کد خبر 877059
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
خسرو ابراهیمی

مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب‌آهن گفت: ظاهراً آقای آذری فراموشی پیدا کرده‌اند و نمی‌دانند در آن زمان طبق مصوبه مجلس کارخانه ذوب‌آهن نمی‌توانست در ورزش هزینه کند.

به گزارش مشرق،‌ خسرو ابراهیمی درباره صحبت‌های سعید آذری در برنامه تلویزیونی ضربه آزاد که گفته بود بودجه باشگاه ذوب‌آهن در سال ۱۳۹۰، ۳۰ میلیارد تومان بود و هنگام تحویل گرفتن پست مدیرعاملی در سال ۱۳۹۲، باشگاه ۲۷ میلیارد تومان بدهی داشت، اظهار کرد: نمی‌دانم آذری این آمار و ارقام را از کجا آورده است، خوشبختانه در آن زمان آقای یزدی زاده که هم‌اکنون مدیرعامل کارخانه هستند عضو هیئت مدیره باشگاه ذوب‌آهن بودند. در شهریور سال ۱۳۹۰ که بنده به باشگاه ذوب‌آهن آمدم بودجه تمام باشگاه‌های دولتی قطع شده بود.

طبق مصوبه مجلس کارخانه هیچ پولی نمی‌توانست به باشگاه بدهد

او افزود: یک آدم غیر ورزشی هم که اخبار را دنبال کند به خوبی این موارد بدیهی را می‌داند. اواخر سال ۱۳۸۹ مجلس مصوب کرد که شرکت‌های دولتی حق هزینه کردن در ورزش قهرمانی را ندارند. مصوبه مجلس قانون است و عملاً باشگاه ذوب‌آهن نمی‌توانست بودجه مصوب داشته باشد به این معنا که مدیرعامل کارخانه حق این که بودجه‌ای را برای باشگاه تصویب کند ندارد.
مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب‌آهن با بیان این که عملاً باشگاه بدون بودجه مصوب بود، گفت: تنها راهی که باشگاه می‌توانست از کارخانه کمک بگیرد این بود که کارخانه مبلغ محدودی را به نهادهای دولتی عمومی خارج از کارخانه کمک کند مانند سازمان ورزش و جوانان.
ابراهیمی در همین باره افزود: البته این مبالغ هم به شکل بسیار محدود اختصاص می‌یافت. کارخانه یک بودجه محدودی را به اداره ورزش و جوانان می‌داد و رییس وقت اداره ورزش این بودجه را به هیات‌های مختلف می‌داد و ما از هیات‌ها این بودجه را دریافت می‌کردیم. حتی یک‌بار هم اداره ورزش و جوانان ادعا کرد باشگاه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ما بدهکار است و وقتی پول به حسابش آمد به مشکل برخوردیم. منتها در آن زمان ذاکر اصفهانی استاندار وقت اصفهان که در جریان مشکلات باشگاه بود پیگیر شد که ما بتوانیم این پول را از اداره ورزش و جوانان بگیریم.
وی ادامه داد: بنابراین باشگاه ذوب‌آهن در سال ۱۳۹۰ هیچ بودجه مصوبی نداشت و بودجه باشگاه در سال ۹۰ و ۹۱، پنج میلیارد تومان بود آن‌هم به شکل نسیه و نه نقد! مشخص نبود که همین پنج میلیارد را هم به باشگاه می‌دادند یا نه. یزدی‌زاده که هم‌اکنون مدیرعامل کارخانه است در سال ۹۰ عضو ارشد هیات‌ مدیره باشگاه و جز تصمیم گیرندگان مؤثر باشگاه بود. شاید آذری فراموشی پیدا کرده که این سخنان را گفته است.

مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب‌آهن، تصریح کرد: زمانی که مدیرعامل باشگاه شدم بدهی گذشته باشگاه زیاد بود. اسپانسر باشگاه کارخانه است، اگر یک استعلام از امور مالی کارخانه گرفته شود به خوبی مشخص می‌شود که در سال ۱۳۹۰ و ۹۱ چه میزان بودجه به حساب باشگاه ریخته شده است. باشگاه هیچ بودجه مصوبی نداشت و در عرض سه سال از سال ۹۰ تا ۹۲ بودجه کل باشگاه به ۱۵ میلیارد تومان رسید آن هم به شکل نسیه. یعنی هر سال بودجه باشگاه تنها ۵ میلیارد تومان بود.

در زمان آذری بودجه باشگاه آزاد شد

ابراهیمی گفت: دیوان محاسبات نمی‌گذاشت هیچ نهاد دولتی بودجه‌ای برای باشگاه‌ها مصوب کند. زمانی که بنده اواسط سال ۹۲ از باشگاه ذوب‌آهن رفتم درست در همان زمان کارخانه خصوصی شد و درست در همان زمانی که آذری آمد توانستند بودجه مصوب باشگاه را تا ۲۵ میلیارد تومان افزایش دهند. اما قبل این زمان تنها با گرفتن وام می‌توانستیم باشگاه را سرپا نگه‌داریم تا تیم سقوط نکند.

از امور مالی کارخانه استعلام بگیرند

او یادآور شد: لازم است از امور مالی کارخانه استعلام گرفته شود و خبرگزاری‌ها برای یک‌بار هم که شده این ادعاهای کذب را راستی آزمایی کنند. چرا همه باید دروغ تحویل مردم بدهیم. سندها باید منتشر شود تا بودجه باشگاه از سال ۹۰ تا ۹۲ مشخص شود. ای‌کاش سازمان بازرسی کل کشور به این موارد ورود پیدا می‌کرد. هم‌اکنون هم که ذوب‌آهن خصوصی شده است به آن شکل واقعی خصوصی نیست. بیش‌ترین سهام ذوب‌آهن متعلق به تأمین اجتماعی است و تأمین اجتماعی هم یک سازمان دولتی است.
مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب‌آهن، خاطرنشان کرد: بنابراین هم اکنون نیز از بودجه دولت این پول‌ها داده می‌شود.

آذری اگر سند دارد ارائه کند

ابراهیمی در پاسخ به ادعای آذری که گفته بود در سال ۱۳۹۲ که به باشگاه آمده بدهی ذوب‌آهن ۲۷ میلیارد تومان بوده است، گفت: به هیچ وجه این گفته صحت ندارد! آذری اگر سند دارد ارائه کند. وقتی شما باشگاه را در وسط سال به مدیرعامل جدید تحویل می‌دهید هنوز مقداری از قراردادهایی که با بازیکنان بسته‌اید را که نداده‌اید. نسبت به آن قراردادی که بسته‌اید درصدی را پرداخت کرده‌اید و درصدی هم مانده است. آن مقداری که مانده با بودجه‌ای که مصوب می‌کنند پرداخت می‌کنید. بنابراین این موارد جز بدهی محسوب نمی‌شود.

وی افزود: تمام هزینه‌هایی که در آن زمان به هتل‌ها و دفاتر هواپیمایی پرداخت کرده‌ایم اسنادش موجود است اگر معدوم نشده باشد. برای مثال بازیکن مقدونیه‌ای ذوب‌آهن ۲۰۰ هزار دلار طلبکار بود که صورت جلسه شده بود و با رضایت این بازیکن رفت، اما بعد از یک سال دوباره این موضوع باز شد.

مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب‌آهن، اظهار کرد: بنابراین در اواسط سال ۹۲ که بنده از باشگاه رفتم بدهی ذوب‌آهن خیلی کم بود اما مقدار آن را هم‌اکنون حضور ذهن ندارم. بودجه باشگاه مگر چقدر بود که ۲۷ میلیارد تومان بدهکار باشیم! بهترین راهکار برای راستی آزمایی سخنان بنده امور مالی کارخانه ذوب‌آهن است.

در همان برنامه‌ای که این ادعاهای کذب مطرح شد راستی آزمایی انجام شود

ابراهیمی گفت: در همان برنامه‌ای که این ادعاهای کذب مطرح شده است باید این راستی آزمایی انجام و با امور مالی باشگاه در این خصوص تماس گرفته شود تا واقعیت‌ها برای مردم روشن شود. این موضوع هم که ادعا می‌کنند در آن زمان ذوب‌آهن در حال سقوط به دسته اول بوده است صحت ندارد. زمانی که بنده پستم را تحویل دادم در نیم فصل اول، هفتم جدول بودیم و روند حرکتی تیم رو به جلو بود. در نیم فصل همان سال بودجه باشگاه آزاد شد و مدیرعامل جدید توانست هر بازیکنی که می‌خواست جذب کند، اما در آخر همان فصل تیم در حال سقوط بود. چرا تقصیر را به گردن کس دیگری می‌اندازند؟

اداره برق و آب در باشگاه را بستند

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون پنج سال گذشته است. بودجه‌هایی که از سال ۱۳۹۲ تاکنون به باشگاه اختصاص‌یافته با بودجه‌ای که از ۹۰ تا ۹۲ به باشگاه اختصاص می‌یافت فاصله‌اش از زمین تا آسمان است و به هیچ وجه قابل قیاس نیست. زمانی که بنده در سال ۹۰ مدیرعامل باشگاه شدم بودجه یک سال قبل باشگاه ۲۸ میلیارد تومان بود. وقتی بودجه باشگاه از ۲۸ میلیارد به ۵ میلیارد کاهش پیدا کرده آن هم به شکل نسیه، معنایش این است که فاتحه باشگاه را باید خواند.

مدیرعامل پیشین باشگاه ذوب‌آهن، افزود: وقتی اداره برق، آب و اداره دارایی در باشگاه را می‌بندند معنایش چیست؟ به دلیل طلبکاری توقیف اموال باشگاه را خواستار شدند. قانون منع کرده بود که در ورزش هزینه کنیم و نمی‌شد قانون را دور زد. کمک کارخانه محدود بود و این کمک طی مراحل مختلفی که ذکر شد به باشگاه پرداخت می‌شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس