FATF نمایه

مارشال بیلینگسلیا، که هم اکنون در دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا به عنوان دستیار معاون تروریسم و اطلاعات مالی فعالیت می‌کند، مامور اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر یک هیئت آمریکایی برای اجرایی شدن تحریم‌های ایران به آنکارا رفته است. این هیئت متشکل از مقامات وزارت امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا در دیدار با مقامات ترکیه تلاش کردند آنها را به رعایت تحریم‌هایی علیه ایران ترغیب کنند.
ریاست این هیئت آمریکایی با فردی به نام «مارشال بیلینگسلیا» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور (مبارزه با) تأمین مالی تروریسم و جرایم مالی است.

بیشتر بخوانید:

رئیس FATF مامور اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد


آقای مارشال بیلینگسلیا، که هم اکنون در دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا به عنوان دستیار معاون تروریسم و اطلاعات مالی فعالیت می‌کند و در روزهای اخیر، به دنبال فشار تحریمی علیه ایران در منطقه است، از نهم تیرماه (۳۰ ژوئن) برای یک سال (تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹) به عنوان رئیس FATF انتخاب شده است. سفرهای مارشال بیلینگسلیا در شرایطی که ریاست FATF را نیز بر عهده دارد، نشان‌دهنده پیوند عمیق FATF با وزارت خزانه‌داری آمریکا است. شاید همین مسئله کافی باشد تا نسبت به برنامه اقدام ارایه شده از سوی FATF به ایران، تردید داشته باشیم.


منتقدان بارها هشدار داده‌اند که اجرای کامل برنامه اقدام منجر به افزایش اثر تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران خواهد شد.


به گزارش فارس، بیلینگسلیا پس از دیدار با مقامات ترکیه درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: واشنگتن درباره پیامدهای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران به‌روی اقتصاد ترکیه حساس است. بیلینگسلیا در ادامه سخنانش مدعی شد که مهمترین دلیل سفر وی به ترکیه بحث درباره بدترین حامی تروریسم در جهان یعنی ایران است و گفت: آمریکا ارزیابی‌هایی درباره فعالیت‌های مختلف رژیم ایران انجام داده که تهدید مستقیمی علیه آمریکا، ترکیه و دیگر متحدان ناتو است. ما درباره تأثیراتی که این موضوع می‌تواند بر اقتصاد ترکیه داشته باشد بسیار حساس هستیم، این چیزی بود که ما مذاکره کردیم.


این مقام آمریکایی اضافه کرد: تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا بسیار فراگیر خواهد بود چون رفتار ایران بسیار نگران‌کننده شده و خطر آغاز یک بحران در سرتاسر خاورمیانه را به‌وجود آورده است. اقدامات ایران جهان را مکانی بسیار خطرناک کرده است. چه اتفاقی خواهد افتاد اگر موشک‌های آنها در ریاض فرود آید و چه اتفاقی خواهد افتاد که گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران یک اشتباه محاسباتی در سوریه در قبال اسرائیل مرتکب شوند. بنابراین ما احساس می‌کنیم که فشار اقتصادی شیوه مناسبی برای مقابله با این چالش بوده تا مانع از هرگونه محاسبات اشتباه شویم، بنابراین شما انتظار دارید که ما بسیار فعال‌تر از گذشته باشیم.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    0 0
    مجلس تبریک!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس