کد خبر 877083
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
فوتبال

اولیویه ژیرو اولین فوتبالیستی نبود که به وعده عجیب خودش پس از قهرمانی فرانسه در جام‌جهانی ۲۰۱۸ عمل کرد.

به گزارش مشرق، دنیای فوتبال پر بوده از شرط‌های عجیب درباره از طرف بازیکنان که وقتی عملی شده، همه را انگشت به دهان کرده است. کچل شدن اولیویه ژیرو، مهاجم تیم ملی فرانسه به خاطر شرط پیش از جام جهانی ۲۰۱۸، نمونه‌ای بود که خروارها خاطره این‌چینی را به یاد آورد.

رنگ موی هماهنگ رومانیایی‌ها

بازمانده‌های رومانی طلایی جام‌جهانی ۱۹۹۴ در مرحله گروهی جام‌جهانی ۱۹۹۸ درخشید و پس از برتری مقابل کلمبیا و انگلیس، قبل در دور پایانی گروه هفتم صعود خودشان را قطعی کردند. همگی بازیکنان قبل از شروع جام به اتفاق شرط بسته بودند در صورت صعود زودهنگام از گروه در بازی آخر خودشان در گروه هفتم موهای خود را به شکل پیراهنشان (زرد) درآورند. وقتی آن‌ها وارد جریان بازی با تونس شدند، چشم دنیای فوتبال از تعجب گرد شد چون همگی موهای خودشان را با رنگ پیراهنشان ست کرده بودند و در نهایت با یک تساوی به عنوان تیم اول گروه صعود کردند؛ هر چند کرواسی در دور بعد ترمز آن‌ها را کشید و شرقی‌ها را به خانه برگرداند.

پیاده‌روی تا «فاطیما»، رویای تحقق نیافته

ریکاردو، سنگربان تیم ملی پرتغال تا قبل از بازی مرحله یک‌چهارم‌نهایی یورو ۲۰۰۴ نهایتا دروازه‌بانی بهتر از اسلافی مانند ویتور بایا ارزیابی می‌شد، نه چیزی بیش‌تر اما در پایان ۱۲۰ دقیقه بازی منجر به تساوی ۲ بر ۲ مقابل انگلیس، ناگهان ستاره شد. بکام اولین پنالتی انگلیس را به هوا فرستاد و نبرد پایاپای تا پنالتی هفتم ادامه یافت؛ جایی که ریکاردو بدون دستکش پنالتی واسل را مهار کرد و خودش با گل کردن پنالتی آخر، میزبان را به نیمه‌نهایی رساند. پیش از جام او که وعده داد در صورت قهرمانی تیمش پیاده به زیارت «فاطیما» برود اما خروج اشتباهش در فینال، یونان را به قهرمانی رسید و مانع پیاده‌روی‌اش به سمت فاطیما شد.

کلیسا، پاداش مهار پنالتی

آرژانتین پس از گوی گوچه‌آ هیچ وقت در جام‌جهانی دروازه‌بان خوبی نداشته است.پس از نمایش بد ایسلاس در جام ۱۹۹۴، کارلوس روآ در جام‌جهانی ۱۹۹۸ وظیفه حراست از دروازه آرژانتین را به عهده گرفت. ۳ بازی آسان مرحله گروهی مقابل جامائیکا، ژاپن و کرواسی معیار مناسبی برای سنجش توانایی‌های این دروازه‌بان عجیب نبود اما انگلیس در مرحله یک‌هشتم‌نهایی، روا را جهانی کرد. او در جریان بازی، یک بار از روی نقطه پنالتی گل خورد و زیباترین گل جام را هم از اوون دریافت کرد اما در ضربات پنالتی، مانع گلزنی دیوید بتی شد و آرژانتین را به یک‌چهارم‌نهایی رساند. او در دقیقه ۸۹ بازی با هلند یک گل زیبای دیگر این بار از برکمپ دریافت کرد و همراه تیمش از جام بیرون افتاد. پس از جام، مدت زیادی از روا خبری نشد و سرانجام سال‌ها پس از آویختن کفش‌ها اعتراف کرد از آنجایی که به شدت مذهبی است، پس از مهار پنالتی مقابل انگلیس ندایی او را به سمت خدمت به کلیسا کشانده  و به همین دلیل قبل از فرا رسیدن سن معقول بازنشستگی از فوتبال جدا شد تا به کلیسا برود. او پس از جام‌جهانی ۱۹۹۸ از منچستریونایتد پیشنهاد داشت اما به بهانه پایان دنیا در سال ۲۰۰۰، این درخواست را رد کرد. روا به جای امتداد دادن به فوتبال تمام وقتش را صرف عبادت در کلیسا کرد.روآ پس از یک دوره ابتلا به مالاریا و سپس سرطان گرچه بازگشت پیروزمندانه ای داشت و دوباره درون دروازه خوش درخشید اما همچنان از باورهای خاص خودش دست نکشید. او هیچ‌وقت شنبه‌ها درون دروازه قرار نمی‌گرفت و باور داشت این یک روز در هفته به عبادت اختصاص دارد، نه فوتبال!

کوتاه کردن موی سر در زمین بازی فینال!

 در جریان جشن قهرمانی ایتالیا در جام‌جهانی ۲۰۰۶ اتفاقی عجیب رخ داد؛ موهای بلند مائورو جرمن کامورانزی، بازیکن آرژانتینی‌الاصل تیم ملی این کشور توسط هم‌تیمی‌هایش کوتاه و او کچل شد! این بازیکن با خیال راحت روی صندلی نشست و هم‌تیمی‌ها با وسیله مخصوص موهایش را کوتاه کردند. ظاهرا کامورانزی شرط بسته بود در صورت قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ موهای خود را از ته بزند و هم‌تیمی‌ها با عجله به عملی شدن وعده‌اش کمک کردند! 

شرط عجیب بلاژویچ

پس از اینکه تیم ملی ایران در بازی دوستانه پیش از جام‌جهانی ۱۹۹۸ مقابل کرواسی بسیار خوب بازی کرد و در نهایت ۲ بر صفر شکست خورد، میروسلا بلاژویچ، سرمربی رقیب با تمجید از رقیب، اعلام کرد اگر یوگسلاوی به عنوان اولین رقیب ایران در جام‌جهانی ۱۹۹۸ مقابل تیم آسیایی پیروز شود، او یک توپ فوتبال را می‌بلعد! ضربه آزاد میهایلوویچ، مانع عملی شدن شرط سرمربی آینده تیم ملی ایران شد و در نهایت یوگسلاوی یک بر صفر ایران را برد.

مورد بکام- زلاتان

جام‌جهانی۲۰۱۸ هم خالی از شرط‌ها عجیب نبود. در آستانه بازی انگلیس و سوئد در مرحله یک‌چهارم‌نهایی این رقابت‌ها، زلاتان ابراهیموویچ و دیوید بکام، ۲ ستاره و کاپیتان سابق ۲ تیم با هم شرط جالبی بستند. زلاتان به دیوید گفت در صورت برتری انگلیس یک شام در هر جای دنیا به بکام می‎‌دهد اما در صورت برتری سوئد، بکام باید او را به فروشگاه معروف آیکا ببرد و هر چه خواست، برایش بخرد. شماره ۷ سابق منچستریونایتد هم در پاسخ اعلام کرد در صورت برتری سوئد،  همه لوازم خانگی ویلای جدید زلاتان را می‌خرد اما اگر انگلیس برد، مهاجم سوئدی باید پیراهن انگلیس را به تن کند، به ورزشگاه ویمبلی بیاید، بازی انگلیس را در این استادیوم تماشا کند و حین رقابت چیپس و ماهی بخورد! در نهایت انگلیس برد و حالا زلاتان باید آماده پوشیدن پیراهن انگلیس و خوردن چیپس و ماهی شود.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس