کد خبر 877091
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
مجمع تشخیص

آیا ساعت انتشار توضیحات مجید انصاری درباره عکس منتسب به رأ‌ی‌گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از بسته شدن صفحه ۱ و ۲ روزنامه‌های اصلاح‌طلب برای روز یکشنبه بوده است؟

به گزارش مشرق، همان‌طور پیش‌بینی می‌شد، رأی مجمع تشخیص مصحلت نظام به امکان نامزد شدن اقلیت‌های دینی برای انتخابات شوراهای شهر و روستا بازتاب نسبتاً‌ مفصلی در رسانه‌ها داشت و شاید اگر خبر دیدار سفرای ایران در خارج از کشور با مقام معظم رهبری نبود، «بازگشت سپنتا» تیتر اول بیشتر روزنامه‌های دیروز به‌ویژه جراید اصلاح‌طلب بود؛‌ هرچند می‌توان گفت در همین حال هم با تصویری که ذیل تیتر دوم خود درباره مصوبه مجمع گذاشتند،‌ کوشیدند خبر در حد تیتر یک دیده شود.

بیشتر بخوانید:

تصویر، همانی بود که شنبه در شماری از رسانه‌های مجازی اصلاح‌طلب برپایه چند توییت به‌عنوان عکس هنگام رأی دادن اعضا به امکان کاندیداتوری اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراها معرفی شد؛ توییت‌هایی که نهایتاً مشخص نشد به استناد کدام منبع و شاهد حاضر در جلسه مجمع، از میان 2 دستورکار، لحظه ثبت‌شده را با اطمینان به رأی‌گیری درباره موضوع حضور اقلیت‌ها در شورای شهر منتسب کردند؟ چرا که در سخنان مجید انصاری و غلامرضا مصباحی‌مقدم که اولین خبرها را از مصوبه مجمع تشخیص مصلحت دادند، کوچکترین اشاره‌ای به صاحبان آراء موافق و مخالف نشده بود و هیچکدام از عکاسان رسانه‌ها نیز که با هماهنگی روابط عمومی مجمع، به اندازه چند دقیقه همه در یک زمان به محل جلسه وارد و خارج می‌شوند، نتوانستند با قطعیت به خاطر بیاورند که هنگام رأی‌گیری درباره کدام دستورکار در محل حضور داشتند.

این در حالی بود که حتی خود روابط عمومی مجمع نیز در پاسخ به تماس‌ تلفنی خبرنگار فارس به‌طور غیررسمی در همان ساعات اولیه انتشار تصاویر تصریح کرد نمی‌تواند صحت انتساب آن‌ها را به موضوع قانون شوراهای شهر و روستا تأیید یا رد کند. (هرچند یک روز بعد، طی اطلاعیه‌ای رسمی توضیحاتی ارائه داد و این انتساب را رد کرد). با این حال، تغییر یا اصلاحی بر روی خروجی پایگاه‌های اصلاح‌طلب در فضای مجازی دیده نشد.

تا این که مجید انصاری از اعضای اصلاح‌طلب مجمع تشخیص مصلحت نظام، همان شب (شنبه) ساعت 21:52 طی گفت‌وگویی با پایگاه جماران در این باره اظهار نظر کرد.

وی خاطرنشان کرد که عکاسان فقط در ابتدای جلسه مجمع که رسیدگی به طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال 1396 کل کشور، در دستور کار بود، در صحن مجمع حضور یافتند و بنابراین، عکسهایی که منتشر شده مربوط به این طرح است نه دستور کار مربوط به طرح اصلاح مواد 1 و 4 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران... در آن زمان هیچ عکاسی در جلسه نبود.

حال، آیا ساعت انتشار این خبر جدید، پس از بسته شدن صفحه 1 و 2 روزنامه‌های اصلاح‌طلب برای روز یکشنبه بوده است؟ یا پیش از آن؟ با مقایسه‌ای می‌توان نتایج روشن‌تری در این باره گرفت.

این در حالی است که به‌عنوان مثال، روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت و پس از اعلام خروج آمریکا از برجام، حسن روحانی رئیس‌جمهور ساعت 23 در یک سخنرانی زنده تلویزیونی به این خروج یکجانبه اعلام موضع کرد، که در صفحات 1 و 2 شماره روز بعد روزنامه‌های اصلاح‌طلب منعکس شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس