کد خبر 876703
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

قبل از این که با اصول و قواعد این نوع سفر و چگونگی آمادگی و فراهم کردن مقدمات و شرایط برای آن آشنا شویم لازم است تعریفی مختصر و مفید از آن داشته باشیم. بک پکینگ یا کوله گردی نوعی از سفر است که در آن فرد مسافر ( بک پکر)  تمام وسایل مورد نیاز برای سفرش را در یک کوله جا می‌دهد و راهی سفری با پیاده روی طولانی می‌شود. سفری که شاید چند ساعت یا چندین هفته طول بکشد و در دل طبیعت یا داخل شهر باشد.

مزایای بک پکینگ

مهم‌ترین مزیت این نوع سفر ارزان و اقتصادی بودن آن است و این که تا حد قابل توجهی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. برای مثال شما در این سفر از وسایل نقلیه عمومی به جای خودروی شخصی برای حمل و نقل استفاده می‌کنید. زیرا یکی از اصول کوله گردان حفاظت از طبیعت برای وارد آمدن حداقل آسیب به آن است. برای اقامت نیز بسته به شرایط و موقعیت خودتان می‌توانید کمپینگ در طبیعت یا ماندن در هاستل و مسافرخانه‌ای ارزان یا حتی خانه افراد محلی را انتخاب کنید. همه این‌ها و خیلی موارد دیگر مخارج شما را به حداقل می‌رساند. ضمن این که در این نوع سفر حسابی کسب تجربه می‌کنید و مستقل و مسئولیت پذیر می‌شوید.

تعیین کردن مسیر و مقصد سفردر بک پکینگ

پیش از هر چیز لازم است مسیری که قرار است طی کنید و مقصدتان را از قبل مشخص کنید. این درست که ممکن است بین راه به هر دلیلی تغییر مسیر دهید ولی درست نیست که بی فکر راهی سفر شوید. شما باید با توجه به زمانی که در اختیار دارید، مسافتی که با توجه به آمادگی جسمانی خود می‌توانید طی کنید و با توجه به شرایط آب و هوایی و فصلی که در آن قرار دارید مقصد و مسیری مناسب برای خود انتخاب کنید. این مسیر می‌تواند قلب جنگل، کوهستان یا هر جای دیگری باشد. ولی اگر اولین تجربه کوله گردی شماست بهتر است از مسیرهای کوتاه و آسان شروع کنید. به مرور و با افزایش آمادگی بدنی و کسب تجربه می‌توانید مسیرهای سخت‌تر و پرماجراتری را انتخاب کنید. برای بار اول خیلی به خودتان سخت نگیرید بهتر است.

سفر فردی یا گروهی

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند تنهایی سفر کنند حتی اگر اولین تجربه‌شان در این نوع سفر باشد. خیلی‌ها هم دوست دارند با جمعیت و گروه کوله گردی کنند حتی اگر بارها آن را تجربه کرده باشند. این موضوع کاملا سلیقه‌ای است ولی اگر بار اول است که بک پکینگ را امتحان می‌کنید بد نیست یک همسفر با تجربه را با خود همراه کنید تا هم امنیت سفرتان بالا برود هم از تجربه‌ها و راهنمایی‌های او برای داشتن سفری بهتر استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز در سفر

قبل از هر چیز این را بگوییم که کوله شما باید سبک باشد و با وسایل غیرضروری پر نشود. در این صورت شما می‌توانید مسیر طولانی‌تری را پیاده روی کنید و دیرتر خسته شوید.

لوازم خواب و اقامت: اگر قصد ماندن در طبیعت را دارید ضروری است که یک چادر مسافرتی خوب و کیسه خواب و تشک خواب نیز داشته باشید. این وسایل با توجه به وزن و کاربردشان انواع مختلفی دارند ولی شما برای حمل آسان باید لوازمی سبک را همراه خود ببرید.

لوازم آشپزی:

کسانی که کوله گردی می‌کنند معمولا بیشتر وعده‌ها را خودشان آشپزی می‌کنند. حالا چه در طبیعت باشند چه هر جای دیگری. پس یکی از لوازم ضروری برایشان اجاق است. به علاوه تابه یا قابلمه‌ای کوچک برای پخت یا گرم کردن غذا، کتری برای درست کردن چای و جوشاندن آب، قاشق، چنگال، لیوان و سایر اقلام مورد نیاز به تعداد یک عدد برای هر فرد و نمک و ادویه‌جات در ظروف کوچک ضروری است. برای داشتن آب سالم و بهداشتی به جای این که کوله خود را پر از بطری‌های آب تصفیه و سنگین کنید بهتر است از لوازم تصفیه آب مانند نی تصفیه استفاده کنید که بتوانید از آب چشمه‌ها نیز استفاده کنید.

لوازم شخصی(لباس و کفش مناسب):

در این نوع سفر باید حسابی حواستان به قلب دوم خود باشد زیرا قرار است ساعت‌های طولانی پیاده روی کنید. با توجه به نوع مسیر کفش مناسب و راحتی برای خود انتخاب کنید که شما را خسته نکند. در ضمن با توجه به هر فصل باید کمترین حجم لباس را برای خودتان بردارید و حواستان به این نکته باشد که لباس‌هایی را انتخاب کنید که در صورت خیس شدن و شستشو خیلی سریع خشک شوند.

در این مقاله سعی کردیم مختصری از نکات مهم را بیاوریم و برای شروع این نوع سفرها به شما کمک کنیم. حرف آخر این که برای رسیدن به رویاهایتان هیچ فرصتی را از دست ندهید و سفر و زندگی را آسان بگیرید.

وقتش رسیده....

با خیالی راحت و مطمئن می‌توان ترس و تردید را کنار گذاشت، دست به کار شد و تدارک یک سفر هیجان انگیز را با دوستان دید. بدون استرس و صرف هزینه‌های گزاف هم می‌توان ایران را زیر پا گذاشت و فعلا با این نوسانات ارز ایرانگردی کرد. برای آسان‌تر شدن سفر و برای این‌که با توجه به موجودی حسابتان بهترین و خاطره‌انگیزترین سفر را پیش روی خود داشته باشید ما هر لحظه در کنار شما هستیم.برای استفاده از سایت شب میتوانید با جستجوی کلماتی مانند اجاره ویلا ساحلی همچنین رزرو ویلا ساحلی ، اجاره ویلا در شمال یا اجاره ویلا کردان ، ویلاهای مورد پسند خود رو بیاید. سایت شب با سابقه طولانی در اجاره روزانه ویلا و اجاره سوییت معتبر ترین راه  حل آنلاین برای اجاره یک سقف ارزان و به یاد ماندنی برای شماست. 

منبع : ویرلن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس