کد خبر 876721
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
روغن

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی با بیان اینکه به جز افزایش ۹ درصدی قیمت که در اردیبهشت ماه توسط ستاد تنظیم بازار مصوب شد، تولیدکنندگان روغن هیچگونه افزایش قیمت دیگری نداشتند.

به گزارش مشرق، امیرهوشنگ بیرشک با تکذیب افزایش قیمت روغن اظهار کرد: تولیدکنندگان روغن ۱۸ اردیبهشت طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت ۹ درصدی داشتند و دیگر تغییری در قیمت‌ها ایجاد نشده است.

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی با بیان اینکه قیمت تمام روغن‌های موجود در بازار در سامانه ۱۲۴ درج شده است گفت: اگر شرکتی بیشتر از این قیمت‌ها بر روی محصول خود درج کند گرانفروشی است.

وی همچنین درباره مشکلات تهیه مواد اولیه بطری گفت: علی رغم مکاتبات متعددی که انجام شده تغییری در وضعیت مواد بسته بندی به وجود نیامده است.

بیرشک با بیان اینکه در یک بازه زمانی کوتاه مشکلات کمی برطرف شده بود اما، مجددا شرایط به حالت سابق بازگشت، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم مواد اولیه در حال حاضر در بازار ۱۵ هزار تومان است در حالی که در بورس این مبلغ ۷ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

روغن خوراکی گران شد +عکس

گرانی ۱ تا ۸۷ درصدی خوراکی‌ها طی ۱ سال گذشته

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ادامه داد: با نامه نگاری‌ها و نظارت‌های بیشتری که صورت گرفت قیمت‌ها در حدود یک هفته متعادل شد، اما در حال حاضر قیمت‌ها لحظه‌ای در حال تغییر است و بی هیچ عنوان ثبات ندارد.

وی گفت: بر اساس وعده معاون وزیر صنعت مقرر شده بر اساس میزان تولید شرکت‌های تولیدی مواد اولیه به صورت سهمیه بندی با قیمت بورس در اختیارشان قرار بگیرد که البته هنوز اجرایی نشده است.

بیرشک با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در صنایع غذایی تامین ارز است، اظهار کرد: در تامین ارز به شدت به مشکل برخورد کردیم، ماهانه ۱۲۰ هزار تن مصرف روغن در کشور است که اگر هزینه هر تن ۸۰۰ دلار باشد در سال باید یک میلیارد دلار روغن وارد کنیم، اما ۲۰ روز است که از سوی بانک‌ها هیچ ارزی برای واردات اختصاص پیدا نکرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس