قانونی خود برای اجرای تعهدات برجامی خود قرار داده، وزیر کشور پرده از خیانت دیگر اروپایی‌ها در همین زمینه برداشت:

"مگر اروپائیان معتقد نیستند باید با پولشویی در قاچاق کالا و مبارزه با تروریسم مبارزه کرد؟ بنابراین باید از آن‌ها پرسید چند شبکه پولشویی شناسایی شده‌اند؟ چرا به ما این اطلاعات را نمی‌دهند. ما می‌گوییم به ما اطلاعات بدهید و درگیر شدن و اقدام را به ما بسپارید... حتی یک بند اطلاعات در حوزه مبارزه با مواد مخدر، شبکه‌ها و نقل و انتقالات به ایران داده نشده است. "[1]

حال باید از وزیر کشور و رییس جمهور محترم پرسید که چه چیز باعث می شود که از ابزارهای فشار و چانه‌زنی کشور برای مقابله با تحریم‌های ناجوانمردانه، نامشروع و غیرقانونی آمریکا علیه ایران استفاده نمی شود؟ چرا طبق گفته وزیر کشور، خون جوانان این مرز و بوم باید صرف تامین امنیت اروپا شود، در حالی که اروپایی‌ها در کمال بی‌اخلاقی و ناجوانمردی، کوچک‌ترین گامی در جهت کمک به ایران در این مبارزه سهمگین نکرده‌اند؟

شهدای گلگون کفن مبارزه با مواد مخدر

چرا در حالی که اروپا لوایح FATF را، که به معنای خلع سلاح کامل ما برای دور زدن تحریم‌هاست، به عنوان پیش‌شرط اقدامات ناچیز و غیرموثر خود برای حفظ برجام قرار داده‌اند، دولت محترم به جای آن که برای یک بار هم شده، مزه‌ی قدرت جمهوری اسلامی را با اقتدار به اروپایی‌ها نشان دهد، خود به ابزار لابی و چانه زنی آن‌ها تبدیل شده تا این لوایح خطرناک و ضد امنیت ملی (علی رغم نظر منفی رهبر معظم انقلاب، تفسیر مخالف شورای نگهبان و مجمع تشخیص) به هر نحوی به تصویب برسد؟

باید خطاب به وزیر کشور محترم گفت که کافی است که به قول خودتان" 24 ساعت چشم‌هایتان را هم بگذارید" تا عوض شهید و مجروح شدن جوانان ایرانی، جوانان اروپایی تاوان پس بدهند و اقتصاد بحرانی اروپایی‌ها با سیل مهاجران در خطر فروپاشی قرار بگیرد تا آن‌گاه برای انجام تعهدات قانونی خود در برجام، پیشقدم شوند. کافی است که جمهوری اسلامی برای مدت محدودی به جای درگیر شدن با کارتل‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر و همچنین هزینه انتقال و اسکان مهاجران، در یک کریدور محافظت شده، راه انتقال مهاجران جنوب آسیا و محموله‌های مواد مخدر را به سوی اروپا باز بگذارد (چرا که مقصد 90 درصد مهاجران و قاچاقچیان اروپاست)، تا کل اروپا با یک کابوس سهمگین مواجه شود تا عمق نفوذ و دست برتر ایران را لمس کنند. آن‌گاه در سیاست‌های خود در قبال ایران (که عینا سیاست‌های نیابتی کاخ سفید است) تجدیدنظر جدی خواهند کرد.

بگذارید یک بار هم شده، مردم لندن، پاریس، بروکسل و ...بفهمند که وقتی با نقطه ثقل غرب آسیا چنین دشمنانه برخورد می کنند، چه تبعاتی را باید تحمل کنند. بگذارید یک بار هم شده، جوانان اروپایی در کنار جوانان ایرانی مزه تضییقات و بی عدالتی‌های حاصل از تحریم‌های ایران را بچشند، آن‌گاه یقین بدانید که سیاست‌ها و رویکردها تغییر خواهد کرد.

اروپا باید «ناچار» شود که هزینه‌های تحریم ایران را جبران کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 150
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 33
  • علی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    111 4
    آقای وزیر کشور برای سر عقل آوردن مسئولین اروپا این بهترین تهدید است که بجای اینکه خسارت جانی و مالی برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر برای عدم ورود مواد به اروپا را ایران بپردازد در صورتی که اروپائیان همچنان با امریکا همنوایی کنند در تحریم ایران از این به بعد ایران هیچگونه برخوردی با ترانزیت کنندگان مواد مخدر با اروپا نخواهد کرد لااقل آنها مدتی مشغول مبارزه و تامین هزینه های آن شوند
    • سلام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      23 0
      آقای وزیر اروپا با عوامل مجرم مواد مخدر با دسیسه حقوق بشر که عامل آن لابی مافیای مواد مخدر در مجالس و دولتهای آن کشورها است کشور عزیزم را بجای حمایت در مقابله به مجرمین مواد مخدر و قاتلان سربازان این مملکت دولت و قوه قضائیه کشورم را به عدم رعایت حقوق بشر متهم کردند - مرحوم امیر کبیر تا باین جماعت بی مرام غربی و عوامل آنها مواجه شد به مردم ایران گفت با جماعتی فاقد هر گونه مرام و انسانیت مواجهیم
    • قاچاقچی بی سلاح IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      26 1
      طرح مورد حمایت اینجانب و همکارانم است ؛ مالیات و حق ترانزیت را هم پرداخت می کنیم
    • قاچاقچی بی سلاح IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      22 2
      طرح مورد حمایت اینجانب و همکارانم است ؛ مالیات و حق ترانزیت را هم پرداخت می کنیم
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      43 2
      دولت اجازه ترانزیت مواد از افغانستان به ایران و از ایران به اروپا بدون سر و صدا اجرا کند درامد ان از درامد کل نفت ایران بیشتر است و تحریم نفتی هم دیگر اثر نمی کند . خود قاچاقچیا حاضرند فقط اجازه عبور به انها داده بشه و هیچ موادی هم در داخل ایران نمی فروشند . غرب امده ایران را از پا دربیاره ما هم باید به این شیوه متوسل بشیم . لطفا نظر من را منتشر کنید
    • حسین PL ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      26 0
      دولت حال و حوصله این کارا رو نداره , این دولت وظایف اساسی خودش را انجام نمیده چه برسه به این که بیاد چنین حرکات شجاعانه ای انجام بده.
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      16 5
      خدایی راست میگی ، ما هم یه ساله که بیماریم لا اقل برسم تو کار قاچاق مواد به اروپا یا کشت مواد تازه ثواب هم داره.
    • سعید IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      1 4
      خیلی فسفر مغزتون رو همینجوری مفتی مفتی هدر ندید بهتون فشار میاد
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      2 3
      من ساکن استان مرکزی هستم . من از قدیمی ها و پیرمردها روستایمان شنیدم در زمان شاه در روستای ما دولت خودش خشخاش می کاشت و صادر می کرد . الان هم یک گروه استخدام کنید و در مناطق دورافتاده همین کار را بکنید و صادر کنید بره اروپا . هر کیلو چند میلیون پولش است و براحتی دلار کشور تامین میشه براحتی هم از مرز عبور داده می شه . منتهی بی سر و صدا اینکار را بکنید
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      3 10
      دولت می بیند گند زده این حرفها را میزند این حرفه را باید قبل از پاره کردن برجام می زدند نه حالا الان دردی را دوا نمی کند
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      1 0
      ان حزب الله هم المفلحون.....
    • سعید از خوزستان IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
      3 0
      آقای وزیر کشور--در طول دور وزارت شما بارها تهدید کردید-اما عملی نشد--بیا مردانه و شجاعانه---یکبار --هم که شده---این تهدید را عملی--کن--تا طعم قدرت عظمت ایران ما-به --ملاج خرد شده غربی ها ---کارساز شود
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    125 5
    آقای وزیر کشور کجا اسلام گفته که جوانان مسلمان و متعهد خودشان را فدای غیرمسلمانان کنند؟!!!!!!
  • vahid IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    82 3
    آقا باز بزارید ما تا کی تاوان سیاست های غلط رو باید بدیم... اونا به ما رحم نمیکنن ما چرا رحم بکنیم... تف بر سیاست
    • RU ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      3 10
      مرزها باز بشه نصف جمعیت ایران مهاجرت میکنن
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    31 28
    باسلام واقعا دلم برای سایت نفاق تنگ شده بودلعنت اله علی القوم الظالمین والمنافقین
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      18 0
      آب بریز همونجا که میسوزه :))
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    66 3
    بذارین مواد بره اروپا، چرا پسر من کشته شه
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    58 6
    بايد مواد مخدر را به سمت اروپا گسيل داد تا اين سگهاي زرد برادر شغال نابود شوند تا كي شهيد بديم و..
  • صابر IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    49 4
    آقای وزیر اگر شما و دیگران با فهم این مطلب که ازبین رفتن جوانان ایرانی برای امنیت و آسایش دشمنان ما بوده باید جوابگوی خون تک تک آنها در محضر خداوند متعال باشید
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    38 2
    به قوانین پایبند هستی ؟ کدوم قوانین ؟؟ سود اونها و ضرر ما ؟
  • سرباز اسلام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    31 7
    درود بر جمهوري اسلامي ايران سلام بر شهيدان مرگ بر آمريكا مرگ بر اسرائيل مرگ بر اروپا مرگ بر منافقين و كفار مرگ بر ضد ولايت فقيه مرگ بر نفوذي غربگرا .....
  • شقایق IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    47 6
    اگه باز هم اروپا رو تهدید کنی خانواده خودت و رئیست را از اروپا بیرون می اندازم امضاء : رئیس اتحادیه اروپا
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      3 0
      حالا ببخشش خخخخخخ
  • علی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    46 3
    ترامپ چون میداند مجبور است در بحث بستن تنگه ها عقب نشینی کند شک نگنید اگر مقاومت کنیم تحریم نفتی میشکند قطعا
  • عباس IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    31 6
    خواهش می کنم این راه را عملی کنید وخوب می دانید اگر بر عکس بود آنها ایران را مجازات سختی می کردند .با اینکه 11 سپتامبر را خودشان بوجود آوردند باز هر جا کم میارند پای ایران را پیش می کشند. ترا به خدا بگذارید سیل مواد ومهاجرین به غرب سرازیر شود . وبچه های ایران سالم بمانند. متشکرم
  • اصلاح طلب IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    24 74
    اروپایها هم با یک تحریم نفتی دهن شما رو آسفالت می کنن..همین الان اگر مرزها باز بشه حداقل چهل میلیون از ایران به عنوان آواره فرار می کنن الان ارزش پول سوریه لبنان یمن کره شمالی افغانستان به مراتب بهتر از ایرانه.. چی واسه خودت می گی
    • روزبه IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      78 4
      اره کاملا منتظر شمان اونور اب،چهل میلیون امار رو راستی از کجا اوردی،چرا ۴۱ میلیون نفر نه؟خواهشا مخالفت میکنین یه کم واقع بینانه نظر بدین
    • روزبه IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      10 4
      اره کاملا منتظر شمان اونور اب،چهل میلیون امار رو راستی از کجا اوردی،چرا ۴۱ میلیون نفر نه؟خواهشا مخالفت میکنین یه کم واقع بینانه نظر بدین
    • BE ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      17 1
      اسهال طلب که میگن یعنی همین
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      0 1
      اگر اینطوریه که میگی حتما این کارو میکردن، پس اینطوری نیست بابا جون
    • علی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      3 0
      نکه الان تحریم نفتی نیستیم
    • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
      0 1
      وکیل مدافع شیطان
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    24 1
    درود بر مشرق حقیقت هم همین است.حرف حساب زدید
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    36 2
    از اردوغان یاد بگیرد که خودش داعش را بوجود آورد و بعد سالانه سه میلیارد دلار بابت اسکان مهاجران از اروپا باج گرفت
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    17 0
    احسنت
  • علیرضا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    30 0
    تا اروپایی ها یک چشمه عملیاتی از این تهدید را نبینند. تهدید را جدی نمیگیرند و محل نمی گذارند!
  • ابوالفضل کتولی نژاد IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    34 0
    براستی چرا نباید کمی از مشکلات مردم ما رو بچشن؟؟!! بهترین دوست من در سن 20 سالگی در اوج نشاط و جوانی و سلامت در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر بطور وحشتناکی بشهادت رسید. ( در لباس سربازی). پ . ن : ی وقتهایی باید دردهامونو با هم تقسیم کنیم .( با اروپاییها )
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
      0 0
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    25 0
    با دولت واداده و غربگرا اینکار ها محال است.
  • سعیدی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    18 1
    سلام کاملا موفق هستم بگذارید موادمخدر و به دنبال آن فحشا نا امنی کل اروپا رو خراب کنه چرا ما هزینه بدیم نامردین اگه اینکار رو نکنید حداقل بخاطر فرزندان و نوه های خودتون هم که شده جلوی مواد مهاجرت به غرب برای اسیای شرقی که از هر لحاظ افراد عقب مانده دارد را نگیرید
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    31 1
    آموزه های دینی؟ کجای دین گفته جوانان مسلمان فدای جوانان کفار بشوند؟ اتفاقاً طرح خیلی خوبی هست، به باندهای بین المللی مواد مخدر اعلام شود محموله های خود را از خاک ایران عبور بدهند به شرطی که جهت بازار ایران نباشد، حق ترانزیت خود را هم پرداخت کنند، هم درآمدزایی دارد هم اینکه خطرات برای نیروهای مرزبانی کم می شود، هم اروپایی ها مسئولیت اعمال خودشون رو متوجه می شوند، نه غیر شرعی است و نه غیر اخلاقی، با هر کسی باید مثل خودش رفتار نمود.
    • ایرانی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      8 0
      دمت گرم .حرف حق جواب نداره .
  • US ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    31 2
    بگذارید مواد رد شود به ۲ شرط: ۱-هیچ پخشی داخل کشور صورت نگیرد ۲-حق ترانزیت بدهند.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      9 8
      خود جوانان ایرانی این کار بکنند
  • UA ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    8 30
    بازم توهم زدید!
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    15 0
    باید این کار انجام شود
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    11 0
    ای ول همینه. ما خیلی دست بالاتر ها رو داریم
  • یا حق IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    22 0
    پیشنهاد شما همان پیشنهادی است که سالها پیش از طرف برخی افراد مطرح می شد و پیشنهاد مناسبی است. چرا ما و جوانان و خانواده های ما باید تاوان آسایش اروپا را پرداخت کنیم؟؟ چرا از ظرفیت مقابله با زیاده خواهی اروپای نیرنگ باز استفاده نکنیم؟! حال که این همه در حق ما ستم کرده و پشت ما را خالی نموده و از پشت خنجر می زنند بعنوان عضو هیات علمی دانشگاه از این پیشنهاد استقبال می کنیم.
  • اکبر IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    9 7
    اصلا تحریم به کنار وبا تحریم هم کاری ندارم اولا چرا رحمانی فضلی بعدازپنج سال که ازوزارتش میگذرد الان این حرفها را میزند این همه حق جوانان ایران درطی این سالها پایمال شده ان همه جوان ایران بیکار هستند باید قبلا تمام افغانیها را ازکشور اخراج میکرد الان هم اگر صداقت دارد اتباع غیر قانونی و افغانیها را اخراج کند
  • ناشناس IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    7 3
    با این کار که دارید چشماتونو روی جوانان ما میبندید.حتما این وسط پول خوبی گیرتون میاد
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    27 0
    دقیقا معامله ای که ترکیه با اروپا سر مهاجران کرد.گزینه ی خیلی مناسبیه برای فشار بر اروپا
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    11 0
    احسنت ، بارك الله به وزير كشور اين راه مذاكره از موضع برتر است
  • DE ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    13 2
    مرزها رو بازکنید تا سیل پناهندگان افغانستان و پاکستان اروپا رو نابود کنه..
  • علي US ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    10 0
    به خدا غيرت خوب چيزيه
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 13
    چنین چیزی امکانپذیر نیست. اولین مرزی که باید باز بشه مرز ایران و ترکیه است در حالی که ما مایل نیستیم با ترکها به دردسر بیفتیم
    • اصغر TH ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      20 1
      نترس اردوغان از من و تو زرنگتره اون هم راه اونور مرز رو باز ميكنه .....تا اين اروپايياي احمق رو بيشتر تلكه كنه
  • مهدی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    10 0
    موافقم ،بگذارید آنها هم معتاد شوند
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    19 0
    مدافعان وموافقان برجام ،برجامیون بدانند نسنجیده و بدون کارشناسی وبرنامه وبدون پشتوانه اساسی الزام اور وبدون حتی داشتن حق شکایت وبدون هیچ سندی بعنوان تظمین و فقط دلخوش به اعتبار امضای جان کری تمام اندوخته ها واعتبار وحق چانه زنی و گرفتن امتیاز با حماقت وخوشبینی کودکانه تسلیم دشمن کردید فقط وفقط برای ارضاع قدرت طلبی خودتان و بقول مثل معرف قدمی تمامی زور خود را دادید تا التماس بگیرید امریکا واروپا روحیه وادادگی وترس شما را خوب درک کرده است به ریش شما میخندد واقای ترامپ خوب میدانند که بارها وبارها ادعا میکند که ایرانی ها باخفت می ایند برای مذاکره !!
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    15 0
    جان هرکس رو دوست دارید این کار را بکنید! جوانان ما سالیان سال از تمجیدهای خون آلود سازمان ملل به دلیل کشف مواد مخدر برای منافع کشورهای دیگر حمایت کرده اند. باعث و بانی این خون های به ناحق ریخته شده نیروهای اشغالگر (ناتو) در افغانستان هستند که جوانان ما هزینه این اشغالگری را می پردازند خود همین مسئله اهرم فشاری برای کشورهای عضو ناتو است چرا که اکثر منافع مالی و جانی که از طریق قاچاقچیان به آنها می رسد و به ایران تحمیل می شود کاسته خواهد شد.
  • شاه احمد IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    15 1
    مگر حضرت آقا نگفت اگر دشمنان کار غیر قانونی کنند ما هم این کار را می کنیم خب چشمانتانرا ببندید
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    13 0
    خیلی زودتر از اینها باید این کار میشد... مواد مخدر پدرشون رو در میاره... تازه میشه حق ترانزیت هم گرفت و میلیارد دلاری درآمد داشت!!
  • آفرین DE ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 2
    آفرین
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    15 8
    تر کیه سر گردنه نشسته نه تنها از اروپا باج میگیرد از ایران هم باج میگیرد چون ایران چهل سال است خودش پناهنده میفرستد به تمام دنیا اررزش پول ملی آن در مدت چند هفته نصف میشود کشوری است نه امنیت اقتصادی دارد نه امنیت زندگی شخصی نه ......از قدیم گفته اند یک نگاه به آینه بنداز بعد از دیگران ایراد بگیر
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    10 0
    آفرین ... ! همینه ! باید خیلی پیشتر از اینها چنین هزینه هائی را از اروپائیها مطالبه میشد . باید مثل دولت ترکیه با اروپائیها برخورد کرد ! موضوع باز گذاشتن مرزها و عبور آواره های جنگ داخلی عراق و سوریه به اروپا به یاد دارید ؟
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 0
    به نظرم باید برای یک بار هم که شده این کار رو بکنن تا زبانشون کوتاه بشه و خودشون پیش قدم بشن ....اعتقاد راسخم اینه که دولت عزمی برای حل مشکلات نداره والسلام.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 0
    افتاب تابان برجام تبدیل شده به دادن امتیاز تا بی نهایت
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      1 0
      آفتابش دچار کسوف شده !‌!باید نماز آیات بخوانیم خخ
  • US ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    8 0
    خب اونام فهمیدن که شما بلد نیستی از این کارا بکنی بایددد چشاتو ببندی تا این بلا سرشون بیاد وگرنه هیچ تغییری تو رفنار اونا نیست
  • سورنا IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    4 0
    کاملا به جا و درست گفته شده موافقم
  • حسین IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 0
    سلام واقعا نگارنده مطلب خوبی رو پیشنهاد دادن فقط ۲۴ ساعت دستور عدم برخورد را به کارتلهای مواد مخدر را بدهید همین موضوع تمام اروپا را برسر عقل خواهد آورد.و همچنین مهاجران به اندازه ترکیه هم نیستیم که از اهرم مهاجران سوریه بعنوان فشار بر اروپائیان استفاده میکنند!!چرا اینقدر مسئولین ما با اروپائیان مماشات میکنند؟! اینقدر کا به فکر جوانان اروپائی هستید به فکر مردم و جوانان ملت خودمان باشید.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    7 1
    FATF و پالرمو را هم تصویب کنید خجالت نکشید!!
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 0
    بهتر است مرزهای خروجی کشور برای صادرات به اروپا باز بشود تا اروپا بفهمد چند چند است
  • مسعود IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    10 1
    باید از همه ابزار ها در مفابله با امریکا استفاده کرد اولین قدم سامان دهی داخلی سامان دهی اقتصاد ملی حذف دلار از پایه پولی و جایگزینی طلا بجای دلار ایجاد شرکت های واسطه صادراتی ایجاد اتاق صادراتی در سفارت خانه های ایران و چانه زنی برای مالیات ترجیحی ایجاد و تقویت بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت ها برای جایگزینی با بانک ها اصلاح قوانین بانکی و مالیاتی اصلاح دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان برای تولید تکنولوژی مورد نیاز صنایع افزایش ترن ااور صادرتی حذف و اعدام عوامل نفوذی امریکا و اقا زاده های مزدور از کشور و اقتصاد همچنین باز نگه داشتن مرز ها و گرفتن عوارض ار قاچاقچیان مواد مخدر و انسان برای ترانزیت به اروپا ایجاد مزاحمت برای کشتی های ترانزیتی امریکایی در تنگه باب المندب و دریای مدیترانه و اقیانوس هند از طریق مین های هوشمند و چسبنده انهدام شرکت های نفتی امریکایی در منطقه توسط حوثی ها و سایر گروه های نیابتی در عراق و افغانستان انهدام دفاتر و انبار های شرکت های بزرگ امریکایی به طور عمدی در سراسر جهان شناسایی و ترور دانشمندان هسته ای و نظامی امریکایی و اسراییلی و سناتور ها و سرمایه داران صهیونیسم امریکایی در سراسر جهان تولید ویروس های قوی رایانه ای و حمله سایبری گسترده به زیر ساخت های امنیتی امریکا تولید و تکثیر ویروس های گیاهی و جانوری برای الوده سازی و نابودی صنعت کشاورزی الخصوص ذرت و پرورش گاو ایجاد ویروس ها و عوامل بیماری زا برای کشته سازی و عقیم سازی انسانی در امریکایی نفوذ به شرکت های سرمایه گذاری مشترک وال استریت و رها سازی های گسترده و انی سهام برای ایجاد هیجان کاذب در بورس امریکا و همزمان نفوذ غیر محسوس در رسانه های محلی امریکا برای دامن زدن به هیجانات مالی ایجاد اتش سوزی عمدی در مزارع و الود سازی اب ها حمله هدفمند به انبار های نگهداری برخی مواد شیمیایی خاص از قبیل نیترات و غیره .......... تلاش برای ایجاد پول واحد با همکاری چین و روسیه و تلاش بین المللی از طریق متحدان برای حذف کردن دلار از چرخه تجارت خارجی همکاری گسترده با کشور های امریکای لاتین مثل ونزوئلا و بولیوی و انتقال اتاق جنگ اقتصادی و سیاسی به نزدیک مرزهای امریکا
  • مرتضی IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    11 0
    موافق نظر نویسنده محترم هستم باید گلوله را با گلوله پاسخ داد دین ما ضمن اینکه دین صلح و صفاست اما ارائه دهنده سیلی در برابر سیلی است .
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 10
    متاسفانه یا خوشبختانه اذیت کردن مردم برای فشار به دولتها جایی در اسلام ندارد و ظلم ظلم است و تحت هیچ شرایطی مجاز نیست.
  • ایوب AE ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    10 0
    آقا زشت است وقتی ما هستیم و قربانی میشویم خانوادهایمان بی چاره یا بی سرپرست میشوند چه مصیبتهایی را تحمل میکنند آنموقع ما از دیگر کشورها که دشمن اصلی ما هستند حمایت میکنیم که جامعه آنها دچار مشکل نشوند .من نمی دانم مسئولین ما مسئول ما هستند یا کشورهای دیگر.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    12 0
    اقای وزیر کشور اخلاقیات خود را برای مردم خود خرج کنید اروپائیان نه اخلاق دارند و نه از اخلاق خوششان می اید.هر چه سریعتر مرزها را باز کنید.سیل مواد مخدر به کشورهای اروپایی برسد.تعجبم ایا درست است ما در مرز بازرگان بخاطر جلوگیری از عبور مواد هزینه بدهیم و جوانان مملکت شهید شوند.
  • حسین IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 0
    خواهشا وزیر کشور این کار رو بکنه
  • حسین IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    4 0
    خواهشا وزیر کشور این کار رو بکنه
  • علی اکبر IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    5 0
    احسنت آقای رحمانی فضلی ، با نظر بی عیب و نقص شما کانلا موافقم وقت آن رسیده که کل دنیا و علی الخصوص اروپا و آمریکا تاوان آنهمه نامردی ها و بی مروتی هایی که در حق ایران کرده اند را بپردازند .
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      1 0
      ان حزب الله هم المفلحون.....
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 0
    دمش گرم.خوب گفته.تاوان امنیت غرب را نباید ما بدهیم.راه مواد به غرب را باز کنید. چرا منتظرید.اسلام هیچ وقت نگفته جان خود را برای امنیت کفار در خطر قرار دهید.
  • حسین PL ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    10 0
    سالهاست قرار بوده این کار انجام بشه ولی فقط در حد حرف , دولت فعلی هم که حوصله دردسر نداره و دنبال راحتیه خودشه و اروپایی ها هم اینو متوجه شدند و بعید میدونم یک حرکت شجاعانه انجام بده
  • تلافی در دنیای قانون جنگل IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    9 0
    دیگه چقدر شهید بدیم در مرز های شرقی ، چقدر جوان ایرانی باید شهید بشه آیا بس نیست؟ آیا ادای تکلیف و دین نشده؟ ، بزارید سیل مواد مخدر و پناهجویان ، اروپا رو با خودش ببره ، غرب ما رو به ذلت کشوند بزارید مواد مخدر جوانانشون رو به ذلت بکشونه ، باید براشون هزینه ایجاد کنیم .
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    10 2
    کشت خشخاش بوسیله کشاورزان را ازاد کنید انوقت ببینید چه درامدی نصیب کشور می شه فقط هم این خشخاش را صادرات کنید از در امد نفتی هم بیشتر دیگر تحریم هم نمی توانند بکنند . الان در امریکا کشت ماری جوانا ازاد شد .در امریکای لاتین کشت
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      2 2
      از آب گل آلود ماهی نگیر
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    10 0
    ایران برای امنیت جوانان غربی کشته میدهد و فقط شعار توخالی، در شرایطی که از سال 82 بعد از توجه به خیالبافی منافقین و موضوع هسته ای، خسارات بسیاری توسط غربیها بر ایران و ایرانی تحمیل شده ایران باید تجارت مواد مخدر و تسهیل ترانزیت آنرا به غرب به دو دلیل درآمد زایی کشور و پیچاندن گوش غربیها در اولویت قرار دهد نه اینکه در گوشه رینگ بمدت چهل سال فقط مشت بخورد.
  • AE ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    4 0
    آقای وزیر خوب صحبت می فرمائید ولی متاسفانه دوستان نزدیک خود را بدون شایسته سالاری بر مسند کار می گمارید نمونه خانم دکتر سجادی بدون سابقه ریاست در دانشگاه رییس ۷۰علمی کاربردی کشور شده و اشکالات عمده ای به مدیریتشان وارد است چون تجربه مطلوبی ندارد
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    8 0
    چرا مردم ایران بایدخون وجان جوانانشان را برای جلوگیری موادمخدر به اروپا هزینه کنند وهرروزشاهدتحریمترومحدوترکردن ایران از منافع اقتصادی باشیم چرا مسولان پاسخ دهند؟؟؟
  • ایرانی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    12 0
    اگر قرار نیست چنین کاری بکنیم پس اظهار کردنش چه ارزشی داره اصلاً؟ اروپا و غرب در کل هرگز قدردان اقدامات ضد قاچاق کشورمون نبودن. ما هم نمی تونستیم و نمیتونیم کاری بکنیم. فقط ادعا می کنیم که نمیخوایم کاری بکنیم. در حالیکه ترکیه از این مورد و شل و سفت کردن هجوم مهاجران سودهای کلانی برده و میبره و از اروپا هزینه میگیره که هم کار منطقیه و هم انسانی. پس چرا ادعای واهی داریم و فقط حرف می زنیم؟ آقای وزیر کشور، چرت زدن جوانان غریی کاریست غیر انسانی ولی چرت زدن و مفنگی بار اومدن جوانان وطن مون انسانیه؟ این چه تعریفی از انسانیته؟
  • مهدی IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    8 0
    بخدا ما در مقابل غربی ها و آمریکایی ها دست بسته نیستیم... ولی این سکوت ما نشانه ی خوبی نیست.باید کاری کرد....
  • رضا IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 2
    با سلام کلیات افاضات وزیر معزز درست و صحیح است که ایران عزیز به تنهایی جور مبارزه با ترانزیرت مواد مخدر و تردد مهاجرین غیر قانونی به مقصد اروپا را می کشد ولی وزیر محترم باید در سخنان خود توجه نمایند که در زمان خواب راحت و و استراحت ایشان در ویلایشان، غیور مردان نیروی انتظامی و دلاوران سپاهی و تکاوران ارتشی و بسیجیان بی ادعا هستند که شبانه روز و بی وقفه در مبارزه هستند. لطفا مصادره به مطلبوب ننمایید جناب رحمانی فضلی.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    9 1
    فکر نمی کنم عرضه اینکارا را داشته باشند
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    یا علی..
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    1 0
    عجب
  • مهدی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    9 0
    می دونستید اتفاقا قاچاقچیان مواد مخدر حاضرن اصلا توی ایران مواد پخش نشه وتعهد هم میدن.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 0
    چه عجب یک راه کار مناسب از طرف اقایون مطرح شد بنده کلا موافقم امیدوارم این تهدید اجرایی شود.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    11 0
    زمانی که اروپایی های به ظاهر متمدن داروهای درمانی را از بیماران ایرانی دریغ میکنن و اجازه انتقال پول را به ایران نمی دهند می بایستی طعم تلخ اعتیاد افیون و هجوم مهاجران را بچشند،وقتی ترکیه از حربه مهاجران علیه اروپا استفاده کرد و نتیجه گرفت ما هم میتونیم در شرایطی که غرب قصد نابودی ما رو داره و از منافقان و معاندان نظام پشتیبانی میکنه ما لزومی نداره انسان دوستانه برخورد کنیم
  • NL ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    9 0
    کوردیدور بهشون بدید مهاجرت کنند بروند راهش همینه تا طعم سخت مبارزه رو خودشون حس بکنند
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    14 0
    اگر اجازه این کار (تردد مهاجرین به غرب و تسهیل عبور مواد مخدر) را بدهند خیلی از جوانان سر کار می روند و میلیاردر می شوند و اروپا هم به التماس می افتد.
  • امیر IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    12 0
    کاملا درسته،ب نظر من اگر همچین اهرم های فشاری داریم وقتشه ازشون استفاده کنیم،هر اهرم فشاری حتی تنگه های هرمز و باب المندب،مذاکره مجدد با ترامپ نه ب دلیل بد عهدی امریکا بلکه ب دلیل اقتدار و اینده ایران اشتباهه،اصن اقتدارو ولش کن،ب سود ما نیست،اگر امروز با ترامپی ک ب توافق با ما پشت کرد مذاکره کنیم یعنی رسماً از این لحظه به بعد هر کشوری در هر قراردادی و در هر توافقی می‌تونه به ما خیانت کنه و ما هم هیچی ک نمیگیم هیچ تازه اماده توافقات بعدی هستیم،فراموش نکنیم امروز روسیه بخاطر ایران در سوریه از طرف شرکای امریکایی و اسراییلیش تحت فشاره،مذاکره مجدد با ترامپ قمارباز یعنی اجازه ب روسیه برای خیانت به ایران،وقتی با ترامپ مذاکره کنیم عملا به روسیه اجازه دادیم مث امریکا به قراری ک با ایران گذاشته خیانت کنه،از طرفی امروز تمام جهان از برجام حداقل لفظا حمایت کردن،مذاکره مجدد یعنی هم ضایع کردن خودمون هم تموم دنیا،یعنی ما قبول داریم امریکا حق داشت از برجام خارج بشه و هر کی از برجام تا این لحظه حمایت کرده اشتباه کرده،،ب نظر من ما نباید میذاشتیم در ارتباط با امریکا طی این چهل سال کار ب اینجا بکشه منتها حالا ک ب اینجا کشیده راهش مذاکره در این برهه حساس نیست،مخصوصا با ترامپی ک ب توافق ایران پشت کرده،بعدم خیلی سادست کسایی ک مدافع مذاکره با امریکا هستن از امریکا بخوان برگرده ب برجام،میخواد مذاکره کنه حسن نیتشو ثابت کنه،کار نداره...
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    9 1
    درد مردم هم همینه. چرا ما باید برای سایر کشورها از سوریه عراق بگیر تا اروپا هزینه بدیم . اخرم محور شرارت معرفی بشیم
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    10 1
    آقا من میگم یه پولی از قاچاقچی ها بگیریم و بزاریم برن اروپا تا دهن اروپا سرویس بشه
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    8 0
    سلبریتی ها برای کسانی که به سوریه می روند و کمک به حرم و مردم انجا می کنند هزار حرف و حدیث دارند و تشتک راه می اندازند، اما برای کسانی که جلوی ترانزیت مواد مخدر را می گیرند و کشته می شوند تا مواد مخدر به اروپا نرسد تشتک راه نمی اندازند و حرفی نمی زنند ( کار گروه اول در جهت منافع ایران هست و منافع غرب را تهدید می کند و کار گروه دوم در جهت منافع اروپا هست) خوب نتیجه اینکه ....
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 0
    اشتباه ما همینه
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    7 0
    دمت گرم اقای وزیر !همه مسولان نظام اهل تفکرند باعث افتخارید شما
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 0
    تا حالا که این مردم ایران میباشد که هزینه میدهد هنوز کار عملی نشده گرانی سه برابر شده.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 0
    ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان آیا رواست جان جوانهای ما فدای دشمنان ماشود ایران میتواند با پنبه سر همه اروپا را ببرد ولی متاسفانه همیشه دادوبیداد ما چند برابر عمل ماست فقط سروصدا
  • علی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    خوب اینها همه از ضعف سیاستهای دولت های ماست .! چهارتا از این اشرار را با محموله هایشان از مرز های غربی رد کنید بروند اروپا را به گند بکشند بگذار سر عقل بیایند .
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 0
    اتفاقا این پیشنهاد د رو حدود ده بیست سال پیش یکی از سرکرده قاچاقیان مواد مخدر داده بود و برای اینکه مواد تو کشور پخش نشه حاضر شده بود هرگونه تعدی بده
  • سیف الله IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 0
    ای کاش مسولان هم شده یکبار دست از شعار بردارند واین کار رو بکنن بیخیال اروپا وآمریکا.مسولان خواهشن یکماه مرزها رو برای قاچاقچیان باز بزارین تا هرچی دلشون میخاد ببرن اروپا.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    5 2
    هیچوقت این فرمایش آقا رو فراموش نمیکنم : "فکر کنید ، همین نفت دست این اروپایی ها بود.. آیا یک قطره به شما میدادند؟ خیر! " این فهوای کلام رو میرسونه و باز مسئولین ما یا واقعا نمیفهمن ، یا میفهمند و ... دیگه چه برسه به مسائل امنیت بین الملل که ایران راه یک طرفه رو در قبول مسئولیت هاش داره میره. نکنید ، یک 24 ساعت چشماتون رو ، روی هم بگذارید. اصلا به خاطر بیش از 3600 شهید ، 36 ساعت چشماتون رو، روی هم بگذارید.
  • ابراهیم IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 0
    لحظه ای درنگ نکنید . همیه الان یک کریدور باز کنید واز انها کلی هم حق ترانزیت بگیرید بگذارید برن. چرا ما باید برای اروپاییها فداکاری کنیم.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 0
    احسنت به تیتر شما مشرق نیوز .خواهشا این تیتر را چند روزی نگاه دارید شاید مسئولان یه کار اساسی در جهت مقابله با آمریکا و اروپاییها بکنن و هم کمتر درگیر مرزی داشته باشیم و اوارگان هم بتوانند به اروپاییها باندازه ایران فشار بیا ورند
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    5 0
    جناب وزیر سلام من از سیاست چیزی بلد نیستم ولی اینا خوب میدونم شما و سایر دوستان وزیرتون وشخص ریس جمهور چیز جز گفتار درمانی بلد نیستید .وفقط بگید ما فلان کارا میکنیم .ازتون خواهش میکنم به جای این حرفها عمل کنید تا دوباره مردم به شما اعتماد کنن وقتی حمایت مردم داشته باشید هیچ قدرتی شما را نمیتونه تهدید کنه .البته اگر مردم برای شما مهم باشند
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    خواهشا این یک کار را بکنید وخالی بندی نکنید .قطعا از بستن تنگه هرمز هم کم هزینه تره و هم زودتر نتیجه می ده و هم هزینه های کشور کمتر میشه.امیداست این خبر به گوش بقیه مسئولان عالی رتبه مملکت در شورای عالی امنیت ملی و روسای سه قوه و البته رهبر معظم انقلاب برسانیدتا تصمیم مقتضی را بگیرند
  • US ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    0 6
    جناب مشرق خان بهتره اخبار روز را گزارش بکنید. فساد تورم و گرانی و اعتراضات مردم. با این کارهات خوانندگانت داری از دست می دهی.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    7 1
    گریه ام می گیرد وقتی میشنوم جوان های ایران شهید میشن تا نگدارند مواد مخدر به اروپا برسه که جوانهای کاباره ای اروپا معتاد نشوند
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    دولت تدبیر امید دلخوش به اروپا ییها برای ماندن در برجام !!بیشتر شبیه التماس تا .... دوباره بجای اعتماد به جوانان این مرزو بوم برید با کدخدا ...
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    اقای رحمانی فضلی سگ زرد برادر شغاله اروپا باامریکا حالا هی التماس کنید
  • DE ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 8
    باشه, اروپا هم میشینه به شماها نگاه میکنه، ترکیه مرز خودش با ایران را دیوار کشیده! کدام کریدور؟؟؟
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      0 0
      شما غصه عبورش را نخورین .ازدریا و هوا و کامیون و بیابون و گوهستان رد می کنند.ماموران ترکیه و اروپا و آسیای میانه هم مثل مرزداران ما سالم نیستن .گوشه پول نشونشون بدن راحت اجازه میدن.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    4 0
    آقای وزیر دو صد گفته چو نیم کردار نیست. بسم الله اگر مرد میدانی می بینی که اکثر کامنتها موافق این قضیه است
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    4 1
    به نظر من خیلی از قاچاقچیای ایرانی راضی به اعتیاد جوونای ایران نیستن پس کار عاقلانه اینه که وزیر حرف فقط نزنه عمل هم بکنه و با دریافت حق العبور اجازه بده مواد رو برسونن اروپا تا به غلط کردن بیفتن!
  • احسان IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 0
    نامرد هستین خیانت به خون شهیدان میکنید اگه این کار رو نکنید بابا مردم راضی هستن به این کار چرا نظر مردم برای مسئولین مهم نیست. ...بزارید جوانان اروپا کشته بشن به درک
  • علی IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 0
    کمک نکردن اروپاپیشکشش اینها کثیف ترین کارهاراکردن یادمان باشدحتی به صدام بمب شیمیایی هم دادن اروپاهمیشه نوکرآمریکابوده وخواهدبودحتی اگرآمریکاتعرفه هارابالاترهم ببردبازهم دست بوس اوهستندهمانگونه که آمریکامعتادتحریم است اروپاهم معتادنوکری آمریکاست.
  • من IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    5 0
    خیلی خوب اما اشتباهی چشمتون رو بستید دلار شد چهار برابر فقط خواهشا لاف نزنید این کارا مال دو تابعیتی ها نیست
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    احسنت باید انجام بشه !!!! اونها که نه امکانات مبارزه را به ما می دهند و نه پولی و نه حمایتی ما چرا داریم خودمان و نیروهای نظامی مان را به مخاطره می اندازیم ؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    0 3
    باورکنید بابلوف زدن وتهدیدهای الکی مشکلات کشور ومردم حل نمیشه..از سلیمانی گرفته تاروحانی ووزیر کشور..بابا مملکتداری یه جوعقل میخواد نه زبون بلند
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    به جای این حرف زدن ها عمل کنید ماها فقط خوب بلدیم حرف بزنیم ولی به عمل که میرسیم هیآ
  • US ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    5 0
    بابا ماکه بیچاره شدیم ازگرونی خوب زودتر یه کاروان ول کنین سمت اروپا چیمیشه
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    1 0
    اقتصاد کشورمان را غربیها با تحریمها صدمه بزرگ زدند .اخلاقبات کشورمان را غربیها با فیلمهای وارداتی سکس و پورن از هم پاشیده کردند .حالا بیاییم ازشان دفاع کنیم دربذابر موادمخدر و اوارگان و تروریست .آقاجان بگذارید موادمخدر و اوارگان و تروریستها آنچنان بر سرشان خراب شوند که وقت فکر کردن درباره ایران را نداشته باشند.
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    مرحبا .محکمترین تهدید ممکن برای غربیها همینه.
  • رضا IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    1 0
    بدتراز اینا رو هم سرشون بیاریم بازم کمه اونا حرف حق حالیشون نیست بهترین تهدید و در وقتش بهترین کاره هیچ کاری نمیتونن کنن وبه التماس جمهوری اسلامی می افتن همون کاری که تو سوریه کردن
  • چالش IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    0 6
    مشرق کثیف ترین وحرامزاده ترین خبرگزاری دنیا.مهم نیست پخش نکنی.خودت بخونی کافیه.
  • وحید IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 0
    چرا همیشه نسخه مملکت ما باید به دست غرب و آمریکا پیچیده بشه ؟ چرا نسخه اونها را یک بار هم که شده ما نپیچیم ؟همه مشکلات کشور راه حل داره . فقط ی جو عزم و اراده و غیرت مسئولین نسبت به مملکت و مردم را می طلبد. ما ملت بزرگی هستیم و در همه زمینه ها توانمند.
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    ایران باید مثل ترامپ رودربایستی رو کنار بزنه و مثل یه تاجر در این مورد با اروپاییا به شکل غیر رسمی و از طریق واسطه ها معامله کنه... اگه به شرایط ما از جمله رفع تحریمهای نفتی و بانکی گردن نذارن باید برای قاچاقچیا مسیر امن فراهم کنیم و ضمنا از اونا تعهد بگیریم که داخل کشور رو هم از مواد خالی کنن... یعنی دو نوع فایده بزرگ داره.
  • خاتمی حسن AE ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    اینها به ما به چشم حقارت نگاه میکنن.به انها نشان بدهید که ما برای امنیت منطقه چه بهای سنگینی داده ایم. پول ترانزیت را هم از قاچاقچیان بگیرید راهنما یشان کنید به یورو مواد مخدر بفروشند .انسانی برخورد کردن ما را به پای ساده لوحی کذاشته اند .
  • حسین IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 0
    اولا که هزینه جانبی مبارزه با مواد مخدر نمی‌دهیم دوم اینکه اروپا بما التماس میکنه سوم جوانان ما نجات پیدا میکنند چهارم درس ابدی به اروپا میدیم و همیشه دست به دامان ما میشوند
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    4 0
    افعانیا از بس پولدار شدن رفتن شمال تهران خونه گرفتن .اینه وصعیت اسفبار ما.
  • ابراهیم IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 0
    حال باید از وزیر کشور و رییس جمهور محترم پرسید که چه چیز باعث می شود که از ابزارهای فشار و چانه‌زنی کشور برای مقابله با تحریم‌های ناجوانمردانه، نامشروع و غیرقانونی آمریکا علیه ایران استفاده نمی شود؟ جواب: بدلیل حماقت و خریت در سیاست گذاری و ساده لوحی بیش از حد ... مشرق لطفا منتشر کن نترس
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    1 0
    ان حزب الله هم المفلحون.....
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    1 0
    ان حزب الله هم المفلحون.....
  • محسن IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    3 1
    بنده از حامیان نظام جمهوری اسلامی هستم و علیرغم مشکلاتی هم که به وجود آمده هرگز نسبت به نظام و رهبری عزیز بدبین نیستم و ان شاءالله نخواهم بود اما انتقاد هم دارم در چندین موارد ،که یکی احمقانه ترین سیاست های جمهوری اسلامی ایران تقبل هزینه های جانی ، امنیتی و اقتصادی قاچاق انسان و مواد مخدر برای اروپاست چیزی که بنده هرگز دلیل آن را درک نکردم .
  • جواد IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    7 0
    وزیر کشور: با اینکه تو یک اصلاح طلب داغی بعیده این کارا کنی و به نظرم شعاری بیش نیست ، پس خودت رو بهتره آماده کنی برا جوابهایی به خداوند متعال در روز قیامت بابت تخلفات بالای انتخاباتی که سببش تو بودی و منجر به ابقای مجدد شیخ شد که حتی مورد انتقاد رهبری هم قرار گرفتی ، یادت رفته سرت رو از خجالت پایین انداخته بودی.. ویل للمطففین بابت کمبود پخش برگه های رای در بعضی حوزه های انتخابیه به نفع رییسی و فمن یعمل مثقال شره یره بابت عملت.
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    6 0
    فعلا که نوکر بی مزد اروپا هستیم
  • ایرانی IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    3 0
    یعنی ما شهید می دیم که مواد مخدر .وارد اروپا نشه؟ راشونو باز کنید راحت ببرند تازه می تونید یه حق گمرکی هم بگیرید .
  • جاسم فلافل IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    1 0
    لاتبخسوا الناس اشیاءهم / از اموال مردم نکاهید مبارک مسوولین باشه ( جهنم رو با سند شش دانگ انتقال قطعی به نامتون زدن)
  • ف IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    3 0
    فرق ما با کشورهای غربی اینه که انها به کشورهای دیگه مخصوصا مسلمانان ظلم می کنند ما به مردم خودمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس